  • 241. Data: 2021-04-02 00:04:22
    Temat: Re: Narodowy spis powszechny
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    jest wersja demo

    https://demo.spis.gov.pl/

    można ćwiczyć

  • 242. Data: 2021-04-02 13:09:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2021-04-01 o 11:34, Wojciech Zbierski pisze:

    >Chyba, że czujesz się psem, wtedy nie. :)
    >Skąd te wątpliwości?
    >To jest spis ludzi, przebywających aktualnie w Polsce a nie w
    >mieszkaniu.
    >Każdy indywidualnie musi się spisać, nawet jakby mieszkał pod mostem.

    >https://spis.gov.pl/o-obowiazku-spisowym/

    A podstawa prawna gdzie?

    Bo mam jakies watpliwosci co do tego "samospisu".

    J.

  • 243. Data: 2021-04-03 09:33:25
    Od: Zygmunt Yörgensen <z...@g...com>

    Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):
    > W internetowym jest.

    A to to jeszcze obowiązuje?
    Art. 53.
    7. Nikt nie może być obowiązany przez organy władzy publicznej do ujawnienia swojego
    światopoglądu, przekonań religijnych lub wyznania.

    Wniosek? Pytać mogą, wiedzieć nie muszą.

  • 244. Data: 2021-04-03 12:24:52
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-04-03 o 09:33, Zygmunt Yörgensen pisze:

> [...]
    swojego światopoglądu, przekonań religijnych lub wyznania.

    > Wniosek? Pytać mogą, wiedzieć nie muszą.

    A jak zostawi puste pole? To jego spisanie nie przejdzie.

    --
    animka

  • 245. Data: 2021-04-04 16:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Animka a...@t...ja.wp.pl ...

    > A jak zostawi puste pole? To jego spisanie nie przejdzie.

    A nie ma mozliwości zaznaczyc: odmawiam odpowiedzi.

    Z tymi spisami to jakies jaja - przy okazji tego ostatniego mnostwo
    znajomych mowiło ze nie uczestniczyli i nikt mandatu zadnego nie
    dostał.
    Ile teraz grozi mandatu?

    Zreszta Robert mowił ze musi byc umyslnosc zeby wystawic mandat.
    To wystarczy mowic ze sie nic o spisie nie wiedziało?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 246. Data: 2021-04-04 21:27:25
    Od: Kviat

    W dniu 04.04.2021 o 16:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Animka a...@t...ja.wp.pl ...

    > A nie ma mozliwości zaznaczyc: odmawiam odpowiedzi.

    Oczywiście, że jest.
    Na część pytań nie ma obowiązku odpowiedzi.

    > Z tymi spisami to jakies jaja - przy okazji tego ostatniego mnostwo
    > znajomych mowiło ze nie uczestniczyli i nikt mandatu zadnego nie
    > dostał.
    > Ile teraz grozi mandatu?

    5000 zł

    > Zreszta Robert mowił ze musi byc umyslnosc zeby wystawic mandat.
    > To wystarczy mowic ze sie nic o spisie nie wiedziało?

    Jest gorzej niż myślisz. Za podanie nieprawdy też grozi kara.

    Gdy dokonujesz spisu na swoim profilu podajesz pozostałe zamieszkałe
    osoby. I wypełniasz szczegółowy formularz zarówno za siebie, jak również
    za te pozostałe osoby. Musisz od nich wydobyć pesel, czy mają kochanków,
    czy nie mają, czy są wierzący, czy nie są (mogą skłamać, albo kazać Ci
    zaznaczyć, że odmawiają odpowiedzi, bo po chuj mają ci się zwierzać).

    I na logikę wychodziłoby, że skoro już dokonałeś spisu i wypełniłeś te
    szczegółowe formularze za te osoby, to te osoby już nie muszą.
    Ale... obowiązek dotyczy każdego. Więc muszą, czy nie?
    No i najważniejsze, że przy obecnych rządach nie można ufać logice.

    Poczytałem i wychodzi na to, że w "instrukcji" piszą, że dorosła osoba
    może być upoważniona żeby spisać na swoim profilu pozostałe osoby
    zamieszkujące, ale z tego nijak nie wynika, że te osoby wtedy są
    zwolnione z "samospisu". Nigdzie nie ma na ten temat informacji wprost,
    że nie muszą.
    Gdzieś indziej wyczytałem, że te spisane przez kogoś innego osoby, gdy
    zalogują się na swój profil, to etap wypełniania szczegółowego
    formularza zostanie pominięty...
    Sprawdzam.
    Druga osoba wchodzi na swój profil, podaje osoby mieszkające (czyli np.
    osobę, która już się spisała i... musi drugi raz wypełnić identyczne
    formularze z identycznymi pytaniami. Za siebie i za tę drugą osobę.
    Czyli teraz ona musi wydobyć od tej drugiej osoby pesel itd.

