  • 1. Data: 2021-07-31 18:24:15
    Temat: Niekonsekwencje
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Niekonsekwencje zerokratuty piętnuję:

    - funkcjonariusz abwery wjeżdża w julki - dobrze, aż zerokuratora
    specjalnego wystawiono, żeby dobrze umorzył

    - kierowca autobusu miejskeiego wjeżdza w ludzi - źle, zarzut zabójstwa...

    --
    Shrek

  • 2. Data: 2021-08-01 03:53:11
    Temat: Re: Niekonsekwencje
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-31, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > specjalnego wystawiono, żeby dobrze umorzył
    >
    > - kierowca autobusu miejskeiego wjeżdza w ludzi - źle, zarzut zabójstwa...

    Widziałeś ten film?
    https://youtu.be/adqKHtd6eN8

    On ja pociągnął pod autobusem, czy jak?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2021-08-01 11:34:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Widziałeś ten film?
    > https://youtu.be/adqKHtd6eN8
    > On ja pociągnął pod autobusem, czy jak?

    Aby obejrzeć, trzeba albo sprzedać Google numer swojej karty kredytowej,
    albo skan dokumentu tożsamości. Zalecam ostrożność!

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2021-08-01 12:21:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Aby obejrzeć, trzeba albo sprzedać Google numer swojej karty kredytowej,
    > albo skan dokumentu tożsamości. Zalecam ostrożność!

    Przecież to standardowy YT, ale wideo ma ograniczenie wiekowe więc
    musisz być zalogowany. Do konta na YT/google nie potrzeba nr karty
    kredytowej.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2021-08-01 12:23:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-01, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > Przecież to standardowy YT, ale wideo ma ograniczenie wiekowe więc
    > musisz być zalogowany. Do konta na YT/google nie potrzeba nr karty
    > kredytowej.

    Tu jest bez restrykcji wiekowych:
    https://www.youtube.com/watch?v=fpAwXwFu04c

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2021-08-01 12:37:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przecież to standardowy YT, ale wideo ma ograniczenie wiekowe więc
    > musisz być zalogowany. Do konta na YT/google nie potrzeba nr karty
    > kredytowej.

    Przecież robert jest specjalistą od przestępstw gospodarczych to chyba
    się zna na przestępczej działalności googla:P

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2021-08-01 13:11:50
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Marcin Debowski w

    > Przecież to standardowy YT, ale wideo ma ograniczenie wiekowe więc
    > musisz być zalogowany.

    Tak, czy siak próbuje weryfikować wiek tak jak Robert napisał.
    Mimo, ze konto mam aktywne od początku istnienia google mail

    --
    'Tom N'

  • 8. Data: 2021-08-01 13:29:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Przecież to standardowy YT, ale wideo ma ograniczenie wiekowe więc
    > musisz być zalogowany. Do konta na YT/google nie potrzeba nr karty
    > kredytowej.

    No właśnie nie. Zalogowany jestem normalnie i nie o to tu chodzi. Google
    sobie wymyśliło, że podając numer karty kredytowej, albo wysyłając skan
    dokumentu tożsamości potwierdzasz swoją pełnoletniość. Bzdura, ale tak
    to działa. Kartę płatniczą spokojnie może mieć wydaną osoba
    niepełnoletnia, byle za zgodą opiekunów. Kreatorów dokumentów tożsamości
    masa i żaden problem zrobić coś na szybkiego.

    Z numerem karty problem jest w tym, że w niektórych serwisach numer
    karty wystarczy to do obciążenia karty. Podając numer karty musisz
    później pilnować obciążenia. Przykładowo przy uruchamianiu xBox jest
    dokładnie ten sam komunikat. Że chcą, ale nie będą obciążać. I w chwili
    uruchamiania oczywiście nikt nie obciąża. Ale dość często wpływają
    zawiadomienia o przestępstwie, gdzie później taka karta jest obciążana
    drobnymi kwotami przez grające dzieci, które w grze celem zakupu
    jakiegoś "dodatkowego wyposażenia" klikają OK. Pasowałoby po użyciu w
    Google tego numeru kartę taką zastrzec.

    Oczywiście można temu zapobiec na wiele sposobów. Najprościej podać
    jakąś wirtualną kartę, a potem ją w ogóle zlikwidować. W wypadku xBox w
    Internecie można znaleźć instrukcję obejścia tego, bo jest taka opcja w
    tym urządzeniu, tylko gdzieś tam ukryta. Walczyłem z tym w domu kilka
    laty temu i jedynie pamiętam, że dało się znaleźć.

    Wysłanie skanu dokumentu wydaje się lepszym pomysłem. Pasowałoby
    oczywiście opisać go, że dla Google. Ale dla jednego filmiku po prostu
    nie chce mi się.

    Ponieważ z YouTube ograniczenie wiekowe ma głownie porno, a nie widzę
    potrzeby oglądania go, więc nie za bardzo chce mi się kombinować, jak to
    pseudoograniczenie obejść w celu obejrzenia jakiegoś pojedynczego
    filmiku. Dlatego też moje ostrzeżenie o konieczności zachowania ostrożności.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2021-08-01 13:47:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tu jest bez restrykcji wiekowych:
    > https://www.youtube.com/watch?v=fpAwXwFu04c

    Dziękuję. Pomijając porno właśnie przeważnie tak się to właśnie kończy,
    ze albo w samym YouTube, albo gdzieś indziej dany materiał można
    spokojnie znaleźć.

    Co do meritum, to wydaje mi się, że kierujący nie ogarnął, że zagarnął
    autobusem kobietę. Ona była zbyt blisko. Dziwię się, że ruszył, bo
    ewidentnie nie było miejsca na ominięcie osób stojących na jezdni. W
    Warszawie było puste miejsce w które wjechał f-sz, a jedynie jedna z
    aktywistek chcąca zatrzymać pojazd "rzuciła" się na jadącego z boku.Na
    tym filmie widać, że kobieta chyba stoi tyłem do autobusu i w ogóle go
    nie widzi.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2021-08-01 13:53:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2021 o 13:11, TomN pisze:

    > Tak, czy siak próbuje weryfikować wiek tak jak Robert napisał.
    > Mimo, ze konto mam aktywne od początku istnienia google mail

    Ja też konto mam od dawna, a komputer jest do niego cały czas
    zalogowany. Gdyby Google chciało weryfikować wiek, to sądzę, że
    spokojnie po jego długości użytkowania by to zrobiło.

    --
    Robert Tomasik