  • 1. Data: 2008-06-28 20:12:49
    Temat: Ile czasu na zgłoszenie do UC
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Witam,
    czy jest ustawowo czas w którym muszę zgłosić do Urzędu Celnego
    sprowadzenie samochodu z terenu UE? Dzisiaj przywiozłem samochód z
    Luxemburga chcę go zarejestrować w Polsce, mam ubezpieczenie na 30 dni,
    więc nie do końca mi się speieszy z formalnościami - za 2 tygodnie będę
    miał więcej czasu.
    CZy jest jakiś termin ustawowy w którym muszę rozpocząć procedurę
    załatwiania papierków w polskich urzędach?
    --
    Reseller

  • 2. Data: 2008-06-28 20:41:47
    Temat: Re: Ile czasu na zgłoszenie do UC
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    Tak przy okazaj: dzisiaj przeczytałem w gazecie, że Europejski Trybunał
    Sprawiedliwości ustalił, że nie tylko wysoka akcyza, ale i wymaganie przeglądu
    technicznego podczas rejestracji jest niezgodne z prawem. Mają teraz zwracać za
    przeglądy. Dla zainteresowanych: dyrektywa 96/96/WE art. 3 ust. 2.

  • 3. Data: 2008-06-29 16:04:36
    Od: RD <r...@g...pl>

    Reseller pisze:
> [...]
    > miał więcej czasu.
    > CZy jest jakiś termin ustawowy w którym muszę rozpocząć procedurę
    > załatwiania papierków w polskich urzędach?

    Właśnie w telewizji widziałem krótki reportaż nt. sprowadzanych
    pojazdów. Wypowiadał się ktoś z Urzędu Celnego. Należy dokonać opłaty
    akcyzowej do 5 dni po przekroczeniu granicy.

    Pozdr,
    Rafał