  • 11. Data: 2014-10-28 13:40:59
    Temat: Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 26.10.2014 o 14:45, PlaMa pisze:

    > "Tylko w X-kom

    Bo to gówniana firma. Kupowaliśmy 20 kompów od nich ostatnio w jednym
    padł zasilacz pod dwóch dniach. Bywa. Ale oczywiście nie da rady odesłać
    samego zasilacza, trzeba cały komputer.
    Tu sprawa była prosta bo olałem ich ciepłym moczem i odezwałem się
    bezpośrednio do producenta. Wymienili bez szemrania, nawet bez karty
    gwarancyjnej

    marcin

  • 12. Data: 2014-10-28 21:32:42
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2014-10-28 o 13:40, Chocobo pisze:

> [...]
    > Tu sprawa była prosta bo olałem ich ciepłym moczem i odezwałem się
    > bezpośrednio do producenta. Wymienili bez szemrania, nawet bez karty

    hmm... widzę, że nie tylko mnie takie cyrki odczyniają :/

  • 13. Data: 2014-10-29 09:41:44
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 26.10.2014 o 14:49, PlaMa pisze:
    Gość powiedział, że dostają od producenta laptopy z hdd, sami je
    > wyciągają i wkładają w ich miejsce ssd a hdd w kieszeń. Twierdził, że
    > nie mogą odesłać bez laptopa inaczej jak dostali. Może to i za
    > błogosławieństwem Lenovo się dzieje.

    Robią to bez wiedzy Lenovo, dlatego chcą laptopa, aby włożyć dysk z
    powrotem i odesłać Laptopa na serwis tak jak dostali. Mówiąc krótko, to
    co robią to samowolka.

    --
    anacron

  • 14. Data: 2014-10-29 11:01:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Oct 2014, anacron wrote:

> [...]
    >
    > Robią to bez wiedzy Lenovo, dlatego chcą laptopa, aby włożyć dysk z
    > powrotem i odesłać Laptopa na serwis tak jak dostali. Mówiąc krótko, to

    Żadna "samowolka", zwyczajna "produkcja" :P

    Popatrz na to tak: sklep przyjmuje reklamację w wyniku "ochrony
    konsumenckiej" lub SWOJEJ gwarancji.
    Najwyraźniej NIE obiecuje obsługi w ramach gwarancji producenta.
    No to warunki stawia swoje, a nie "producenckie".

    Jedyny hak jaki widzę w powyższym rozumowaniu, to pytanie, czy
    sprzedawca wystawia deklarację zgodności ("CE") na *swojego*
    składaka :)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2014-10-29 23:06:13
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2014-10-29 o 11:01, Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > Jedyny hak jaki widzę w powyższym rozumowaniu, to pytanie, czy
    > sprzedawca wystawia deklarację zgodności ("CE") na *swojego*

    k***a... podpatrzyłem na ich stronie reklamacyjnej, że "nieuwzględniona,
    reklamacja bezzasadna"... poczekam na pismo z decyzją ale kurde znowu
    skończy się w sądach :/

  • 16. Data: 2014-11-02 10:17:34
    Temat: Re: Nie przyj?cie reklamacji dysku bez ca?ego komputera
    Od: My <a...@a...com>

    On 29 Oct 2014 23:06, PlaMa wrote:

    > k***a... podpatrzylem na ich stronie reklamacyjnej, ze "nieuwzgledniona,
    > reklamacja bezzasadna"... poczekam na pismo z decyzja ale kurde znowu
    > skonczy sie w sadach :/

    I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a nie
    jego czesci ?

  • 17. Data: 2014-11-02 21:51:14
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2014-11-02 o 10:17, My pisze:

    > I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a nie
    > jego czesci ?

    Myślę, że tak.
    Rzeczywiście odezwę się jeszcze do Lenovo, czy pochwalają takie
    zachowania swoich końcowych sprzedawców :/

  • 18. Data: 2014-11-04 10:38:19
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 26 Oct 2014 14:45:15 +0100, PlaMa <m...@w...pl>
    wrote:

    >Może z tym ukrywaniem przed Lenovo to przesadziłem - w sumie wyraźnie
    >tego nie powiedzieli, tylko że oni dostają od producenta laptopy z HDD i
    >tak muszą je odesłać.
    Komputronik chyba robi podobnie tj sprzedaje laptopy z SSD podczas gdy
    ten sam model wg producenta ma HDD i inni dostawcy oferują je tylko z
    HDD. Tyle ze komputronik HDD nie dodawał do laptopa z obudową USB.
    Może trzymają dyski u siebie aby odesłać do producenta oryginalny
    laptop (tzn z HDD) gdy laptop padnie.

