  • 1. Data: 2003-03-13 12:18:58
    Temat: prawo a radio internetowe
    Od: "veni__" <m...@s...pl>

    Witam,
    mam pytanie do grupowiczow odnosnie polskich aktow prawnych regulujacych
    istnienie radia internetowego. Czy sa takie? Czy jest to obwarowane jakimis
    zasadami w przypadku samego faktu nadawania a nie praw autorskich, gdyz
    chodzi przede wszystkim o audycje wlasne i muzyke tylko i wylacznie
    autorska.

    Prosze o pomoc.

    veni___

  • 2. Data: 2003-03-13 13:21:59
    Temat: Re: prawo a radio internetowe
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "veni__" <m...@s...pl> pisze w

    > polskich aktow prawnych regulujacych
    > istnienie radia internetowego.

    Temat ten byl juz poruszany na forum. Powiem Ci, ze sa jakies przepisy
    dotyczace legalnosci odtwarzania utworo chodzi mi o ilosc odbioero, ze
    kaseta video wypozyczona w wypozycaalni nie moze byc odtwarzana dla np. 20
    osob tylko jest jakas liczba, chyba 5 osob. Co do utworow muzycznych to nie
    wiem. Powiem Ci tez, ze nie mozesz rozpowszechniac tych utworow w formacie
    mp3 czy jakim kolwiek innym, chyba wszyscy to wiedza. Moim zdaniem sytuacja
    komplikuje sie znacznie przy wykorzystaniu mediow (czy medii)
    strumieniowych takich jak shoutcas czy realmedia. W tym wypadku utwor
    muzyczny nie jest w sposob permanentny przechowywane na dysku uzytkownika
    tylko tymczasowo buformwany jest konkretny kawalek w celu zachowania
    ciaglosci odtworzenia (zreszta sam pewnei znasz sie na tym lepiej niz ja
    skoro chcesz uruchomic radio internetowe) W kazdym razie jezeli np.
    sluchaja Cie jednoczesnie 2 osoby to chyba wszytsko je ok, a mozliwe jest
    tez ze ten przepis o odtwarzaniu publicznym wogole nie ma znaczenia w tym
    wypadku, tutaj nie wiem tylko cos mi sie obilo o uszy z tym odtwarzaniem.
    Jak dotychczas nie slyszalem, zeby ktos mial problemy z tytulu radia
    interentowego. Wogole w kwestaich nielegalnego rozpowszechniania muzyki
    trudno jest cokolwiek udowdnic a w przypadku gdy e gre wchodza media
    strumieniowe sprawa sie jeszcze bardziej komplikuje.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 3. Data: 2003-03-13 13:33:23
    Od: "veni__" <m...@s...pl>

    Dzieki za odpowiedz. Z tym, ze chodzilo mi o sam fakt nadawania. A nie praw
    autorskich. Jesli np. sama komponuje muzyke, mam do niej prawo i moga ja
    rozpowszechniac jak zechce. Chyba to normalne. Natomiast w gre wchodzi, czy
    ja sobie moge to radio ot tak postawic i nadawac w necie. Mimo ze jest wiele
    rozglosni tego typu w Polsce, to chcialabym wiedziec, czy to jest zgodne z
    prawem i legalne. W zasadzie nie sa to fale eteru, tylko internet. Sadze ze
    mozna, Ale nie dokopalam sie do zadnych informacji prawnych na ten temat. I
    tego szukam.

    veni___

  • 4. Data: 2003-03-13 14:24:19
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "veni__" <m...@s...pl> pisze w

    > Natomiast w gre wchodzi, czy
    > ja sobie moge to radio ot tak postawic i nadawac w necie.

    Moim zdaniem tak, masz prawo umieszczac na swojej stronie co chcesz
    oczywiscie jezeli nie lamie to bowiazujacyh przepisow (pornogrfia), to ze
    umieszczasz pliki audio w takiej czy innej formie jest ok.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 5. Data: 2003-03-13 15:11:48
    Od: "veni__" <m...@s...pl>

    dzieki serdeczne, czyli moge normalnie streamowac 'swoje dziela' i nie tylko
    jesli mam na to ochote ;] ale i tak jesli ktos bedzie mial dostep do
    odpowiednich ustaw czy aktow regulujacych takie odtwarzanie, to bardzo
    prosze o informacje

  • 6. Data: 2003-03-18 00:24:20
    Od: "news" <p...@4...pl>

    streaming i radio to dwie rozne rzeczy
    streaming nie jest obwarowany koncesja na nadawanie w przeciwienstwie do
    radia...
    mozesz streamowac swoja tworczosc spokojnie !

    "veni__" <m...@s...pl> wrote in message
    > dzieki serdeczne, czyli moge normalnie streamowac 'swoje dziela' i nie
    tylko

    --
    020 9434 - NIEZALEZNY dostep ISDN/V90/V110 (Warszawa)
    ppp/ppp

  • 7. Data: 2003-03-22 23:15:49
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    news w Wt 18 mar 2003 01:24:20a napisala nastepujace slowa :

    > streaming nie jest obwarowany koncesja na nadawanie w przeciwienstwie do
    > radia...

    masz racje, w kazdym razie jest to ciekawe zagdanienie. Moze kiedys
    streaming tak zyska na popularnosci ze stanie sie zagrozeniem dla
    normalnych rozglosni...

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 8. Data: 2003-03-23 21:13:26
    Od: "news" <k...@4...pl>

    ciekawszym zagadnieniem jest to, czy nalezy placic abonament radiowy za
    odsluch radia ze streamu... ?
    poza tym taki odsluch, jesli zawezimy do np. 5 userow, nie bedzie publicznym
    odtwarzaniem co oznacza ze moge sobie w domu wpuscic sygnal audio (z radia,
    cd, tasmy, lub czegokolwiek) w net i dawac "publicznie" - ciekawe czy sa
    jakies uregulowania na ten temat.

    p/s w robocie slucham radia tylko z netu i z zagranicznych, najczesciej
    pirackich stacji...