    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodność towaru z umową - wysyłka
    Date: Sun, 20 Sep 2009 23:10:28 +0200

    PlaMa pisze:
    > Sprawa wygląda tak - kupiłem myszkę przez internet za 70 zł. Po 2
    > miesiącach myszka padła (nie działa scroll). chcę ją zareklamować.
    > Wysyłka myszki do sprzedawcy to koszt +- 15 zł. Nie uśmiecha mi się
    > płacić 1/3 ceny urządzenia za przywrócenie jej do stanu użyteczności.
    > jak to jest z niezgodnością? Sprzedawca w razie uznania wady musi
    > zwrócić za wysyłkę w obie strony? jak napisać do niego pismo żeby
    > wszystko było jasne?

    Najlepiej wskazać przepis:

    # Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002
    art. 8
    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    --
    Liwiusz