  • 11. Data: 2003-03-14 11:30:32
    Temat: Re: Niemiec przyjdzie i zabierze
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 13 Mar 2003 15:02:48 +0100), Maddy
    <m...@e...com.pl> był(a) napisał(a):

    >Takie samo jak na to że Niemiec przyjedzie, wykupi Polska ziemie,
    >zabierze ze soba i zostanie nam DZIURA! :-)

    No zabierze jak zabierze, ale czynsz walnie jakiś dziki i już :-)

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 12. Data: 2003-03-14 12:00:38
    Od: "Pawel P." <u...@p...onet.pl>

    > BTW, znam całe wioski na Ziemiach Odzyskanych skolonizowane już przez
    > Niemców, lub tzw. "małżeństwa mieszane". Niemca, który przechodzi na
    > wcześniejszą emeryturę i dostaje odprawę stać na to, aby kupić domek
    > (letniskowy, całoroczny) w Polsce, natomaist nie stać na taki dom w
    > Niemczech. Więc co wybierze?
    >
    > Maddy, lubię z Tobą dyskutować, ale nie wypowiadaj się zbyt emocjonalnie
    > ("bzdura, paranoja, pukanie się w głowę" itd) na tematy, o których nie masz
    > zbyt dużego pojęcia.
    >
    > Pozdrawiam,
    > BaLab

    W czasie jak czekalem na odpowiedz to poszperalem po sieci i znalazlem kilka
    ciekawych artykulow. A oto urywki z nich:
    1.
    Wpis do przedwojennej niemieckiej księgi wieczystej nie ma żadnego skutku
    prawnego w Polsce i nie będzie go miał po przystąpieniu do UE. W świetle prawa
    unijnego nie ma znaczenia, czy jakaś działka należy do państwa lub do gminy i
    czy jest ona dzierżawiona przez osobę prywatną lub należy całkowicie do osoby
    prywatnej.

    2.
    Traktaty europejskie w ogóle nie zajmują się prawem własności. Zgodnie z
    traktatem amsterdamskim prawo własności znajduje się w wyłącznej kompetencji
    państw członkowskich. W debacie o nowelizacji traktatu nie pojawił się ani
    jeden głos domagający się zmiany tego stanu. Na terytorium Polski przed i po
    wstąpieniu do UE jedynie Polska, polski parlament i polskie władze są władne
    decydować, co do kogo należy i na jakiej podstawie. Wpis do przedwojennej
[...]
    Nieprawdą jest też, jakoby w krajach UE dzierżawa wieczysta nie istniała.
    Istnieje ona zarówno we Francji, jak i w Niemczech, choć funkcjonuje inaczej.

    3.
    Ewentualne roszczenia Niemców i w ogóle obcokrajowców wobec majątków
    pozostawionych w Polsce były wielokrotnie rozpatrywane podczas prac sejmowej
    Komisji Nadzwyczajnej ds. Reprywatyzacji. Komisji przewodniczył ten sam poseł
    Tomasz Wójcik, a jej członkiem był poseł Adam Biela. Jakoś nie przeszkadzało im
    zaangażowanie w obie - raczej się wykluczające - misje dziejowe AWS.
    - Przystąpienie do Unii - mówi prof. Działocha - niczego nie zmieni.
    Orzecznictwo Europejskiego Trybunału Praw Człowieka i Europejskiego Trybunału
    Sprawiedliwości stanowi, że kwestie prawa własności należą do kompetencji
    krajów członkowskich. Oznacza to, że po wstąpieniu Polski do Unii jej struktury
    nie będą mogły decydować o własności w Polsce.

    Szermowanie hasłem, że po wstąpieniu do UE będą obowiązywać jakieś unijne a nie
    polskie prawa własności, świadczy o niewiedzy lub świadomej manipulacji. W
    przypadku posłów Tomasza Wójcika i Adama Bieli wchodzi w grę wyłącznie zła
    wola. Liczą na niewiedzę i grają na atawizmach Polaków. W swoim niecnym
    procederze narażają interesy Polski.

    HALINA DOWDA Trybuna 30 września 2000r.

    Z tego co zrozumialem ztego to nijak to sie ma do tego co piszesz. Czy mozesz
    sie do tego ustosunkowac?

    pozdrawiam
    PP

  • 13. Data: 2003-03-14 12:04:52
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Maddy wrote:
    > Zastanów sie - czy ktoś krzyczy że wracaja kamienicznicy i pozabieraja
    > mieszkania? Jakos polskich włascicieli kamienic wiekszośc ludzi sie nie
    > boi, więc o co chodzi z tymi Niemcami????

