  • 1. Data: 2021-07-27 11:54:42
    Temat: Badanie po utracie PJ
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Dlaczego Starosta chce wysłać na badanie na podstawie przesłanego przez
    sąd do w.w. odpisu wyroku, skoro PJ zabrano na 3 lata. I do końca tego
    okresu pozostało powyżej 2 lat.

    Po co komu wiedzieć czy teraz może prowadzić? Wyrok prawomocny.

    Robert

  • 2. Data: 2021-07-27 12:14:35
    Temat: Re: Badanie po utracie PJ
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Robert Wańkowski w

> [...]
    > okresu pozostało powyżej 2 lat.

    > Po co komu wiedzieć czy teraz może prowadzić? Wyrok prawomocny.

    Nie lepiej i prościej zapytać autora skierowania?

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2021-07-27 13:03:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-07-27 o 12:14, TomN pisze:
    > Nie lepiej i prościej zapytać autora skierowania?

    Właśnie to poradziłem. Ma dzwonić, ale czy przez telefon coś powiedzą...
    RODO...
    No tak... zasadę tego postępowania powinni wyjaśnić bez personaliów.

    Robert

  • 4. Data: 2021-07-27 15:40:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Jul 2021 11:54:42 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
> [...]
    > okresu pozostało powyżej 2 lat.
    > Po co komu wiedzieć czy teraz może prowadzić? Wyrok prawomocny.

    Starosty tez pewnie to nie interesuje tylko skierowal zgodnie z
    przepisami.

    A pytanie brzmi - lepiej sie teraz przebadac, czy za 3 lata.

    Badanie teraz grozi niepotrzebnymi kosztami, jesli trzeba sie bedzie
    przebadac jeszcze raz.
    Nieprzebadanie ... no ciekawe czym grozi za 3 lata :-)

    https://www.prawo.pl/samorzad/skazany-za-jazde-po-pi
    janemu-musi-byc-skierowany-na-badania,454113.html

    J.

  • 5. Data: 2021-07-27 21:01:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Jul 2021 15:40:57 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    >

    > https://www.prawo.pl/samorzad/skazany-za-jazde-po-pi
    janemu-musi-byc-skierowany-na-badania,454113.html

    P.S.
    https://kancelaria-mklegal.pl/jak-i-kiedy-mozna-odzy
    skac-prawo-jazdy-po-wyroku-w-postaci-zakazu-prowadze
    nia-pojazdow-mechanicznych/

    Zapewne zacytowali formulki ...

    "O zwrot prawa jazdy/przywrócenie cofniętego uprawnienia można się
    ubiegać w dniu następnym po ostatnim dniu w którym upływa kara.

    Po dostarczeniu odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku
    przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami lub orzeczenia
    psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania
    pojazdami - jeżeli osoba była skierowana na takie badania."

    Czyli co - skierowanie zostalo wydane i za 3 lata trzeba dostarczyc
    wyniki ... no i najlepiej zrobic za 3 lata ?

    "Kontrolnemu sprawdzeniu kwalifikacji (egzamin państwowy teoria i
    praktyka) podlega osoba ubiegająca się o zwrot zatrzymanego prawa
    jazdy/przywrócenie cofniętego uprawnienia, którego była pozbawiona na
    okres przekraczający 1 rok.

    Prawo jazdy otrzymuje osoba, która przebywa na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej przez co najmniej 185 dni w każdym roku
    kalendarzowym ze względu na swoje więzi osobiste lub zawodowe albo
    przedstawi zaświadczenie, że studiuje od co najmniej sześciu
    miesięcy."

    Taa ... a jak obywatel zdazyl wyemigrowac ? :-)

    Anglia chyba znow najlepsza, bo nie w Unii ... o ile wpuszczą :-)

    J.

  • 6. Data: 2021-07-29 02:31:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-07-27 o 15:40, J.F. pisze:
    > Badanie teraz grozi niepotrzebnymi kosztami

    1000 zł badanie, po 1,5 roku może sąd pozwoli na auto z alkomatem.

    Te 3 lata liczą się od wyroku czy od zatrzymania PJ przez policję?

    Robert

  • 7. Data: 2021-07-29 11:07:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >1000 zł badanie, po 1,5 roku może sąd pozwoli na auto z alkomatem.

    I znow niewiadoma - beda potrzebne nowe badania, czy wystarcza stare
    :-)

    >Te 3 lata liczą się od wyroku czy od zatrzymania PJ przez policję?

    Od zatrzymania PJ. Co chyba bez wiekszego znaczenia.

    Pytanie raczej jak sie liczy te 1.5 roku :-)

    J.

  • 8. Data: 2021-07-29 12:06:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-07-29 o 11:07, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > I znow niewiadoma - beda potrzebne nowe badania, czy wystarcza stare :-)

    No właśnie... nic więcej nie pytał, no pytał ale nie o to, co powinien..
    cóż... nie chcę więcej pisać, bo to kolega, ale chyba dobrze się stało,
    że zabrali na 3 lata.

    > Od zatrzymania PJ. Co chyba bez wiekszego znaczenia.
    >
    > Pytanie raczej jak sie liczy te 1.5 roku :-)

    Skoro te 3 lata od zatrzymania, to chyba te 1,5 roku też.

    Robert

  • 9. Data: 2021-07-29 13:34:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >powinien..
    >cóż... nie chcę więcej pisać, bo to kolega, ale chyba dobrze się

    Ja bym tam starostwo spytal, co z tym robic.
    Aczkolwiek odpowiedz moze byc zla.

    >Skoro te 3 lata od zatrzymania, to chyba te 1,5 roku też.

    Inny przepis, to moze byc inaczej zapisany.

    https://kancelariapawlikowska.pl/jak-mozna-skrocic-o
    rzeczony-zakaz-prowadzenia-pojazdow/

    "jesli byl wykonywany przez ..." ... chyba mozna traktowac, ze od
    zatrzymania przez policje.

    J.

  • 10. Data: 2021-07-29 14:10:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-07-29 o 13:34, J.F. pisze:

    > Ja bym tam starostwo spytal, co z tym robic.
    > Aczkolwiek odpowiedz moze byc zla.

    No i zadzwoniłem sam i wszystko wiem.
    Najpierw dostaje się decyzję o skierowaniu na kurs redukcyjny, następnie
    na badania lekarskie i psychologiczne.
    Jak tego nie zrobisz starosta wystawia decyzję o zatrzymaniu PJ (tak
    pisałeś wcześniej)
    Nie ma żadnych negatywnych skutków jak nie wykona w.w.

    Tylko jak czyściec minie, to musi to wszystko wykonać.
    No i jeszcze do tego pewnie egzamin teoretyczny i praktyczny.

    Robert