  • 71. Data: 2021-08-08 15:25:48
    Temat: Re: Niekonsekwencje
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.08.2021 o 13:34, Animka pisze:

    > Tak samo jak straż policja też jest na wezwanie. Nr.112, Nr.997.
    >
    >     112 - numer alarmowy,
    >     984 - Pogotowie Rzeczne,
    >     985 - Ratownictwo Morskie i Górskie,
    >     986 - Straż Miejska,
    >     987 - woj. zarządzanie kryzysowe,
    >     989 - Narodowy Fundusz Zdrowia,
    >     991 - Pogotowie Energetyczne,
    >     992 - Pogotowie Gazowe,
    >     993 - Pogotowie Ciepłownicze,
    >     994 - Pogotowie Wodociągowe,
    >     997 - Policja,
    >     998 - Straż Pożarna,
    >     999 - Pogotowie Ratunkowe.

    Masz nieaktualne informacje. 997 od wielu lat nie łączy z Policją.
    Obecnie kończy się proces przełączania 998 na CPR-y. Podejrzewam, ze na
    końcu i 999 przełączą.

    --
    Robert Tomasik

  • 72. Data: 2021-08-09 15:38:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Aug 2021 21:30:07 +0200, PiotRek wrote:

    > https://slaska.policja.gov.pl/kat/informacje/wiadomo
    sci/317193,Zarzut-zabojstwa-i-areszt-dla-kierowcy-au
    tobusu.html

    > "Katowiccy policjanci zatrzymali kierowcę autobusu komunikacji
    > miejskiej, który celowo wjechał w grupę osób znajdujących się na jezdni
    > i doprowadził do śmierci 19-letniej kobiety".
    >
    > Skąd kulsony wiedzą, że zrobił to celowo a nie w panice?

    W panice, to nadal jakby celowo.

    Jakies tam podstawy do oskarzenia mieli, wiec widac wiedzieli, ze na
    wypadek to nie wygladalo.

    > "Na miejscu natychmiast pojawili się katowiccy policjanci [...]"
    > Szkoda, że kulsony nie pojawiły się wcześniej, jak trwała bójka.

    Owszem, ale:
    -"natychmiast" jak zwykle chwile trwa, pare minut co najmniej ... wiec
    zdaza przyjechac po przejechaniu.

    -ktos ich o bojce powiadomil? Pewnie nie ...

    > No i zakuli go w takie kajdany, w jakie zakuwa się najgorszych,
    > niebezpiecznych bandziorów.

    Widac sie boja, ze im ucieknie ...

    > Ręce opadają. :-/

    Podniesc juz nie da rady :-)

    J.

  • 73. Data: 2021-08-10 03:17:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    sci/317193,Zarzut-zabojstwa-i-areszt-dla-kierowcy-au
    tobusu.html

    > W panice, to nadal jakby celowo.

    Celowo, byłoby w celu rozjechania. W panice to w odruchu ochrony własnej
    dupy.

    --
    Marcin

  • 74. Data: 2021-08-10 10:07:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Celowo, byłoby w celu rozjechania. W panice to w odruchu ochrony własnej
    > dupy.

    Nie tylko. Gość jedzie autobusem, a tu nagle wbiega ktoś pod koła.
    Odbija, omija tego pieszego, ale autobus wpada na chodnik i tam zabija
    człowieka - to też panika.

    --
    Robert Tomasik

  • 75. Data: 2021-08-10 10:35:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Aug 2021 01:17:00 GMT, Marcin Debowski wrote:
    sci/317193,Zarzut-zabojstwa-i-areszt-dla-kierowcy-au
    tobusu.html

    > Celowo, byłoby w celu rozjechania. W panice to w odruchu ochrony własnej
    > dupy.

    No ale jednak widzial przed soba dwie osoby.
    I w odruchu ochrony wlasnej osoby postanowil pojechac po tych dwoch

    J.

  • 76. Data: 2021-08-10 10:41:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-10, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie tylko. Gość jedzie autobusem, a tu nagle wbiega ktoś pod koła.
    > Odbija, omija tego pieszego, ale autobus wpada na chodnik i tam zabija
    > człowieka - to też panika.

    Panika związana jest z lękiem, tu to bardziej odruch, niekoniecznie lękowy.

    --
    Marcin

  • 77. Data: 2021-08-10 10:43:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    sci/317193,Zarzut-zabojstwa-i-areszt-dla-kierowcy-au
    tobusu.html

    > No ale jednak widzial przed soba dwie osoby.
    > I w odruchu ochrony wlasnej osoby postanowil pojechac po tych dwoch

    No właśnie nie tyle postanowił, co zadziałał bez analizy. Odruch lękowy.

    --
    Marcin

  • 78. Data: 2021-08-10 16:16:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Panika związana jest z lękiem, tu to bardziej odruch, niekoniecznie lękowy.

    Ostatecznie może się okazać, że zarzuty nieumyślnego spowodowana śmierci
    dostaną te osoby, które usiłowały wedrzeć się do autobusu. Z dokładnie
    takim kazusem sie nie spotkałem, ale znam taki wyrok gdy broniący się
    przed napaścią zastrzelił przypadkową osobę nie trafiając w napastnika.

    --
    Robert Tomasik

  • 79. Data: 2021-08-10 18:37:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No właśnie nie tyle postanowił, co zadziałał bez analizy. Odruch lękowy.

    Z jednej strony odruch nie przejeżdzania po przeszkodach (nie tylko
    ludziach;) jest bardzo silny i naprawdę ciężko go zwalczyć (stąd wypadki
    że ktoś chciał ominąć wiewiórkę - ja kiedyś odruchowo zacząłem test
    łosia widząc nagle... jaszczurkę w światłach;) Z drugiej ciężko przyjąć,
    że rozjechał ich celowo i z premedytacją, bo to musiałby by ciężki szur.
    Z trzeciej był na lekach.

    --
    Shrek

  • 80. Data: 2021-08-11 11:13:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-10, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > takim kazusem sie nie spotkałem, ale znam taki wyrok gdy broniący się
    > przed napaścią zastrzelił przypadkową osobę nie trafiając w napastnika.

    Naturalną konsekwencją próby wdarcia niekoniecznie jest rozjechanie kogoś,
    więc trochę słabo to widzę. Wdzierający się mógł nie wiedzieć/przewidzieć,
    że (a) kierowca aż tak spanikuje; (b) będzie miał ludzi przed maską.

    --
    Marcin