  • 1. Data: 2011-04-01 11:29:56
    Temat: Kara od wspolnoty mieszkaniowej
    Od: Barti <b...@s...com.pl>

    Witam wspoluzytkownik—w grupy.
    Czy wspolnota mieszkaniowa, na zebraniu lokatorow moze zatwierdzic kare
    pienieznˆ jednemu/kilku lokatorom?
    Mianowicie, na odnowionej klatce schodowej zostala porysowana porecz. Na
    zebraniu lokatorow, zosta¸ przyjŤty finansowy plan roczny, w ktorym
    jednym z pkt. (inne ustalenia do planu) jest obciazenie wlascicieli
    (akurat tych ktorych nie bylo na zebraniu) dwoch lokali kosztami wymiany
    poreczy

    Stad moje pytanie. Czy takie dzialanie i karanie lokatorow jest zgodne z
    prawem. Jak powinna wygladac ewentualna droga odwolawcza?

    pzdr
    Barti

  • 2. Data: 2011-04-01 12:32:41
    Temat: Re: Kara od wspolnoty mieszkaniowej
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 01-04-2011 13:29, Barti pisze:
> [...]
    >
    > Stad moje pytanie. Czy takie dzialanie i karanie lokatorow jest zgodne z
    > prawem. Jak powinna wygladac ewentualna droga odwolawcza?

    Można zaskarżyć uchwałę do sądu w ciągu 30 dni.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2011-04-01 13:20:23
    Od: Barti <b...@s...com.pl>

    W dniu 2011-04-01 14:32, .B:artek. pisze:

    > Można zaskarżyć uchwałę do sądu w ciągu 30 dni.

    Dzieki za odpowiedz.
    O możliwości takiej wiem. Jeżeli jest to jedyna to pewnie trzeba bedzie
    z niej skorzystac. Jednak przed droga sadowa chcialbym wyczerpac inne
    drogi.
    Czy pisanie odwolan ma jakikolwiek sens? Podejzewam ze minimalny, na
    odniesienie sie do odwolania, maja 30 dni, co wyczerpuje czas na
    zzlozenie skargi do sadu.
    Glowne pytanie pozostaje nadal bez odpowiedzi: Czy wspolnota ma prawo
    nakladac kary finansowe na wlasciciela mieszkania? Czy taka naprawa nie
    powinna byc przeprowadzona z funduszu remontowego?
    Idac tym tropem, mozna by nakazac komus wyremontowac dach. Bo tak.

    pozdr
    Barti

  • 4. Data: 2011-04-01 13:27:28
    Od: Barti <b...@s...com.pl>

> [...]

    nakladac kary finansowe na wlasciciela mieszkania? Czy taka naprawa nie
    powinna byc przeprowadzona z funduszu remontowego?
    Idac tym tropem, mozna by nakazac komus wyremontowac dach. Bo tak. Bo
    lokatorzy to przeglosowali...

    pozdr
    Barti

  • 5. Data: 2011-04-01 13:34:59
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-04-01 15:27, Barti pisze:

> [...]
    > Czy pisanie odwolan ma jakikolwiek sens? Podejzewam ze minimalny, na
    > odniesienie sie do odwolania, maja 30 dni, co wyczerpuje czas na

    Ano właąnie

    Ty sobie będziesz pisał do nich, a w tym czasie przeleci termin, ale
    patrz niżej

> [...]
    > powinna byc przeprowadzona z funduszu remontowego?
    > Idac tym tropem, mozna by nakazac komus wyremontowac dach. Bo tak. Bo

    Ja mam w ogóle wątpliwości, co do tego jak niby wspólnota mogłaby
    wyegzekwować takie postanowienie. Pozwą członka o zapłate kary z
    uchwały? Jakoś nie widzę, żeby jakiś sąd to przyklepał.

  • 6. Data: 2011-04-01 14:03:41
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyegzekwować takie postanowienie. Pozwą członka o zapłate kary z uchwały?
    > Jakoś nie widzę, żeby jakiś sąd to przyklepał.

    Nie musi płacić. U nas był oporny, poszła sprawa do sądu o zwrot kosztów
    remontu. Facet przegrał, zapłacił za naprawę plus koszty sądowe.

  • 7. Data: 2011-04-01 14:18:58
    Od: Barti <b...@s...com.pl>

    W dniu 2011-04-01 16:03, wiatrak pisze:

    > Nie musi płacić. U nas był oporny, poszła sprawa do sądu o zwrot kosztów
    > remontu. Facet przegrał, zapłacił za naprawę plus koszty sądowe.

    Witaj,

    mozesz napisac o szczegolach tej sprawy?

  • 8. Data: 2011-04-01 14:40:22
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 01.04.2011 Barti <b...@s...com.pl> napisał/a:

    > Dzieki za odpowiedz.
    > O możliwości takiej wiem. Jeżeli jest to jedyna to pewnie trzeba bedzie

    Natychmiast sprzeciw do sądu, a na przyszłość szukaj innego mieszkania.
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2011-04-01 14:49:20
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-04-01 13:29, Barti pisze:

    > Stad moje pytanie. Czy takie dzialanie i karanie lokatorow jest zgodne z
    > prawem. Jak powinna wygladac ewentualna droga odwolawcza?

    Zaskarýy uchwa¸Ť w sˆdzie. Trzeba siŤ spieszy.

    M—j ulubiony przyk¸ad:

    X:=90
    REPEAT

    Wsp—lnota sobie uchwala wiŤkszoćciˆ g¸os—w, ýe pan A majˆcy 10% udzia¸—w
    p¸aci X% koszt—w ogrzewania.

    Pan A siŤ odwo¸uje, sˆd uchwa¸Ť uchyla.

    X:=X-10

    UNTIL "komuć siŤ znudzi"

    --

    DziŤkujŤ. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 10. Data: 2011-04-01 14:58:57
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-04-01 16:49, Maruda wrote:

    > Zaskarýy uchwa¸Ť w sˆdzie. Trzeba siŤ spieszy.

    Na marginesie - od kiedy biegnie te 30 dni? Jak ktoć bŤdzie dwa miesiˆce
    na wczasach to moýe wr—ci i dowiedzie siŤ, ýe sam ma zap¸aci 200k za
    remont, bo tak wsp—lnota uchwali¸a - a termin na zaskarýenie minˆ¸?

    gacek