    I teraz... co, gdy zaznaczy inną odpowiedź na któreś z pytań niż było
    zaznaczone przez pierwszego spisującego (na swoim i/lub na formularzu
    tej drugiej osoby)? Kto będzie ukarany za podanie nieprawdy, skoro są
    dwie różne odpowiedzi na formularzach dotyczących tej samej osoby?

    Olać i nie kończyć spisu, żeby się nie narazić na omyłkowe zaznaczenie
    innej odpowiedzi? Czasu jest 14 dni od pierwszego zalogowania... Niby
    jest spisany i wypełniony formularz przez pierwszego spisującego, ale
    skoro każdy ma obowiązek się spisać (i niejako jest zmuszony drugi raz
    wypełnić formularz dla siebie i dla drugiej osoby, która przecież już
    spisała siebie i tego drugiego...), to taki niezakończony spis może
    zakończyć się karą grzywny 5000 zł.

    Gdy mieszka razem powiedzmy 5 osób, to każde z tych pięciu osób będzie
    miało 5 razy wypełniony identyczny formularz dotyczący jego osoby... i
    każdy cztery razy musi podać swój pesel i inne informacje pozostałym.

    Paranoja jakaś. Ludzie, którzy to oprogramowywali i pisali do tego
    instrukcje najwyraźniej są równie kompetentne co cały pis. Spis jest
    robiony co kilka lat i nie jest to lot na Marsa. Nawet takie coś muszą
    spieprzyć.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 247. Data: 2021-04-04 23:49:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.04.2021 o 21:27, Kviat pisze:
    > I na logikę wychodziłoby, że skoro już dokonałeś spisu i wypełniłeś te
    > szczegółowe formularze za te osoby, to te osoby już nie muszą.
    > Ale... obowiązek dotyczy każdego. Więc muszą, czy nie?

    Jak wypełnisz za domowników, to wyświetla się komunikat, ze oni już nie
    muszą. Ale co będzie, jak powiem żonie, ze wypełniłem za nią, a nie
    wypełnię? Ona nie ma tego jak sprawdzić. Testowaliśmy i jedyne co po
    moim samośpisie sie u domowników zmienia, to znika konieczność
    wypełnienia danych dotyczących budynku.

    Jeśli w danym domu / mieszkaniu mieszkają członkowie rodziny, to problem
    jest mniejszy. Ale córa studiuje i wynajmują mieszkanie w kilka osób. W
    jednym z mieszkań mieszka jakiś Ukrainiec, o którym tyle wiedzą, jak ma
    na imię. Nie da się wpisać, ze się nie wie, bo trzeba PESEL wpisać.

    --
    Robert Tomasik

  • 248. Data: 2021-04-05 09:37:31
    Od: Kviat

    > Jak wypełnisz za domowników, to wyświetla się komunikat, ze oni już nie
    > muszą.

    Gdyby wyświetlił się taki komunikat, to nie pisałbym tego posta.

    Po wejściu na drugie konto powinien być komunikat, że osoba została już
    spisana, a nie konieczność wypełniania drugi raz tego samego formularza,
    również dla pozostałych domowników, którzy już byli spisani na pierwszym
    koncie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 249. Data: 2021-04-05 11:19:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2021 o 09:37, Kviat pisze:
    > Gdyby wyświetlił się taki komunikat, to nie pisałbym tego posta.

    Na 100% był.

> [...]
    > spisana, a nie konieczność wypełniania drugi raz tego samego formularza,
    > również dla pozostałych domowników, którzy już byli spisani na pierwszym

    Ewentualnie możliwość skorygowania odpowiadających tego spisywanego
    danych. A tak nie jest.

    --
    Robert Tomasik

  • 250. Data: 2021-04-05 12:19:04
    Od: Kviat

    > Na 100% był.

    Na 100% nie był. Pytałem też znajomych.

    Możesz też poczytać w internecie, że jest sporo pytań dotyczących tej
    właśnie kwestii. Jedni piszą, że muszą się sami spisać, a inni piszą, że
    nie muszą.
    Wszyscy ślepi i komunikatu nie widzieli? To skąd te pytania?

    Ale dopuszczam myśl, że w pewnych okolicznościach komuś się "niechcący"
    taki komunikat wyświetlił. Taki błąd systemu, że akurat trafiłeś na
    moment, w którym spis zadziałał prawidłowo i bez awarii.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr