  • 31. Data: 2021-08-03 02:23:35
    Temat: Re: Niekonsekwencje
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-02, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > OK! ale masz jakiś powód? Bo w sumie wygodniej używać jednego.

    Miałem taki okres, gdzie na każde urządzenie miałe osobne konto co by
    utrudnić gromadzenie informacji. Potem mi trochę przeszło, ale
    pozostałość jest taka że na Androidy mam jedno, na inne komputery
    drugie.

    > Ale ja już troche za stary jestem i xBox-em się nie bawię. Problemem
    > były dzieci. Niby mądre, ale.

    Ja również, chcę tylko zilustrować, że to nie wywołuje automatycznie
    problemów z dziećmi (czy innych).

    > Ale to żadna autoryzacja, a spore ryzyko dla klientów. Dla firmy zresztą
    > też. Jeśli by się okazało, że wypłynął ich dane, to odszkodowania i
    > szkody wizerunkowe mogą być niepowetowane.

    No ale Ty chcesz słać standardowe dane personalne, a to ja optuję za
    kartą, którą można przecież skasować. A, że to żadna autoryzacja to
    wiadomo. Taka proteza, będąca pewnym kompromisem wynikającym z potrzeby
    uwiarygodnienia użytkownika a uciążliwością różnych procedur.

    > Problem z tymi obciążeniami z użądzeń do gier jest powszechnie wśród
    > ekspertów znany. Bardzo często (powiem, że przeważnie) okazuje się, że
    > obciążenie wychodzi z IP włąściciela karty. Czasem wujek instaluje
    > siostrzeńcom / bratankom i podaje swoją kartę. W każdym razie bardzo
    > rzadko ie zdarzają fraudy polegające na podaniu obcej karty, choć z tym
    > też się spotkałem.

    Wierzę, ale nie jestem do końca przekonany czy nie lepiej byłoby
    edukować niż odradzać.

    > Ale to inna klasa problemu. Zwracam uwagę, że tu mamy pozornie oszustwo.
    > Poszkodowany sam wprowadza te dane i obciążenie przeważnie wychodzi od
    > niego - tyle, że przez nieostrożność.

    To było tak ogólnie w kontekscie bezpieczeństwa przekazywania danych.

    > Nie zrozumiałeś moich obaw. Nie chodzi mi o to, że ten numer karty
    > wycieknie i ktoś nim się posłuży. To oczywiście teoretycznie możliwe,
    > ale przy dłużej firmie znikomo prawdopodobne. Jak wchodzę do YouTube, to
    > co chwilę pojawia mi się przykładowo propozycja wykupienia braku reklam.
    > Wystarczy nacisnąć "tak". Jak będą mieli Twój numer karty, to obciążą z
    > automatu, jak sobie przyciski pomylisz. Jak nie mają karty, to możesz
    > się mylić do woli - pieniędzy nie pobiorą.

    No rozumiem to, ale nie rozumiem dlaczego to takie nieuniknione :)

    > Z podobnego powodu w telefonie nie mam zainstalowanego programu do
    > obsługi rachunku bankowego ani w żadnym programie danych kart
    > płatniczych. Jesli potrzebuję przez net coś zrobić, to loguję się do
    > rachunku. Uważam to za bezpieczniejsze.

    Mam w parunastu zostawioną kartę bo nie uważam, że ryzyko jest tu
    istotne. A tam gdzie nie ufam, to każdorazowo wklepuję.

    Z bankowości korzystam wyłącznie na laptopach/stacjonarnych pod
    Linuksem.

    Nb. (dygresja) do szału doprowadzają mnie banki, które wręcz zachęcają
    do zapamiętania hasła. Nawet jesli 2FA chroni przed nieco większymi
    problemami, to jest to jakiś absurd pod względem bezpieczeństwa.

    No to jest fajna sprawa. Serio mówię.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2021-08-03 06:02:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Życie. Weź tego swojego ebniętego sąsiada. Może szaleć po osiedlu,
    > grozić czym i komu popadnie, a nic się nie zmieni, póki kogoś faktycznie
    > nie zrani lub nie ukatrupi. I pewnie nie jest nawet z pisu o ABW nie
    > wspominając :)

    Nie do końca - jak jesteś normalnym obywatelem to cię dojadą - musisz
    być patusem albo mieć plecy czy jebać julki.

    Na tym polega antyobywatelskość prokuratury i policji, że dla nich
    przeciwnikiem jest zwykły obywatel obywatel (czy to popełniający czy co
    gorsza poszkodowany co domaga się reakcji). A patus czy polityk zawsze
    był będzie jak dopust boży i nie ma sensu z tym walczyć.

    --
    Shrek

  • 33. Data: 2021-08-04 01:29:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie do końca - jak jesteś normalnym obywatelem to cię dojadą - musisz
    > być patusem albo mieć plecy czy jebać julki.

