  • 1. Data: 2008-06-29 11:24:17
    Temat: Fundusz emerytalny dla bezrobotnej
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.

    Moja zona kilkanascie lat pracowala w budzetowce (a konkretnie w ZUS-ie).
    nastepnie 8 lat byla na rencie, po czym jej tą rente zabrano (po 8 latach
    lekarze nagle stwierdzili, ze jest zdrowa, chociaz przez te 8 lat jej stan
    sie pogorszyl, ale to juz inna sprawa). Po zabraniu renty miala przez kilka
    miesiecy zasilek, a teraz jest bez zasilku juz ponad poltora roku. I tu mam
    pytanie. Czy moze sie zapisac do jakiegos funduszu emerytalnego? Ja bym
    placil skladki z wlasnych dochodow. Prywatnie. Czy takie cos jest mozliwe?
    Pozdrawiam.
    Ajgor.

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 080629-0, 2008-06-29
    Przetestowano na: 2008-06-29 13:24:18

  • 2. Data: 2008-06-29 18:43:05
    Temat: Re: Fundusz emerytalny dla bezrobotnej
    Od: "www.ofe.xt.pl" <j...@p...onet.pl>

    Ajgor pisze:
> [...]
    > placil skladki z wlasnych dochodow. Prywatnie. Czy takie cos jest mozliwe?

    Najważniejsze to data urodzenia żony. Jeżeli jest sprzed 31.12.1968 to
    nie ma obowiązku przystępowania do OFE. I lepiej niech juz teraz nie
    przystępuje, bo okres składkowy byłby krótki a co za tym idzie zysk OFE
    również.
    Nie ma możliwości samodzielnego "prywatnego" opłacania OFE. Lepiej,
    jeżeli chcesz i stac cie na to, płacić na tzw. III filar. A czy to
    będzie IKE, czy fundusze, czy jeszcze coś innego to zalezy od twoich
    potrzeb i możliwości finansowych.

    www.ofe.xt.pl

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 080629-0, 2008-06-29
    Przetestowano na: 2008-06-29 20:43:06

  • 3. Data: 2008-06-29 19:14:47
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "www.ofe.xt.pl" napisał w wiadomości

> [...]
    > chcesz i stac cie na to, płacić na tzw. III filar. A czy to będzie IKE,
    > czy fundusze, czy jeszcze coś innego to zalezy od twoich potrzeb i

    Dzięki za odpowiedź. Niestety w AXA składka minimalna wynosi 200zl. To
    troche duzo jak sie ma samemu na utrzymaniu rodzine (jak ja). Sa inne -
    tansze? Oczywiscie jak bede musial, to wyrobie, ale bedzie to spore
    wyrzeczenie.

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 080629-0, 2008-06-29
    Przetestowano na: 2008-06-29 21:14:47

  • 4. Data: 2008-06-30 11:26:02
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Ajgor napisał(a):

    > Dzięki za odpowiedź. Niestety w AXA składka minimalna wynosi 200zl.

    Są, ja mam w Commercial Union, składka odrobinkę ponad 100zł, ale to nie
    będzie emerytura, tylko kieszonkowe, poza tym, chyba zależy też od
    wieku, stażu itd. Zapytaj agenta, jakie ma propozycje konkretnie dla
    Twojej żony.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 5. Data: 2008-06-30 14:43:16
    Od: "www.ofe.xt.pl" <j...@p...onet.pl>

    Ajgor pisze:

> [...]
    > troche duzo jak sie ma samemu na utrzymaniu rodzine (jak ja). Sa inne -
    > tansze? Oczywiscie jak bede musial, to wyrobie, ale bedzie to spore

    Owszem sa inne tansze produkty, np. wiem że na niektóre IKE można
    wpłacać 50 zł. No ale nie czarujmy sie z 600 zł rocznie to niewiele się
    uzbiera powiedzmy przez 15 czy 20 lat.
    Weź pod uwagę, że z tych pieniędzy w przyszłości będziesz również Ty
    korzystał, więc można na to spojrzeć inaczej.
    To wszystko zalezy co oczekujesz dostać bedąc na emeryturze. Jakieś
    godne pieniądze czy tylko kieszonkowe.

    www.ofe.xt.pl

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 080630-0, 2008-06-30
    Przetestowano na: 2008-06-30 16:43:17