  • 1. Data: 2009-09-20 14:23:51
    Temat: Niemieckie obywatelstwo..
    Od: marek m <m...@g...com>

    Grupowicze,
    moze ktos sie orientuje, jak to jest w Niemczech, ze gdy:
    a) ojciec ma obywatelstwo niemieckie,
    b) syn nie ma, ale jest zameldowany w Niemczech od N lat,

    to syn dostaje to obywatelstwo po uplywie tych N lat. Chce sie
    dowiedziec ile to N aktualnie wynosi?

    Marek

  • 2. Data: 2009-09-20 16:47:23
    Temat: Re: Niemieckie obywatelstwo..
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 20 wrzesień 2009 16:23
    (autor marek m
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <b...@g...goo
    glegroups.com>):

    > Grupowicze,
    > moze ktos sie orientuje, jak to jest w Niemczech, ze gdy:
    > a) ojciec ma obywatelstwo niemieckie,

    Z powodu....? Bo jak z powodu niemieckości, to syn po ojcu dostanie...

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 3. Data: 2009-09-20 16:49:11
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 20 Sep 2009 07:23:51 -0700 (PDT), marek m napisał(a):

> [...]
    > b) syn nie ma, ale jest zameldowany w Niemczech od N lat,
    >
    > to syn dostaje to obywatelstwo po uplywie tych N lat. Chce sie

    oj pewności nie mam, ale jeśli ojciec ma obywatelstwo niemieckie , to
    wszystkie jego dzieci automatycznie są Niemcami, ale trzeba to zgłosić.
    Ostatnio coś się w tym temacie pozmieniało.
    Proponuję lekturę Konstytucji Niemieckiej.
    Wszyscy mieszkańcy Rzeszy niemieckiej w granicach przed 31 grudnia 1937 i
    ich potomkowie mogą starać się o uznanie ich jako obywateli Niemiec, no
    chyba, że któryś potomek zrzekł się obywatelstwa Niemiec.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde
    x2.php

  • 4. Data: 2009-09-21 19:25:53
    Od: PJ <p...@g...com>

    nie ma żadnego N :-)

    Durch Geburt ist ein Kind deutscher Staatsangehöriger, wenn ein
    Elternteil zu diesem Zeitpunkt im Besitz der deutschen
    Staatsangehörigkeit ist (§ 4 Abs. 1 StAG)

    P.