    On jest normalnym obywatelem. Byc może nawet jakiś sortem i lepszym.

> [...]
    > gorsza poszkodowany co domaga się reakcji). A patus czy polityk zawsze
    > był będzie jak dopust boży i nie ma sensu z tym walczyć.

    Przeciwnikiem to nie. Raczej taką upierdliwą muchą, która wielkim panom
    i paniom zawraca głowę. To, że tamten wjechał w Julki to MZ właśnie na
    tej zasadzie. Buta i arogancja znakiem firmowym misiewiczowskich elit.

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2021-08-04 06:42:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > On jest normalnym obywatelem. Byc może nawet jakiś sortem i lepszym.

    NIe jest - "normalny obywatel" to nie funkcjonariusz abwery działający
    pod przykrywką.

    > Przeciwnikiem to nie. Raczej taką upierdliwą muchą, która wielkim panom
    > i paniom zawraca głowę. To, że tamten wjechał w Julki to MZ właśnie na
    > tej zasadzie.

    Zdecydowanie nie - sprawca został zatrzymany i doprowadzony do
    prokuratury, więc ktoś jakieś działania podjął i w momencie gdy
    prokurator udał się do przełożonego z wnioskiem o postawienie zarzutów
    to... został zmieniony na "lepszego", który doszedł do wniosku że nic
    się nie stało - przypomina ci to coś?. Czyli nie jest to grzech
    zaniechania a absolutnie celowe działanie i parę osób musiało się
    postarać, żeby tak to się skończyło.

    --
    Shrek

  • 35. Data: 2021-08-04 15:35:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Widziałeś ten film?
    > https://youtu.be/adqKHtd6eN8
    > On ja pociągnął pod autobusem, czy jak?

    Ten filmik nie przedstawia do końca przebiegu zdarzenia. Z tego, co się
    dowiedziałem, to na tym filmie nie widać, że część grupy próbuje
    sforsować prawe przednie drzwi autobusu, by pobić kierowcę za to, że
    zatrąbił na bijących się na ulicy. Kierowca uciekał przed linczem.
    Dlatego nie zatrzymywał się widząc biegnących za nim - nadal uciekał.

    Sąd musi ocenić, na ile miał prawo wjechać w tym celu w ludzi, ale to
    trochę inaczej wygląda, niż rozganianie nastolatków szarżą autobusu.

    --
    Robert Tomasik

  • 36. Data: 2021-08-05 01:12:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > NIe jest - "normalny obywatel" to nie funkcjonariusz abwery działający
    > pod przykrywką.

    Jak tak możesz.

    > Zdecydowanie nie - sprawca został zatrzymany i doprowadzony do
    > prokuratury, więc ktoś jakieś działania podjął i w momencie gdy

    Ten ktoś już pewnie został gdzieś odesłany.

> [...]
    > się nie stało - przypomina ci to coś?. Czyli nie jest to grzech
    > zaniechania a absolutnie celowe działanie i parę osób musiało się

    No tak, ale to jest inny aspekt. Że chronią swoje dupy to wiadomo. Ale
    to jak bezczelnie chronią wynika m.in. z tego o czym napisałem.

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2021-08-05 01:16:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Sąd musi ocenić, na ile miał prawo wjechać w tym celu w ludzi, ale to
    > trochę inaczej wygląda, niż rozganianie nastolatków szarżą autobusu.

    Tylko nadal trochę dziwnie wygląda ten fragment gdzie autobus wydaje się
    jechać za uciekającym.

    --
    Marcin

  • 38. Data: 2021-08-05 06:06:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No tak, ale to jest inny aspekt. Że chronią swoje dupy to wiadomo. Ale
    > to jak bezczelnie chronią wynika m.in. z tego o czym napisałem.

    No cóż. Wynika to z tego, że policja i prokuratura jest skrajnie
    upolicztyczniona a władza "nie popiera ale rozumie". Oznacza to również
    wprost że polska nie jest już państwem prawa (co notabene jest zapisane
    w konstytucji).

    --
    Shrek

  • 39. Data: 2021-08-05 11:51:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 1 Aug 2021 13:53:28 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ja też konto mam od dawna, a komputer jest do niego cały czas
    > zalogowany. Gdyby Google chciało weryfikować wiek, to sądzę, że
    > spokojnie po jego długości użytkowania by to zrobiło.

    Google chyba tego nie robi.

    Masz w danych konta date urodzenia, i tak sprawdza.
    Widac nie masz.

    J.

  • 40. Data: 2021-08-05 11:58:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tylko nadal trochę dziwnie wygląda ten fragment gdzie autobus wydaje się
    > jechać za uciekającym.

    Moim zdaniem kierowca skoncentrował się na wdzierających się do autobusu
    i nie ogarnął stojących przed.

    --
    Robert Tomasik