  • 1. Data: 2011-03-31 21:36:13
    Temat: czy wspolnota mieszkaniowa może...
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    ktos ma mieszkanie wlasnosciowe w budynku gdzie jest wspolnota
    mieszkaniowa,czyli nalezy do tej wspolnoty.
    I u tego kogos - ktos pomieszkuje. Dlugo. Znika niekiedy na jakis b.b.
    krotki czas, ale fakt faktem - pomieszkuje.
    Ale: NIE jest zameldowany, nie jest zgloszony przez wlasciciela jako kolejna
    osoba mieszkajaca, uzywajaca mieszkanie.
    Pomijam - i to bardzo zdecydowanie, zeby nie robic tutaj chaosu - aspekt
    moralny i urzedowy, że: jak mieszka, czy pomieszkuje u wlasciciela ktos
    "ponad norme czasowa", to wypada placic za te osobe swiadczenia (woda,
    smieci itp itd.). I powinna byc uregulowana sprawa (tymczas. ?) meldunku.
    To pomijam.

    Chodzi mi o cos innego, technicznego:
    pewnego dnia na adres wlasciciela przychodzi kwit, iż zgromadzenie
    mieszkancow/wspolnota _uchwaliło_ , że od tego i tego dnia wlasciciel owego
    mieszkania ma placic za dwie osoby. I to jeszcze nie od daty uchwalenia
    kwitu, ale dwa miesiace wstecz. Takie jakby antydatowanie zobowiazan.

    Powtarzam: pomijam aspekt moralny, przyzwoitosciowy, itp, itd.

    Pytam o aspekt prawny, _o_podstawy_prawne_ odpowiedzi na ponizsze pytania:

    1.
    czy jesli wlasciciel NIE zameldowal nikogo, to wspolnota moze mu prawnie
    narzucic oplate? Na jakiej podstawie?

    Na moje wyczucie to wspolnota moze np. "pojsc na policje", zeby ta "zbadala
    sprawe" (ale jak? od kogo nakaz wejscia do chalupy?)

    2.
    a jesli faktycznie, prawnie jednak moze narzucic oplate za taką dodatkowa
    osobę, to co to za uznaniowe dwa miesiace do tylu? dlaczego nie miesiac?
    albo 4?

  • 2. Data: 2011-04-01 05:38:51
    Temat: Re: czy wspolnota mieszkaniowa może...
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    Gdzie ta wspolnota jest ? W Etiopii ?

    Mamy 21 wiek i w normalnych wspolnotach od lat wisza wodomierze i
    liczniki .

  • 3. Data: 2011-04-01 06:57:09
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-04-01 07:38, Zakarm wrote:
    > Gdzie ta wspolnota jest ? W Etiopii ?
    >
    > Mamy 21 wiek i w normalnych wspolnotach od lat wisza wodomierze i
    > liczniki .

    na śmietnikach?

    gacek

  • 4. Data: 2011-04-01 06:59:02
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-01 07:38, Zakarm pisze:
    > Gdzie ta wspolnota jest ? W Etiopii ?
    >
    > Mamy 21 wiek i w normalnych wspolnotach od lat wisza wodomierze i
    > liczniki .
    Licznik na ilość śmieci, licznik na używanie windy ? Część rzeczy nadal
    jest rozliczana od osoby albo od metra. Wątkotwórca jakiś czas temu na
    tej grupie uparcie kombinował jak mieszkać w kilka osób a płacić za
    jedną i najwyraźniej jednak wspólnota postanowiła go rozliczyć. Jakoś
    specjalnie się nie dziwię.

    --
    MZ

  • 5. Data: 2011-04-01 07:55:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Wątkotwórca jakiś czas temu na
    > tej grupie uparcie kombinował jak mieszkać w kilka osób a płacić za
    > jedną i najwyraźniej jednak wspólnota postanowiła go rozliczyć. Jakoś
    > specjalnie się nie dziwię.

    zawsze zastanawiali mnie tacy centusie, jeszcze jakby te opłaty były jakieś
    wysokie, to może bym i zrozumiał, ale te dodatki to grosze w porównaniu z
    pozostałymi rachunkami

  • 6. Data: 2011-04-01 08:01:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.04.2011 09:55), nO wrote:

> [...]
    >
    > zawsze zastanawiali mnie tacy centusie, jeszcze jakby te opłaty były
    > jakieś wysokie, to może bym i zrozumiał, ale te dodatki to grosze w

    On coś wspominał o wodzie. To już nie są takie grosze.

    p. m.

  • 7. Data: 2011-04-01 08:09:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (31.03.2011 23:36), 1634Racine wrote:

    > Powtarzam: pomijam aspekt moralny, przyzwoitosciowy, itp, itd.
    >
    > Pytam o aspekt prawny, _o_podstawy_prawne_ odpowiedzi na ponizsze pytania:

    Nie da się zupełnie pominąć aspektu moralnego. Prawo, mimo że często
    odległe od sprawiedliwości, chyba po to jest żeby było sprawiedliwiej.

    Jeżeli litera prawa czegoś nie rozstrzyga jednoznacznie, pojawia się
    pole do rozważań o duchu tego prawa, a więc wchodzą w grę kwestie moralne.

> [...]
    > a jesli faktycznie, prawnie jednak moze narzucic oplate za taką
    > dodatkowa osobę, to co to za uznaniowe dwa miesiace do tylu? dlaczego

    Jeżeli zorientuję się że mi sąsiad podbiera jabłka z sadu od 3 miesięcy,
    to będę chciał żeby mi oddał za jabłka z 3 miesięcy, a nie dopiero od
    momentu kiedy się zorientowałem.

    p. m.

  • 8. Data: 2011-04-01 09:20:03
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]

    > Jeżeli litera prawa czegoś nie rozstrzyga jednoznacznie, pojawia się
    > pole do rozważań o duchu tego prawa, a więc wchodzą w grę kwestie moralne.

    Watkotworca pyta jednak wyraznie o podstawe prawna decyzji. Ocene moralna
    pozostawmy wylacznie jemu. Tak wiec jest a jesli tak to jaka podstawa prawna
    decyzji o zwiekszeniu oplat za .... .

    [ciach]

    AM

  • 9. Data: 2011-04-01 09:33:08
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.04.2011 11:20), Hades wrote:

    > Watkotworca pyta jednak wyraznie o podstawe prawna decyzji. Ocene moralna
    > pozostawmy wylacznie jemu.

    To pozostawcie, ja nie zamierzam. To jest grupa dyskusyjna a nie
    przedsiębiorstwo doradcze i nie jestem w dyskusji związany zakresem
    nakreślonym przez wątkotwórcę.

    > Tak wiec jest a jesli tak to jaka podstawa
    > prawna
    > decyzji o zwiekszeniu oplat za .... .

    Prawdopodobnie jakiś regulamin wspólnoty + kodeks cywilny.

    p. m.

  • 10. Data: 2011-04-01 09:33:50
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > On coś wspominał o wodzie. To już nie są takie grosze.

    nie przesadzajmy, jak ktoś nie ma 300 litrowej wanny i nie kąpie sie w niej
    codziennie, to nie są to takie wielkie kwoty