    Tak się właśnie dzieje np. w Warszawie. Sprawy bywają skomplikowane, ale
    to nie znaczy, że nie ma problemu. Dawni właściciele odzyskują
    własność. Jestem pewny, że po wstąpieniu Polski do UE Niemcy zabiorą się
    za odzyskiwanie "ziem odzyskanych". W końcu mają konstytucję, szanują
    swoje prawo i nie są idiotami.
    Piotr

  • 14. Data: 2003-03-14 12:07:11
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Maddy wrote:
    > Takie samo jak na to że Niemiec przyjedzie, wykupi Polska ziemie,
    > zabierze ze soba i zostanie nam DZIURA! :-)
    Po przystąpieniu Polski do UE nie musi zabierać, bo będzie już u siebie.
    Piotr

  • 15. Data: 2003-03-14 12:28:39
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Po przystąpieniu Polski do UE nie musi zabierać, bo będzie już u siebie.
    > Piotr

    A my gdzie bedziemy? W Ukrainie?
    PawelT

  • 16. Data: 2003-03-14 13:06:26
    Temat: Odp: Niemiec przyjdzie i zabierze
    Od: "Adam" <b...@i...pl>

    Użytkownik Pawel <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b4shu6$s2s$...@n...onet.pl...

    > Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A my gdzie bedziemy? W Ukrainie?
    > PawelT

    W W Socjal-biurokratycznej Republice Europpejskiej,taki zmodernizowany
    PRL-ek.
    Pozdrawiam
    Adam

  • 17. Data: 2003-03-14 13:46:23
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    Nie przekonują mnie zapewnienia euroentuzjastów, że problem nie istnieje.
    Bo:

    a) przedwojenne księgi wieczyste posiadają i dzisiaj moc dowodową w sprawach
    o zwrot nieruchomości jakie prywatni właściciele wytaczają państwu/gminom,

    b) podstawą żądania zwrotu może być "bezprawność" decyzji o przejęciu mienia
    "poniemieckiego",

    c) przejęcie mienia przez Niemców nie musi dokonywać się na zasadzie
    stwierdzenia przez unijny trybunał prawa własności, ale poprzez
    zakwestionowania samego wysiedlenia jako sprzecznego z "prawami człowieka".
    Jeśli wysiedlenie zostałoby uznane za bezprawne to obrona polskiego prawa
    własności nawet przed polskim sądem byłaby niemożliwa,

    d) zbyt wiele w tej materii zależy od uznaniowości stron. Jeśli w
    dzisiejszej sytuacji politycznej uznaje się, że problemu nie ma, to nie
    oznacza to, że za rok czy dwa, gdy już w UE będziemy i pozbawimy się
    suwerennej władzy, niemieccy politycy będą pamietać o dzisiejszych
    deklaracjach. Z politycznego punktu widzenia, takie sprawy zostawia się na
    czas, gdy przeciwnik nie ma już przestrzeni do manewru.

    Dlatego w polskim interesie jest uregulowanie własności przed potencjalnym
    wejściem do UE, nawet jeśli miałoby to być "dmuchaniem na zimne". I nie
    chodzi tu o straszenie kogokolwiek, ale o to, by znowu jakieś niedomówienie
    nie było przyczyną nieszczęścia, jak miało to miejsce w wypadku Kopenhagi.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 18. Data: 2003-03-14 21:53:32
    Temat: OT: Niemiec przyjdzie i zabierze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Mar 2003, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Ja bym proponowała jeszcze przepis który zabrania umieszczania
    >+ nadajników radiowych w plobach dentystycznych.
    >+ Nie ma takiego przepisu

    Na pewno ??
    Bez zezwolenia i bez wiedzy posiadacza plomby ? :O !
    :)

    pzdr, Gotfryd :)

  • 19. Data: 2003-03-15 00:44:54
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako BaLab zamieszkała pod adresem
    <b...@p...com>
    w artykule <news:b4sd5r$5d$1@news2.ipartners.pl> napisała w ten deseń:

    > Jesli w przedwojennych
    > księgach wieczystych właścicielem jest Niemiec, a Polak obecnie
    > zajmuje nieruchomość np. w formie dzierżawy wieczystej (standardowo
    > an Ziemiach Odzyskanych)

    co to jest dzierżawa wieczysta i jaki akt prawny reguluje jej
    ustanowienie? Bo jesli pomyliło Ci się z uzytkowaniem wieczystym, to tez
    nie bardzo wiesz o czym mówisz.

    Tatiana

  • 20. Data: 2003-03-15 19:40:02
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > No zabierze jak zabierze, ale czynsz walnie jakiś dziki i już :-)

    A nie zastanawia cie czemu niemieccy właściciele sklepów Real mleko tanio sprzedają
    zamiast walnąc
    dziką cenę?

    mer