    WAM
    --
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
    pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

  • 19. Data: 2014-11-07 11:31:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Nov 2014, My wrote:

    > I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a nie
    > jego czesci ?

    Popatrz na to tak: załóżmy, że jesteś gwarantem.
    Udzieliłbyś gwarancji w warunkach, w których KTOŚ ingeruje
    w produkt traktowany jako całość?
    Ty wiesz, ja wiem i sprzedawca też wie, że dysk jest "czymś
    praktycznie oddzielnym". Ale skoro gwarancji udzielił na
    CAŁOŚĆ to na całość i jak nie chce przyjąć w ramach reklamacji
    pojedynczej śrubki, która wypadła bo gwint był nie teges,
    to nie - i tyle.
    Przyniesiesz, śrubkę wymieni i odda.
    A że dysk zawiera "dane niematerialne" to skądinąd problem
    użytkownika. "Rozsądnie rzecz biorąc" można oczekiwać, że
    jak dane są ważne to ma backup, więc wiele nie ugra.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2014-11-08 01:04:33
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2014-11-07 o 11:31, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Popatrz na to tak: załóżmy, że jesteś gwarantem.
    > Udzieliłbyś gwarancji w warunkach, w których KTOŚ ingeruje
    > w produkt traktowany jako całość?

    bez znaczenia jest, że reklamowałem towar na niezgodności a nie gwarancji?

> [...]
    > CAŁOŚĆ to na całość i jak nie chce przyjąć w ramach reklamacji
    > pojedynczej śrubki, która wypadła bo gwint był nie teges,

    Wydawało mi się, że gwarancja to samowolka, ale niezgodność już jednak
    wymaga od sprzedawcy pewnej... ogłady.

    Pytanie do Ciebie - dysk zewnętrzny zgubiłem - czy mogą odmówić
    gwarancji/niezgodności bo brakuje go w "zestawie"?

    Co z dyskiem ssd? To część zestawu Lenovo? coś oddzielnego? Mogę go
    reklamować bez całego laptopa?

    Zadałem pytanie typowi co wydawał mi decyzję - czy jakbym kupił w tym
    zestawię myszkę, to też nie mógłbym jej reklamować bez oddania laptopa?
    Odpowiedź - tak.

    A jakby pan kupił samochód i na prostej drodze bez wybojów, dziur,
    kolein i jakiś przedmiotów "trzecich" pękła panu opona. Zakłada pan koło
    zapasowe i jedzie do sprzedawcy z reklamacją ów koła, że coś ono jednak
    possysa i słyszy pan w odpowiedzi, że musi pan zostawić cały samochód bo
    opona odmówiła posłuszeństwa... uważa pan to za normalne?
    Odpowiedź - tak.

    I gadaj z przygłupami.

    > A że dysk zawiera "dane niematerialne" to skądinąd problem
    > użytkownika. "Rozsądnie rzecz biorąc" można oczekiwać, że
    > jak dane są ważne to ma backup, więc wiele nie ugra.

    Dysk padł dokładnie przed momentem zrobienia backupu :) Ot - prawa
    Murphiego. Pomińmy jednak tę kwestę - nie jest w sumie istotna, skupmy
    się na odmowie przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego.

    Odebrałem dzisiaj pismo od X-sucka, gdzie opisali w sumie to co podałem
    wcześniej, sprzedaliśmy lapka i przyjmiemy na reklamację wyłącznie
    lapka, dysk mimo że na zewnątrz jest częścią lapka.

    Nie chciało mi się z nimi dyskutować. Ogólnie planuję pozew... opcja, że
    oddaje lapka na 2 tygodnie bo padł dysk zewnętrzny nie wchodzi w rachubę.

    Jak oceniacie całą sytuację?