  • 1. Data: 2009-09-20 10:31:37
    Temat: Błędne pomiary a księga wieczysta
    Od: "NEO" <d...@o...pl>

    Witam szacowne grono.
    Prosiłbym o poradę teoretyków i praktyków co robić.

    W latach 90 wykonałem adaptacje suszarni na mieszkanie, zostałem najemca lokalu po
    czym wykupiłem lokal od urzędu miasta. Do wykupu został zrobiony pomiar przez
    rzeczoznawce. Sytuacja dosyć ciekawa bo okazało się ze krokwie będące najniższa
    częścią sufitu są 218-219 cm nad podłoga. W związku z czym powierzchnia pomieszczenia
    została jako obliczona jako 50% (oczywiście ta od 1,4 m wysokości).

    Po kilku latach trafiłem na ustawę wg której wykonuje się takie pomiary i
    przeczytałem ze pomiary wykonuje się BEZ OKLADZIN. Czyli bez podłogi. Problem w tym
    ze podłoga to 3 cm deski sosnowe znajdujące się na legarach, czyli powierzchnia
    podłogi jest ok 10cm nad posadzka. Rzeczoznawca licząc powierzchnie mierzył wysokość
    od podłogi (desek) a nie od posadzki. Ewidentny błąd rzeczoznawcy.

    Dodam ze rok temu urząd miasta w ramach odtwarzania dokumentacji budynku (25% udziału
    ma jeszcze miasto) wykonał dokumentacje techniczna . Jako ze pomiary zostaly wykonane
    wg nowej ustawy, (100% powierzchni liczy się od 190cm nie jak w poprzedniej od 220cm)
    na dokumentacji lokal ma poprawna powierzchnie.

    Rożnica w metrażu (KW a poprawne pomiary) to ok 10 m2 czyli dosyć duża.

    Wg zarządcy budynku dokumentacja techniczna nie jest podstawa do zmian KW.

    Pytanie jak w takim razie sprostować swoje udziały w budynku do stanu faktycznego.

    TIA
    Pozdrawiam
    Michal Bociek

  • 2. Data: 2009-09-20 11:01:41
    Temat: Re: Błędne pomiary a księga wieczysta
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "NEO" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    Przyznam, ze nie wiem, ale proponowałbym przesłać do sądu wniosek o
    sprostowanie księgi dołączając ową opinię. Jak sąd sprostuje, to zarządca
    domu nie będzie miał nic do powiedzenie. jak nie sprostuje, to napisze,
    jakich dokumentów by oczekiwał.

  • 3. Data: 2009-09-21 20:35:59
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]

    > KW.
    > Pytanie jak w takim razie sprostować swoje udziały w budynku do stanu

    1) Po cholerę Ci to, żeby podatek większy płacić?, czy żeby do remontów
    więcej się dorzucać?
    2) Udziały nie są z gumy i to, że nagle powierzchnia lokali wyodrębnionych
    uległa zwiększeniu, nie oznacza, że udziałów w częściach wspólnych zrobi się
    nagle z przykładowych 10.000, np. 10.308.
    3) A wracając do sedna jest to bardzo kosztowna sprawa - potrzebne są nowe
    zaświadczenia z urzędu miasta o samodzielności lokali, wypis z rejestru
    budynku i wypisy z rejestrów lokali, rzuty i opisy lokali sporządzone przez
    osobę z uprawnieniami (to wszystko z nowymi powierzchniami) oraz
    zgromadzenie wszystkich współposiadaczy w celu podpisania aktu, względnie
    nakłonienie ich do udzielenia pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego.

    Taki więc życzę szczęścia i zrozumienia wspólnoty przy
    współpartycypowaniu w kosztach idących w tysiące złotych.