  • 1. Data: 2003-06-27 06:26:30
    Temat: Umowa podpisywana poza lokalem - 10 dni na rozwiazanie?
    Od: Piotr Krukowiecki <p...@D...ii.uj.edu.pl>

    Witam,

    jakis czas temu czytalem artykul o podpisywaniu umow.
    Bylo tam napisane, ze w przypadku podpisywaniu umow poza lokalem (nie
    pamietam dokladnej definicji) mozna bylo w ciagu 10 dni (albo cos kolo
    tego) rozwiazac umowe i dostac z powrotem zaplacone pieniadze.

    Interesuje mnie, czy moge zastosowac ten przepis w przypadku gdy
    przychodza do mnie do domu ludzie od ISP (dostawcy internetu),
    montuja antene na dachu, daja karte do komputera, podpisuje z nimi umowe
    (i pewnie od razu place im pieniadze). Rozumiem, ze w przypadku
    rozwiazania umowy powinienem dostac zwrot oplaty instalacyjnej (glownie
    koszt karty radiowej i/lub anteny) i wplaconej oplaty abonamentowej?

    --
    Piotrek (@ ~) | Odpowiadajac usun
    Cvbge@irc | DELETE

  • 2. Data: 2003-06-27 07:38:44
    Od: Tomek Kruk <t...@s...rubikon.pl>

    On Fri, 27 Jun 2003 06:26:30 +0000 (UTC), Piotr Krukowiecki

> [...]
    > rozwiazania umowy powinienem dostac zwrot oplaty instalacyjnej (glownie
    > koszt karty radiowej i/lub anteny) i wplaconej oplaty abonamentowej?

    usluga instalowana w promocji czy poza nią??

  • 3. Data: 2003-06-27 08:39:56
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    W wiadomosci <a...@4...com> Wielce
    Szacowny Tomek Kruk wyrazil nastepujacy poglad:

    > usluga instalowana w promocji czy poza nią??

    Promocja bądź jej brak nie ma znaczenia. Abonentowi prywatnemu
    (nieprowadzącemu działalności gospodarczej) ZAWSZE przysługuje prawo
    odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa. Pouczenie o
    tym uprawnieniu powinno znaleźć się w treści umowy. Umowa może jednak
    wyłączać konieczność zwrotu kosztów instalacji.

    Olgierd
    tel. +48 502 DEFUNK
    listel: cpt.hook [at] wp.pl

  • 4. Data: 2003-06-27 08:45:48
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

> [...]
    > tym uprawnieniu powinno znaleźć się w treści umowy. Umowa może jednak
    > wyłączać konieczność zwrotu kosztów instalacji.

    Sory za robaki, to efekt ćwiczeń z różnymi newsreaderami.

    Olgierd

  • 5. Data: 2003-06-27 11:35:37
    Od: p...@p...ii.uj.edu.pl (Piotr Krukowiecki)

    On Fri, 27 Jun 2003 10:39:56 +0200, Olgierd <c...@w...pl> wrote:
    >Promocja bšdŸ jej brak nie ma znaczenia. Abonentowi prywatnemu
    >(nieprowadzšcemu działalnoœci gospodarczej) ZAWSZE przysługuje prawo
    >odstšpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa. Pouczenie o
    >tym uprawnieniu powinno znaleŸć się w treœci umowy. Umowa może jednak
    >wyłšczać koniecznoœć zwrotu kosztów instalacji.

    A jesli umowa nie zawiera zadnego pouczenia ani wylaczenia zwrotu kosztow
    instalacji?

    --
    Piotrek
    irc: #debian.pl

  • 6. Data: 2003-06-27 12:28:51
    Od: Tomek Kruk <t...@s...rubikon.pl>

    wrote:

    > Promocja bšd? jej brak nie ma znaczenia. Abonentowi prywatnemu
    > (nieprowadzšcemu działalno?ci gospodarczej) ZAWSZE przysługuje prawo
    > odstšpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa. Pouczenie o
    > tym uprawnieniu powinno znale?ć się w tre?ci umowy. Umowa może jednak
    > wyłšczać konieczno?ć zwrotu kosztów instalacji.

    ...ktore mogą sobie dosyć konkretnie wywindować... :(

  • 7. Data: 2003-06-27 12:59:48
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    > A jesli umowa nie zawiera zadnego pouczenia ani wylaczenia zwrotu kosztow
    > instalacji?

    Hmmm jeśli nie zawiera pouczenia... moim zdaniem nie da się z tego tytułu
    walczyć o nieważność umowy. To troszkę taki przepis-grożenie palcem.
    Zwrot kosztów instalacji to jest po prostu opłata przyłączeniowa, nie
    powinna być wywindowana. Chodzi o to, że jednak operator ponosi jakieś
    wydatki związane z przekuciem się przez ścianę, położenie kabla, itp.
    Trudno, żeby w takiej sytuacji miał ponosić dodatkowe koszty związane z
    odstąpieniem od umowy.

    Olgierd

  • 8. Data: 2003-06-30 09:00:03
    Od: p...@p...ii.uj.edu.pl (Piotr Krukowiecki)

    On Fri, 27 Jun 2003 14:59:48 +0200, Olgierd <c...@w...pl> wrote:
> [...]
    >wydatki związane z przekuciem się przez ścianę, położenie kabla, itp.
    >Trudno, żeby w takiej sytuacji miał ponosić dodatkowe koszty związane z

    W tym przypadku koszt instalacji to glownie koszt karty radiowej (pareset
    zlotych), nie trzeba nic wiercic/klasc.

    --
    Piotrek
    irc: #debian.pl