  • 1. Data: 2003-06-27 07:33:33
    Temat: Nielegalne zatrudnienie - ZUS i zaliczenie okresu pracy
    Od: "Neko" <neko@_bez_spamu_gamesweek.pl>

    Witam,

    Mam pytanie. Wiem, ze mozna wystapic do Sadu Pracy, o naliczenie
    okresu zatrudnienia, jesli pracowalo sie bez umowy. Chodzi mi o naliczenie
    okresu skladkowego ZUS. Czy ktos ma moze podobne doswiadczenie
    i moglby posluzyc jakos rada? Ew. jakis link. Chodzi mi o przepisy, i
    konsekwencje
    takiego zatrudnienia. Jakie dowody nalezy przedlozyc, aby udokumentowac
    ze bylo sie zatrudnionym w danej firmie?

    Czy w ogole gra jest warta swieczk? I przy okazji jak jeszcze mozna
    uderzyc daną firme, za to ze zatrudniala pracownika bez umowy (chociaz
    obiecali podpisac taka)? Czy to nie odbije sie na bylym pracowniku?
    Bylbym wdzieczny za jakies rady, sugestie etc.

    Pozdrawiam
    Neko

  • 2. Data: 2003-06-27 11:30:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ponieważ nielegalne zatrudnienie jest przestępstwem popełnianym przez
    pracodawcę (jeśli nawet to robi za zgodą "pracownika"), to ja bym powiadomił
    prokuraturę na piśmie. Dowody mogą być różne. Zeznania świadków, którzy Cię
    widzieli przy pracy. Dokumenty podpisane przez Ciebie w imieniu pracodawcy.
    Twoje zeznania. Zeznania innych pracujących w tym okresie osób. To głównie
    zależy od warunków miejscowych.

    Jak już sąd karny uzna, że byłaś zatrudniona nielegalnie, to reszta wydaje
    mi się o wiele prostsza, ponieważ sąd cywilny tym orzeczeniem będzie
    związany. Pozostanie tylko kwestia odszkodowania oraz wyprostowania całej
    sprawy w ZUS i Urzędzie Skarbowym. Ze skarbówką może być o tyle kłopot, że
    będzie trzeba zapłącić podatek od otrzymanego wynagrodzenia.

  • 3. Data: 2003-06-27 13:51:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Jun 2003, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ związany. Pozostanie tylko kwestia odszkodowania oraz wyprostowania całej
    >+ sprawy w ZUS i Urzędzie Skarbowym. Ze skarbówką może być o tyle kłopot, że
    >+ będzie trzeba zapłącić podatek od otrzymanego wynagrodzenia.

    A z ZUSem nie ? Składa się z 2 częsci: jedną płaci pracodawca, drugą
    pracownik...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-06-27 14:05:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | A z ZUSem nie ? Składa się z 2 częsci: jedną płaci pracodawca, drugą
    | pracownik...

    Faktycznie też. Nie pomyślałem.