    Date: Sat, 08 Nov 2014 01:04:33 +0100
    From: PlaMa <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie przyj?cie reklamacji dysku bez ca?ego komputera

    W dniu 2014-11-07 o 11:31, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Popatrz na to tak: załóżmy, że jesteś gwarantem.
    > Udzieliłbyś gwarancji w warunkach, w których KTOŚ ingeruje
    > w produkt traktowany jako całość?

    bez znaczenia jest, że reklamowałem towar na niezgodności a nie gwarancji?

    > Ty wiesz, ja wiem i sprzedawca też wie, że dysk jest "czymś
    > praktycznie oddzielnym". Ale skoro gwarancji udzielił na
    > CAŁOŚĆ to na całość i jak nie chce przyjąć w ramach reklamacji
    > pojedynczej śrubki, która wypadła bo gwint był nie teges,
    > to nie - i tyle.

    Wydawało mi się, że gwarancja to samowolka, ale niezgodność już jednak
    wymaga od sprzedawcy pewnej... ogłady.

    Pytanie do Ciebie - dysk zewnętrzny zgubiłem - czy mogą odmówić
    gwarancji/niezgodności bo brakuje go w "zestawie"?

    Co z dyskiem ssd? To część zestawu Lenovo? coś oddzielnego? Mogę go
    reklamować bez całego laptopa?

    Zadałem pytanie typowi co wydawał mi decyzję - czy jakbym kupił w tym
    zestawię myszkę, to też nie mógłbym jej reklamować bez oddania laptopa?
    Odpowiedź - tak.

    A jakby pan kupił samochód i na prostej drodze bez wybojów, dziur,
    kolein i jakiś przedmiotów "trzecich" pękła panu opona. Zakłada pan koło
    zapasowe i jedzie do sprzedawcy z reklamacją ów koła, że coś ono jednak
    possysa i słyszy pan w odpowiedzi, że musi pan zostawić cały samochód bo
    opona odmówiła posłuszeństwa... uważa pan to za normalne?
    Odpowiedź - tak.

    I gadaj z przygłupami.

    > A że dysk zawiera "dane niematerialne" to skądinąd problem
    > użytkownika. "Rozsądnie rzecz biorąc" można oczekiwać, że
    > jak dane są ważne to ma backup, więc wiele nie ugra.

    Dysk padł dokładnie przed momentem zrobienia backupu :) Ot - prawa
    Murphiego. Pomińmy jednak tę kwestę - nie jest w sumie istotna, skupmy
    się na odmowie przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego.

    Odebrałem dzisiaj pismo od X-sucka, gdzie opisali w sumie to co podałem
    wcześniej, sprzedaliśmy lapka i przyjmiemy na reklamację wyłącznie
    lapka, dysk mimo że na zewnątrz jest częścią lapka.

    Nie chciało mi się z nimi dyskutować. Ogólnie planuję pozew... opcja, że
    oddaje lapka na 2 tygodnie bo padł dysk zewnętrzny nie wchodzi w rachubę.

    Jak oceniacie całą sytuację?