eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNie popełnia przestępstwa...kto przewali kilka milionów mówiąc że pomaga imigrantom › Re: Nie popełnia przestępstwa...kto przewali kilka milionów mówiąc że pomaga imigrantom
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie popełnia przestępstwa...kto przewali kilka milionów mówiąc że
    pomaga imigrantom
    Date: Tue, 08 Mar 2022 09:38:21 +0100 (CET)

    Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:
    > "Przy okazji niesienia pomocy Ukrainie rząd chce po cichu zwolnić z
    > odpowiedzialności za nietrafione decyzje państwowe podmioty
    > gospodarcze. Przepis w tej sprawie znalazł się w najnowszej
    > wersji przyjętej we wtorek przez Radę Ministrów specustawy. Takie
    > podejście polityków budzi oburzenie prawników, których zdaniem takie
    > regulacje są niedopuszczalne w ustawie poświęconej zupełnie innym
    > sprawom."
    >
    > https://www.prawo.pl/biznes/specustawa-ukrainska-pom
    aga-panstwowym-spolkom,513874.html

    > W radiu usłyszałem że mają dawać...dopłaty do zatrudnienia
    > imigrantów. Czyli już szykują jak przykryć problem demografii, a potem
    > już tylko przyspieszone wybory póki poparcie skoczyło o 10pp. Orban
    > rządzi już 12 lata więc jak widać, da się.

    1. Zniesienie paragrafu o odpowiedzialności za działanie na szkodę spółki
    *z ograniczoną odpowiedzialnością* nie jest precedensem do poszerzenia?
    2. Praktyka "prawnego kwiatka u kożucha" jest szeroko stosowana w USA.
    USA "nie we wszystkim" są wzorem do naśladowania?

    A jak chcesz po prawniczemu: zależnie jakie dokładnie sformułowanie
    ostatecznie uchwalą może to być albo skurwysyński bubel po siebie
    albo coś co od biedy ujdzie.
    A jak chcesz cynicznie: dopierdolić można przeważnie+ z kilku różnych
    prawnych paragrafów. Jakoś po rządzie PiS nie spodziewam się prawnego
    kunsztu na poziomie który by wykluczył odpowiedzialność w poważniejszych
    sprawach jak kolejny rząd anty-PiS będzie naprawdę chciał.

    P.S. Co z tego że ja się z tobą nawet sporawo zgaszam jak IMHO
    spierdalasz naprawdę ostre dopierdolenie PiS.
    "Ostatni brakujący dolar jest najdroższy"
    Partaczom śmierć (polityczna)!

    --
    A. Filip