  • 1. Data: 2011-04-01 07:30:14
    Temat: Litery niemieckie w dokumentach
    Od: "Darek" <b...@w...pl>

    Witam
    Czy w dokumentach typu PJ, DO świadectwa szkolen dopuszczalne jest
    stosowanie niemieckich znaków alfabetu typu ü, DArek

  • 2. Data: 2011-04-01 18:46:46
    Temat: Re: Litery niemieckie w dokumentach
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    Darek <b...@w...pl> napisał(a):

    > Witam
    > Czy w dokumentach typu PJ, DO świadectwa szkolen dopuszczalne jest
    > stosowanie niemieckich znaków alfabetu typu ü, DArek
    Tak, o ile rzeczywiście imię/nazwisko w akcie urodzenia (ewent. dokumentach
    wydanych przez państwo macierzyste, jeśli nie jest to Polska) zawiera takie
    znaki.

    GK

  • 3. Data: 2011-04-01 19:13:43
    Od: "Darek" <s...@w...pl>

    Użytkownik " GK" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dokumentach
    > wydanych przez państwo macierzyste, jeśli nie jest to Polska) zawiera
    Szukałem informacji po necie
    I nie zgodze sie - ar 27 konstytucji RP istnieje informacja że językiem
    urzędowym jest język polski a tam nie ma takich znaków
    Więc jak mozna taki dokument wystawić
    Darek

  • 4. Data: 2011-04-01 19:41:27
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.04.2011 21:13, Darek pisze:
    > Szuka?em informacji po necie
    > I nie zgodze sie - ar 27 konstytucji RP istnieje informacja ?e j?zykiem
    > urz?dowym jest j?zyk polski a tam nie ma takich znak?w
    > Wi?c jak mozna taki dokument wystawi?

    Nie wiem jak w Polsce, ale w niemieckich dokumentach moje imię i
    nazwisko nie zawierają ogonków.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2011-04-01 19:51:54
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    Darek <s...@w...pl> napisał(a):

    > Szukałem informacji po necie
    > I nie zgodze sie - ar 27 konstytucji RP istnieje informacja że językiem
    > urzędowym jest język polski a tam nie ma takich znaków
    > Więc jak mozna taki dokument wystawić

    Jeśli ktoś nosi nazwisko Müller to będzie je nosił w języku niemieckim,
    polskim, angielskim i każdym innym, nie ma to nic wspólnego z językiem
    urzędowym (prócz chyba litewskiego, gdzie wymusza się litewskie końcówki dla
    nawzwisk kobiet). Ewent. problemy sprawia transkrypcja znaków niełacińskich
    (np. cyrylica, alfabet arabski). Polskie oficjalne bazy danych (PESEL,
    identyfikacja podatkowa, KRK) obsługują wszystkie umlauty (praktyka).

    GK

  • 6. Data: 2011-04-01 21:06:12
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-04-01 21:13, Darek pisze:
    > Szuka?em informacji po necie
    > I nie zgodze sie - ar 27 konstytucji RP istnieje informacja ?e j?zykiem
    > urz?dowym jest j?zyk polski a tam nie ma takich znak?w
    > Wi?c jak mozna taki dokument wystawi?

    W II RP niemiecki też był językiem urzędowym i wiele osób po wojnie
    nie spolszczyło pisowni, szczególnie jeśli czuli się Niemcami lub
    Ślązakami lub tutejszymi.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 7. Data: 2011-04-02 09:34:31
    Od: Firankowy potwór <p...@f...org>

    Użytkownik "Darek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Czy w dokumentach typu PJ, DO świadectwa szkolen dopuszczalne jest
    > stosowanie niemieckich znaków alfabetu typu ü, DArek

    Mam nadzieję, że nie. Nie mam nic przeciwko Niemcom, chodzi mi o kwestię
    używania danego alfabetu w kraju.
    Powinny być jakieś reguły, skoro jedni mają umlauty to czy inni też mają
    prawo do własnych znaków?
    Proszę bardzo, jest ich całkiem sporo
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Alfabet_%C5%82aci%C5%84
    ski

  • 8. Data: 2011-04-02 16:53:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > dokumentach
    > wydanych przez państwo macierzyste, jeśli nie jest to Polska) zawiera

    Jest rozporządzenie, które to określa. Przykładowo "ü" zapisuje się jako
    "u:". Tylko nie wiem, gdzie go szukać, a nie mam w domu LEX-a. Pewnie
    gdzieś w gałęzi o dowodach osobistych będzie.

  • 9. Data: 2011-04-02 19:39:19
    Od: "Darek" <s...@w...pl>

    > W II RP niemiecki też był językiem urzędowym i wiele osób po wojnie
    > nie spolszczyło pisowni, szczególnie jeśli czuli się Niemcami lub
    > Ślązakami lub tutejszymi.

    Znalazłem trochę inne informację - spolszczyli ich nazwiska, i teraz wracają
    do swoich orginalnych (nap chyba to było Jozef a zrobili go Józef), ale nic
    tam nie było o tego typu znakach
    Darek

  • 10. Data: 2011-04-02 19:52:20
    Od: "Darek" <s...@w...pl>

    Tyle co się oriętuje te dokumenty wydała RP

    > Jest rozporządzenie, które to określa. Przykładowo "ü" zapisuje się jako
    > "u:". Tylko nie wiem, gdzie go szukać, a nie mam w domu LEX-a. Pewnie
    Ja znalazłem że zamiennik ue
    DArek