  • 111. Data: 2011-03-29 20:18:39
    Temat: Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.03.2011 21:47, Stokrotka pisze:

    > Właśnie dlatego, wiem czym to grozi.

    A czymże to? Jakie są zagrożenia wynikające z tych literek w nazwie? Jak
    dam w nazwie dupa to już będzie lepiej?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 112. Data: 2011-03-29 20:21:48
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > A czymże to? Jakie są zagrożenia wynikające z tych literek w nazwie? Jak
    > dam w nazwie dupa to już będzie lepiej?
    Na pewno bezpieczniej, ale czy lepiej, to nie wiem,
    zwłaszcza na grupie prawo.
    Ktoś może się czepiać obrazy języka polskiego.

  • 113. Data: 2011-03-29 20:39:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.03.2011 22:21, Stokrotka pisze:

    > Na pewno bezpieczniej, ale czy lepiej, to nie wiem,
    > zwłaszcza na grupie prawo.

    Ponieważ mnie to bardzo, ale to bardzo, ale to rozpaczliwie bardzo
    interesuje, czym grozi umieszczenie literek php w URLu, bardzo cię
    proszę, żebyś jednak mi to wyjaśniła oraz opisała w jaki sposób ich
    zmiana na inne literki zwiększa Twoje bezpieczeństwo.

    Wiem, że grupa nie ku temu, ale wątek i tak już się zoftopizował, więc
    możesz to dla mnie zrobić, proszę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 114. Data: 2011-03-29 20:47:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.03.2011 21:14, JK pisze:

    > Times New Roman gwoli ścisłości. Bardzo przyjemna, klasyczna czcionka.
    > Mnie za to scyzoryk w kieszeni się otwiera jak widzę książki drukowane
    > Arialem.

    Kwestia gustu. Ja osobiście za szeryfami nie przepadam i wolę łagodne
    krągłości Nimbusa, który trochę Ariala przypomina.

    Ale cóż - są i tacy, co wolą klasyczną czcionkę gotycką. Ich rzecz ;)

  • 115. Data: 2011-03-29 20:50:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.03.2011 18:48, Swierszcz pisze:
    > Witam,
    >
    > czy nauczyciel w liceum ma prawo zmuszac ucznia do oddania pracy domowej
    > napisanej w komercyjnym programie MS WORD?
    > Nauczyciel nie chce przyjac pracy wykonanej w darmowym OpenOffice.

    Jakoś nie widzę Twoich odpowiedzi w dalszej części wątku (chyba że
    zmieniłeś "podpis"), a pytania w kwestii zasadniczej zdaje się padły:
    dlaczego nie chce przyjąć i po czym poznaje, że dany plik DOC jest
    dziełem OO? Bo zakładam, że plik był zapisany w formacie zgodny z DOCem
    z MS Word? OO to potrafi - przynajmniej w zakresie, w jakim sam M$ Word
    przestrzega własnych standardów.

  • 116. Data: 2011-03-29 20:52:01
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

> [...]
    > zmiana na inne literki zwiększa Twoje bezpieczeństwo.
    >
    > Wiem, że grupa nie ku temu, ale wątek i tak już się zoftopizował, więc

    Samo umieszczenie literek, jeszcze nic.
    To tak jak otwarcie zamka u furtki może nic nie zmienić:
    bo pszecież furtka może być zalutowana i nie otwierać się,
    ale to mało prawdopodobne.

    Jeśli zaś furtka nie będzie zalutowana, i ktoś wejdzie,
    to też nie wiadomo co będzie dalej.
    Może pies pogoni, może posesja będzie całkiem pusta i nie da się nic ukraść.
    Ale po co się denerwować, hałas usłyszeć?
    Furtka ma być zamknięta i już, to zasada, jej się nie otwiera.

  • 117. Data: 2011-03-29 20:52:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.03.2011 20:29, Rafal M pisze:

    > Czy bardziej skomplikowanych plikach niestety moga sie pojawic roznice
    > w wygladzie.

    Nie większe, niż pomiędzy różnymi wersjami M$ Office.

    Pomijam kwestię skryptów ;)

  • 118. Data: 2011-03-29 20:55:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.03.2011 22:52, Stokrotka pisze:

    > Samo umieszczenie literek, jeszcze nic.
    > To tak jak otwarcie zamka u furtki może nic nie zmienić:
    > bo pszecież furtka może być zalutowana i nie otwierać się,
    > ale to mało prawdopodobne.

    No szkoda, ale to może i dobrze, że zorientowałaś się jednak, że
    palnęłaś głupotę.
    Trochę mi jednak żal, bo lubię dowiadywać się ciekawych rzeczy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 119. Data: 2011-03-29 20:56:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.03.2011 21:25, Robert Tomasik pisze:

    > W 1987 roku, to raczej mało prawdopodobne, byś miał coś poza ATARI czy
    > UNIPOLBRIT-em. Też w tym okresie studiowałem. Komputer, to był typu
    > ODRA. PC -ty pojawiły się na przełomie 89/90 roku chyba. Z dwoma flopami
    > FDD :-) ale bez HDD.

    Litości... To już była epoka późnych AT, a do niektórych zaczęły
    docierać nawet 386-tki. Przypomina mi się test w Komputerze z tamtych
    lat 386-tki w dużej wieży z HDD 80MB - wg. testerów ogromny potencjał
    takiej maszyny jeszcze przez lata nie mógłby być w pełni wykorzystany
    przez użytkownika domowego ;->

  • 120. Data: 2011-03-29 20:59:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Albo kupić stosowne oprogramowanie. Lub wykorzystać wersję 30dniową,
    > jeżeli to jednorazowy projekt.
    >
    > Nie można zaniżać poziomu tylko dlatego, że narzędzia treningowe są płatne.

    Zaniżać? Właśnie to, co ty proponujesz - czyli uczenie "na małpę" to
    zaniżanie. Szkoła powinna pozwalać na naukę wykorzystywania każdego
    narzędzia - a w rezultacie twojego "wysokiego" poziomu luserzy mają
    problem, jak w nowej wersji ikonka się przesunie w inne miejsce albo w
    menu pomiędzy starymi dojdzie kolejna, nowa opcja.