  • 1. Data: 2022-03-08 09:18:05
    Temat: Nie popełnia przestępstwa...kto przewali kilka milionów mówiąc że pomaga imigrantom
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    "Przy okazji niesienia pomocy Ukrainie rząd chce po cichu zwolnić z
    odpowiedzialności za nietrafione decyzje państwowe podmioty gospodarcze.
    Przepis w tej sprawie znalazł się w najnowszej wersji przyjętej we
    wtorek przez Radę Ministrów specustawy. Takie podejście polityków budzi
    oburzenie prawników, których zdaniem takie regulacje są niedopuszczalne
    w ustawie poświęconej zupełnie innym sprawom."

    https://www.prawo.pl/biznes/specustawa-ukrainska-pom
    aga-panstwowym-spolkom,513874.html

    W radiu usłyszałem że mają dawać...dopłaty do zatrudnienia imigrantów.
    Czyli już szykują jak przykryć problem demografii, a potem już tylko
    przyspieszone wybory póki poparcie skoczyło o 10pp. Orban rządzi już 12
    lata więc jak widać, da się.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2022-03-08 09:38:21
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:
> [...]
    > już tylko przyspieszone wybory póki poparcie skoczyło o 10pp. Orban
    > rządzi już 12 lata więc jak widać, da się.

    1. Zniesienie paragrafu o odpowiedzialności za działanie na szkodę spółki
    *z ograniczoną odpowiedzialnością* nie jest precedensem do poszerzenia?
    2. Praktyka "prawnego kwiatka u kożucha" jest szeroko stosowana w USA.
    USA "nie we wszystkim" są wzorem do naśladowania?

    A jak chcesz po prawniczemu: zależnie jakie dokładnie sformułowanie
    ostatecznie uchwalą może to być albo skurwysyński bubel po siebie
    albo coś co od biedy ujdzie.
    A jak chcesz cynicznie: dopierdolić można przeważnie+ z kilku różnych
    prawnych paragrafów. Jakoś po rządzie PiS nie spodziewam się prawnego
    kunsztu na poziomie który by wykluczył odpowiedzialność w poważniejszych
    sprawach jak kolejny rząd anty-PiS będzie naprawdę chciał.

    P.S. Co z tego że ja się z tobą nawet sporawo zgaszam jak IMHO
    spierdalasz naprawdę ostre dopierdolenie PiS.
    "Ostatni brakujący dolar jest najdroższy"
    Partaczom śmierć (polityczna)!

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2022-03-08 10:47:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 8 Mar 2022 09:18:05 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

> [...]
    > odpowiedzialności za nietrafione decyzje państwowe podmioty gospodarcze.
    > Przepis w tej sprawie znalazł się w najnowszej wersji przyjętej we

    Nic nowego. Najlepiej kraść z patriotyczną pieśnią na ustach, o czym pisał
    już Dworczyk przy okazji wyczynów Antka Policmajstra.

    "Dworczyk ma zarzucać Macierewiczowi - w mailu skierowanym m.in. do
    premiera - niekompetencję, nieudolność, głupotę, a nawet ciemne interesy
    prowadzące do marnowania publicznych pieniędzy i rozkradania środków
    budżetowych. Już wcześniej ujawniona korespondencja Dworczyka zawierała
    dosadne określenia wobec osób wysoko postawionych w partii i rządzie, ale w
    tym wypadku ewidentnie puściły mu nerwy.
    Twierdzi, że przed opisanym zamówieniem w 2017 r. miał zablokować
    ,,podpisanie wielomilionowego kontraktu na drony uderzeniowe z PGZ" po
    zleconych przez siebie testach porównawczych. Według maila testy te okazały
    się katastrofą, amunicja miała nie trafiać w cel lub nie eksplodować.
    Macierewicz jednak i tak nadal miał być niechętny zamówieniom w innym
    miejscu - Dworczyk ma pisać w mailu, że szef MON nie chciał ,,kupować od
    prywaciarzy"."

    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/214695
    2,1,gra-w-drony-i-maile-dworczyk-chcial-przechytrzyc
    -macierewicza.read

    Zaraz okaże się, że migi dla Ukraińców będzie dostarczał instruktor
    narciarski albo handlarz oscypkami. Akurat Izdebski w tym przypadku może
    się sprawdzić.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2022-03-08 12:50:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > oburzenie prawników, których zdaniem takie regulacje są niedopuszczalne
    > w ustawie poświęconej zupełnie innym sprawom."

    Ktoś bardzo chciał - a wyszło, jak zwykle :-)

    Przepis o odpowiedzialności za działanie na szkodę spółki funkcjonuje co
    najmniej od 1934 roku. Wówczas był wpisany w Kodeks Handlowy. Potem z
    automatu przepisano do do Kodeksu Spółek Halowych pomimo tego, ze był
    martwym przepisem od początku lat 90-tych. Nie chce mi się teraz szukać,
    ale na początku lat 90-tych weszła w życie ustawa zawierająca te
    przepisy karne, które później wpisane do obecnego kodeksu karnego od
    art. 296 wzwyż.

    Od tego momentu przepis "działanie na szkodę spółki" stał się de facto
    martwy. to znaczy oczywiście zdarzały się postępowania, głównie będące
    efektem pieniactwa w spółkach. Jak ne wiadomo było, co zarzucić
    członkowi zarządu, to zawsze można było złożyć takie zawiadomienie. W
    praktyce nie kojarzę za kilkadziesiąt lat, by ktoś był skazany z tego
    przepisu. Zawsze ostatecznie, jeśli zarzuty się potwierdzały, to
    stawiano 296 kk, albo jakieś fałszowanie dokumentów, ukrywanie majątku,
    nieuczciwą konkurencję itp.

