    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Nieanonimowy policjant
    <7bO5D.640783$nt3.477590@fx17.ams1> <pj8ch7$o4n$9@node1.news.atman.pl>
    <DEY5D.640784$nt3.559850@fx17.ams1>
    <5b58621c$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
    <23_5D.545052$kJ2.43102@fx22.ams1>
    <5b5882ae$0$601$65785112@news.neostrada.pl>
    <FY66D.592936$%H.192735@fx09.ams1>
    <5b5909af$0$681$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 26 Jul 2018 05:44:37 GMT

    On 2018-07-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    efibrylatora-choc-byl-kazda-minuta-zaniechania-zmnie
    jsza-szanse-na-przezycie,845108.html

    > Sądzę, że Ratownik nie wiedział, że ona w przyszłości będzie musiała
    > resustytować - nie miał szklanej kuli. Jeszcze raz i do znudzenia.
    > Ratownik podejmował decyzje w oparciu o relację tej kobiety. A ona
    > dziennikarzom powiedziała nawet, że facet mówił, że go głowa boli i
    > zasłabł. No więc nie wizę powodu, by coś innego powiedziała ratownikowi.

    Nawet jesli przyjąć taki zupełnie hipotetyczny scenariusz to zastanawia
    czemu ratowniczka nie wezwała do przyniesienia AED.

    > Natomiast generalnie dziennikarz na siłę kręci aferę i tyle. A jakby w
    > międzyczasie doszło tam do pożaru, a ratownik tego nie przewidział i dał
    > tej kobiecie AED, ale nie dał wiszącej na ścianie gaśnicy? No przecież
    > mógł przewidzieć, ze się przyda. Reasumując, decyzja ratownika
    > obiektywnie była wadliwa, ale subiektywnie z jego punktu widzenia nie
    > jest na tyle niedorzeczna, by uznać ją za powiedzmy przestępstwo
    > nieudzielenia pomocy.

    Myślę, że ciagnac tego nie ma za dużego sensu, ale generalnie rozumiem,
    że się sgadzamy, że jesli nie było oddechu, to AED powinien był wydać?

    --
    Marcin