    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nielegalne zatrudnienie - ZUS i zaliczenie okresu pracy
    Date: Fri, 27 Jun 2003 13:30:57 +0200

    Ponieważ nielegalne zatrudnienie jest przestępstwem popełnianym przez
    pracodawcę (jeśli nawet to robi za zgodą "pracownika"), to ja bym powiadomił
    prokuraturę na piśmie. Dowody mogą być różne. Zeznania świadków, którzy Cię
    widzieli przy pracy. Dokumenty podpisane przez Ciebie w imieniu pracodawcy.
    Twoje zeznania. Zeznania innych pracujących w tym okresie osób. To głównie
    zależy od warunków miejscowych.

    Jak już sąd karny uzna, że byłaś zatrudniona nielegalnie, to reszta wydaje
    mi się o wiele prostsza, ponieważ sąd cywilny tym orzeczeniem będzie
    związany. Pozostanie tylko kwestia odszkodowania oraz wyprostowania całej
    sprawy w ZUS i Urzędzie Skarbowym. Ze skarbówką może być o tyle kłopot, że
    będzie trzeba zapłącić podatek od otrzymanego wynagrodzenia.