    Głównie z tego powodu, że udowodnienie celowego działania na szkodę
    spółki nie jest wcale Proste, bowiem nie wystarczy same obiektywne
    stwierdzenie powstania szkody, ale jeszcze trzeba dowieść, że sprawca
    działał celowo.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2022-03-08 13:29:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Mar 2022 10:47:52 +0100, Olin wrote:

> [...]
    >
    > Zaraz okaże się, że migi dla Ukraińców będzie dostarczał instruktor
    > narciarski albo handlarz oscypkami. Akurat Izdebski w tym przypadku może

    Może, i to nie bedzie dostawa od polskiego rządu :-)

    Ale ale ... ja tu czegos nie rozumiem ...
    Macierewicz nie chcial kupowac od "prywatnej" WB i wolał "panstwową
    PGZ"? W sumie ... pochwalic postawę ?

    I co - kontrakt byl w przygotowaniu, tylko Dworczyk jakos zablokował,
    bo PGZ g* miala a nie drona?
    To chyba tez pochwalic.

    A wyciekl jeszcz jeden e-mail
    https://wiesci24.pl/2021/12/08/afera-dworczyka-skand
    al-z-dronami-i-macierwiczem-to-sprawa-dla-sluzb-wojs
    kowych/

    " Na koniec zażądałem aby przedstawiono jaki procent ,,drona" z PGZ
    jest produkowany w PL. Okazało się, że jest to sama głowica bojowa -
    tzn. ładunek i zapalnik, obudowa z tworzywa (też produkowana w
    prywatnej firmie poza PGZ) i kilka drobnych części. Cała reszta jest
    sprowadzana - gł. Chiny i chyba Izrael, a my w PL tylko staramy się z
    tych części coś złożyć. Kurtyna" - napisał Dworczyk."

    No i co - kupic gotowy turecki, kupic u prywaciarza,
    czy kupic w panstwowej firmie, a tak naprawde to praktycznie z
    importu?

    W zasadzie popieram krajowy produkt, nawet skladany ... pod warunkiem,
    ze PGZ potrafi go dobrze zrobic, a pewnie nie potrafi.

    J.

  • 6. Data: 2022-03-08 19:27:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.03.2022 09:38, A. Filip wrote:
    > Jakoś po rządzie PiS nie spodziewam się prawnego
    > kunsztu na poziomie który by wykluczył odpowiedzialność w poważniejszych
    > sprawach jak kolejny rząd anty-PiS będzie naprawdę chciał.

    Jeżeli aktualne widełki KK są niewystarczające to nie mogą wprowadzić
    zmian obejmujących wszystkich obywateli? Dziel i rządź, dokładnie to
    czego potrzeba fjutinowi.

    "Kto przemocą, groźbą bezprawną, podstępem lub wykorzystując stosunek
    zależności lub krytyczne położenie, doprowadza inną osobę (obywatelkę
    Ukrainy, dziecko ukraińskie) do uprawiania prostytucji lub gdy nakłania
    do prostytucji małoletniego w grę będzie wchodzić kara od lat 8 do lat
    15 albo karę 25 lat pozbawienia wolności."

    https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/streczycielstwo-p
    rostytucja-wyzsze-kary-gdy-pokrzywdzonymi,513895.htm

    https://orka.sejm.gov.pl/Druki9ka.nsf/0/08E30F0E2480
    EB83C12587FF0027CD47/%24File/2069-A.pdf,
    punkt 43 - odnośni się tylko do osób (pokrzywdzonych) które "przybyły" z
    terenów Ukrainy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2022-03-09 02:11:57
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-03-08 o 10:47, Olin pisze:

> [...]
    >
    > Zaraz okaże się, że migi dla Ukraińców będzie dostarczał instruktor
    > narciarski albo handlarz oscypkami. Akurat Izdebski w tym przypadku może

    Dzisiaj słuchałam wypowiedzi Morawieckiego i Bidena. Nasze samoloty dla
    Ukrainy polecą do Niemiec i USA, bo Poska nie może się wplątywać w wojnę.

    --
    animka

  • 8. Data: 2022-03-09 02:28:35
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    EB83C12587FF0027CD47/%24File/2069-A.pdf,
    > punkt 43 - odnośni się tylko do osób (pokrzywdzonych) które "przybyły" z

    Czyli Polaków to mozna gwałcić?

    --
    animka

  • 9. Data: 2022-03-09 08:20:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Mar 2022 02:11:57 +0100, Animka wrote:

    > Dzisiaj słuchałam wypowiedzi Morawieckiego i Bidena. Nasze samoloty dla
    > Ukrainy polecą do Niemiec i USA, bo Poska nie może się wplątywać w wojnę.

    A ja slyszalem ciag dalszy - USA nie chce, zeby polecialy do ich bazy
    w Niemczech.
    Widac tez sie nie mogą wplątywać w wojnę.

    J.

  • 10. Data: 2022-03-09 08:27:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Mar 2022 09:18:05 +0100, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > oburzenie prawników, których zdaniem takie regulacje są niedopuszczalne
    > w ustawie poświęconej zupełnie innym sprawom."

    Ale wiecie - tak ogolnie ... czy obecne przepisy nie sa zbyt ogolne?
    Wpadnie prezes na pomysl, zeby kupic euro, bo drozeje, euro potanieje,
    dzialanie na szkode spolki. Da Orlen alkohol szpitalom - dzialanie na
    szkode, nalezalo sprzedac. I VAT zaplacic. itp.

    A tak szczegolnie ... o te 70mln wyborczych chodzi, wiecej przekretow,
    czy juz podsumowuja raporty Banasia ?