  • 1. Data: 2009-09-20 17:21:15
    Temat: służba zdrowia (dyskietka?)
    Od: yarroll <m...@p...onet.pl>

    Witam!
    Trafiłem do poradni zdrowia (ZOZ). Po raz pierwszy od chyba 20
    lat :-)) Przy rejestracji podałem książeczkę a na to pani, że muszę
    mieć "dyskietkę"...
    W mojej książeczce stoi jak byk "Poświadczenie o uprawnieniach do
    świadczeń zdrowotnych", że ważne 6 miesięcy (nie upłynęły), poza tym
    pieczęć i podpis.
    Zrobiłem pyskówkę i próbowałem dostać się do lekarza, ale bez skutku.

    Wymyśliłem żeby pozwać ZOZ za naruszenie dóbr osobistych, ale z tego
    co słyszę to wszyscy używają tych dyskietek.
    Stąd pytanie: czy te dyskietki to jakiś formalny wymóg? Jeśli tak to
    czemu tego nie wiedziałem? Czy w tej sytuacji pozew składać czy nie?
    Pozdrawiam - Yarroll

  • 2. Data: 2009-09-20 17:24:52
    Temat: Re: służba zdrowia (dyskietka?)
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 20 wrzesień 2009 19:21
    (autor yarroll
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <1...@g...goo
    glegroups.com>):

    > Wymyśliłem żeby pozwać ZOZ za naruszenie dóbr osobistych, ale z tego
    > co słyszę to wszyscy używają tych dyskietek.

    Sam jesteś dyskietka...

    Karty są używane jako Ułatwiacz Wklepywania Danych. W ogólności nie jest
    potrzebna i książeczka ubezpieczeniowa jest dokumentem (kartę się dostaje
    raz w życiu, a przecież nie wiadomo, czy pacjent jest nadal ubezpieczony)
    poświadczającym ubezpieczenie, a nie karta z danymi. Karta z danymi stanowi
    komplet do książeczki.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 3. Data: 2009-09-20 18:33:49
    Od: "Lady_Heather" <l...@g...pl>

    Użytkownik "yarroll" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Zrobiłem pyskówkę i próbowałem dostać się do lekarza, ale bez skutku.

    To slabo probowales. Nie robi sie pyskowki tylko sie idzie do kierownika
    przychodni i jesli to nie zalatwi sprawy, a najczesciej zalatwia, to kaze
    sie pani zadzwonic do oddzialu NFZ zeby sie douczyla. Ja przez pare lat nie
    mialam tej dyskietki i korzystalam ze sluzby zdrowia. - fakt ze po tym jak
    przeczolgalam pania kierowniczke z przychodni przy pomocy pana z NFZ:)

    LH

  • 4. Data: 2009-09-20 18:35:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Lady_Heather wrote:

> [...]
    > lat nie mialam tej dyskietki i korzystalam ze sluzby zdrowia. - fakt ze
    > po tym jak przeczolgalam pania kierowniczke z przychodni przy pomocy

    U mnie pomógł telefon na pogotowie od kierowniczki przychodni.
    Zapytałem się czy mam od razu dzwonić do lokalnych gazet i na policję,
    czy samo pogotowie wystarczy.
    Bardzo szybko dało się wszystko załatwić.

  • 5. Data: 2009-09-20 20:40:57
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Lady_Heather pisze:

> [...]
    > mialam tej dyskietki i korzystalam ze sluzby zdrowia. - fakt ze po tym jak

    Ludzie, o jakiej dyskietce mowicie?

    Jacek Kustra

  • 6. Data: 2009-09-20 20:41:41
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    yarroll pisze:

> [...]
    > pieczęć i podpis.
    > Zrobiłem pyskówkę i próbowałem dostać się do lekarza, ale bez skutku.

    Wazne jest miesiac. To ze ZUS daje stare ksiazeczki, gdzie widnieje
    nieprawdziwa informacja to juz inna sprawa ;)

    Jacek Kustra

  • 7. Data: 2009-09-20 22:11:14
    Od: "Lady_Heather" <l...@g...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Ludzie, o jakiej dyskietce mowicie?

    o takiej
    http://www.nfz-szczecin.pl/files/karta_ubezp_zdrowot
    nego_slaski_oddzial_nfz.JPG

    De facto jest to karta ale powszechnie sie mowi na to "dyskietka"

    LH

  • 8. Data: 2009-09-21 06:59:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 wrzesień 2009 00:11
    (autor Lady_Heather
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h96994$ms$1@inews.gazeta.pl>):

    > De facto jest to karta ale powszechnie sie mowi na to "dyskietka"

    W szczecinie? Bo na Śląsku to nadal karta.

  • 9. Data: 2009-09-21 06:59:54
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 20 wrzesień 2009 22:41
    (autor castrol
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4ab69388$1@news.home.net.pl>):

    > Wazne jest miesiac. To ze ZUS daje stare ksiazeczki, gdzie widnieje
    > nieprawdziwa informacja to juz inna sprawa

    I co, co miesiąc mam podbijać książeczkę? Ciekawe na ile jej wystarczy.

  • 10. Data: 2009-09-21 07:10:27
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 21 Wrz, 08:59, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > I co, co miesiąc mam podbijać książeczkę? Ciekawe na ile jej wystarczy.

    Tak, teoretycznie co miesiąc. U mnie panie w kadrach wyliczyły, że
    starczy na 3 lata.