  • 471. Data: 2008-07-05 23:25:32
    Temat: Re: Nie wejdzie Pan na koncert z aparatem...
    Od: Marian <m...@a...pl>

    swen wrote:

    > Doprawdy nie rozumiem dlaczego organizatorzy nakazali cieciowi rekwirowac
    > aparaty fotograficzne... jest to dla mnie niezrozumiale, to tak jak by w
    > kazdym domu stal ciec i nie pozwalal na nagranie programu z TV...

    Jak widzisz, sa tutaj osoby ktore bez totalnej kontroli czuja sie
    nieszczdesliwe... ;)

  • 472. Data: 2008-07-05 23:26:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Brak mi słów.

    A co, w jakiejś umowie zobowiązałeś się do przestrzegania limitu
    napisanych słów? ;->

    > EOT.

    Cóż, skoro brak argumentów...

  • 473. Data: 2008-07-05 23:29:16
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

    > To się nazywa akredytacja prasowa.
    > Często dają to za darmo.

    Jeszcze czesciej trzeba za to zaplacic - np. 350 zlotych na Jewish
    Festival. Przy czym trzeba zlozyc oficjalne pismo, w ktorym znjduja sie
    obowiazkowe pozucje "nazwa firmy i nip". Czyli to dla firm. Osoba
    prywaqtna nie dostanie akredytacji.

    > Cóż, taka
    > polityka -- organizator ma do tego prawo.
    > Jeśli uważasz, że nie ma, to może dojdziemy zaraz do wniosku, że brać
    > pieniędzy za koncert też nie powinien? W końcu każdy może śpiewać trochę
    > lepiej lub trochę gorzej.

    Coz, ja widze, ze zorganizowanie koncertu to koszt. Wiecd nie widze nic
    zdroznego, ze za to sie placi. Ktos zawsze zaplaci - sponsor albo
    sprzedadza bilety. Za praqce n alezy sie placa.

  • 474. Data: 2008-07-05 23:30:14
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

    > Różnica polega na *idziesz ulicą* vs. *wchodzisz na koncert*. Na taki
    > koncert za darmo też nie popatrzysz.

    Sa koncerty za darmo :D

    Na szczescie :D

  • 475. Data: 2008-07-05 23:31:05
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

    > Tia, kupując bilet nie zawierasz umowy... jasne...

    Ja zawieram umowe pt. bilet na koncert, za kase mam wejsciowke na koncert.

    A tu si enagle okazuje, ze cola beeee, ze parat ni chuchu...

  • 476. Data: 2008-07-05 23:32:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Ty znów swoje: ale jakie to ma znaczenie?

    Zasadnicze - pisząc o regulaminie "prawo" stawiasz go na równi z ustawą.

    > Zresztą -- nie jest źródłem prawa w rozumieniu ustawy zasadniczej,

    Owszem.

    > ale jest źródłem praw i obowiązków stron umowy.

    Powiedzmy - wzajemnych zobowiązań. Które są dodatkowo przez prawo
    regulowane.

    > No to polemizuj. Ale dopóki nie zapolemizujesz to umowa wiąże w takiej
    > treści, w jakiej została zawarta.

    Nawet, jeśli jej zapisy są sprzeczne z przepisami, hmm?

  • 477. Data: 2008-07-05 23:34:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marian pisze:

    > Szacun! :)
    >
    > Startowales na Darwina? :)

    Nie zauważyłeś sarkazmu...

  • 478. Data: 2008-07-05 23:42:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > zadam wiec pytanie z drugiej strony
    > a jakie prawo nakazuje organizatorowi imprezy masowej wpuszczenie cie z
    > otwarta butelka niewiadomego plynu, albo z aparatem czy kamera?

    Kodeks Wykroczeń - zobowiązał się do pewnej usługi i teraz nie chce jej
    wykonać.

    A jak nie stać go na ludzi potrafiących odróżnić alkohol czy benzynę od
    soku owocowego, to już jest jego problem.

    Równie dobrze mógłby nie wpuszczać w butach - po obejrzeniu w TV
    jakiegoś filmu, w którym ktoś w obcasie miał materiał wybuchowy ;->

    Problem z takimi szemranymi "organizatorami" polega na tym, że te
    pazerne łobuzy tną koszta jak się da, więc zapewniają "bezpieczeństwo" w
    postaci działań pozornych (raz nie wpuszczą z otwartą butelką, a raz nie
    wpuszczą właśnie z zamkniętą - i za każdym razem mają "uzasadnienie")
    zamiast realnych (np. zatrudnienie kompetentnej ochrony w dostatecznej
    liczbie).

  • 479. Data: 2008-07-05 23:45:05
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-07-05 23:46 swen pięknie wystukał/a:

    > Doprawdy nie rozumiem dlaczego organizatorzy nakazali cieciowi rekwirowac
    > aparaty fotograficzne... jest to dla mnie niezrozumiale, to tak jak by w
    > kazdym domu stal ciec i nie pozwalal na nagranie programu z TV...

    Niedawno zakazali wnoszenia kijów bejsbolowych teraz aparatów
    fotograficznych?
    Pewnie tak samo jak ksiądz zabrania fotografować dzieci na Komunii Św,
    bo chce zarobić na swoich zdjęciach. Ja na jednej komunii nie
    posłuchałam i zdjęcia robiłam. Wyszły ładniejsze od tych, które w
    kościele sprzedawali.
    Ciekawa jestem natomiast dlaczego w kinach pozwalają piwo pić i
    rozmawiać przez telefon podczas seansu. Nikt chołoty nie wyprowadzi.

    --
    animka

  • 480. Data: 2008-07-05 23:48:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > zgadza cie, ale skorzystanie z biletu obliguje cie do regulaminu,
    > rozumiesz?

    Nie do końca. Ja bym się nie zgodził z tezą, że regulamin porządkowy
    jakiegoś koncertu stanowi integralną część umowy pomiędzy widzem a
    organizatorem.

    > tak jak wejscie do tramwaju obliguje cie do stosowania sie do
    > odpowiedniego regulaminu, tak samo wejscie na koncert, jesli tego nie
    > kumasz to prosciej sie juz tego nie da wyjasnic

    Tylko w przypadku tramwaju regulamin jest "umocowany" w Prawie Przewozowym.

    A tutaj? Najbliższe będą przepisy o ochronie osób i mienia oraz o
    imprezach masowych (no i to o przeciwdziałaniu alkoholizmowi). Ale tam
    nie ma nic o wodzie sodowej ani aparatach fotograficznych.

    [ciach]

    > regulamin
    > to tez prawo, tylko odnoszace sie do tej konkretnej imprezy

    To NIE jest prawo, do licha ciężkiego!

    Najwyżej można próbować mówić o umowie, ale to też jest naciągane, jak
    "pomroczność jasna".