  • 171. Data: 2011-04-08 14:37:18
    Temat: Re: Narodowy spis powszechny
    Od: Firankowy potwór <p...@f...org>

    Użytkownik "mi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:inn0tn$unp$1@news.onet.pl...

    > Ratowanie księżniczek i zbawienie świata jeszcze dopisz.

    Resztę dopiszę samo życie, nie mówię że tak będzie tylko _MOŻE_ być.

  • 172. Data: 2011-04-08 17:48:18
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.04.2011 13:29), Firankowy potwór wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Dobrze, ale skąd państwo ma wiedzieć ilu ich i kto nimi jest??

    Państwo nie musi o nich wiedzieć żeby byli obywatelami. W ogólności
    państwo wcale nie musi nic o swoich obywatelach wiedzieć - przez długie
    wieki państwa obywały się bez wiedzy o poszczególnych obywatelach i
    jakoś cywilizacja przez to nie upadła.

    [...]
    > Niektóre państwa afrykańskie mają bardzo bogatą historię, ale na pewno
    > nikt by tam nie wpadł na pomysł, że obywatelstwo ciągnie się jak smród.

    Nie chodzi o bogatą historię, ale o ciągłość prawa (bogata historia, a
    nie daj Boże ciekawa historia, zazwyczaj oznacza problemy z tą
    ciągłością). Po prostu dla kilku pokoleń w Polsce masz tą ciągłość
    (przynajmniej w zakresie obywatelstwa), dla kilkunastu pokoleń w Afryce
    - raczej nie. Stąd różnica między Polonusami a Murzynami.

    > Znów Polska w tyle za murzynami.

    No nie wiem, raczej ciągłość i stabilność prawa uważa się za zaletę a
    nie wadę.

    p. m.

  • 173. Data: 2011-04-08 17:49:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.04.2011 13:32), Firankowy potwór wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ale to w USA, a nie w Polsce.

    Przecież mowa o Polonusach z USA. Pytałem się skąd ma US wiedzieć coś o
    nich, pokazałem Ci.

    Czego nie zrozumiałeś?

    p. m.

  • 174. Data: 2011-04-08 17:52:15
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.04.2011 16:35), Firankowy potwór wrote:

    > Aha, Marian z Klewek emigruje do Chicago, tam wynajmuję dom od
    > niejakiego Stevena Wishnevskyego od trzech pokoleń w Stanach, który
    > nawet nie odpowiada na dzień dobry, bo nie rozumie nic po polsku.
    > Wkurzony podwyżką czynszu Marian donosi do Urzędu Skarbowego w Polsce,
    > bo coś tam słyszał że jego praprababcia miała działkę pod Wysiółkami
    > Górnymi hi hi hi

    Raczej donosi że Steven Wishnievsky, będący obywatelem RP, dostał w
    spadku po Januszu Wishnievsky'm kamienicę wartą ~3mln USD, z czego
    Steven Wishnievski prawdopodobnie nie odprowadził 300kUSD do Urzędu
    Skarbowego.

    p. m.

  • 175. Data: 2011-04-08 18:11:24
    Od: Firankowy potwór <p...@f...org>

    > Przecież mowa o Polonusach z USA. Pytałem się skąd ma US wiedzieć coś
    > nich, pokazałem Ci.
    >
    > Czego nie zrozumiałeś?

    Czego Ty nie rozumiesz? Co Amerykanów obchodzi, że ich dziadek był z
    Polski? Przy spisie powszechnym mogą się samoookreślić jako
    polish-american, a tu mówimy o tym, że Polska ma tropić jakichś swoich
    "obywateli" którzy nawet nie wiedzą o tym, że nimi są.

  • 176. Data: 2011-04-08 18:21:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.04.2011 20:11), Firankowy potwór wrote:
> [...]
    > polish-american, a tu mówimy o tym, że Polska ma tropić jakichś swoich
    > "obywateli" którzy nawet nie wiedzą o tym, że nimi są.

    No ale pomyśl logicznie - co ma ich samookreślenie do możliwości Polski
    w ich tropieniu?

    p. m.

  • 177. Data: 2011-04-08 18:27:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Apr 2011, Firankowy potwór wrote:

> [...]
    > Marian donosi do Urzędu Skarbowego w Polsce, bo coś tam słyszał że jego
    > praprababcia miała działkę pod Wysiółkami Górnymi hi hi hi

    Może donieść o tym, że Wischnevsky dostał w spadku po ojcu ciężarówkę
    wartą dwa miliony (w dolarach). To nie dotyczy majątku *w Polsce*,
    tylko majątku *polskich obywateli*. Dość wyjątkowo, przyznaję
    (bo np. ustawa o PCC już odwołuje się do "majątku na terenie RP").
    Ale tak zapisali (w ustawie).

    Sprawa może się kiedyś rozwikłać, metody są dwie:
    - podniesie się raban znacznie większy niż w związku z "doopodatkowania"
    dochodów tych do wyjechali do GB do pracy (zaraz po wejściu Polski
    do UE) i rząd ekspresem coś "uchyli"
    - stan finansów RP będzie tak zły, że rząd (nie wiadomo kto jeszcze
    będzie "na rządzie") nie odpuści

    Zwracam uwagę, że w związku z *aktualnym* zwolnieniem z opodatkowania
    spadków zawieranych przed notariuszem (bo pozostałe też są zwolnione,
    ale tylko pod warunkiem powiadomienia US), sprawa *nieruchomości*
    przekazywanych w spadkach "wymrze" (dosłownie, wraz ze zobowiazanymi,
    a otrzymujący "notarialnie" już są z podatku zwolnieni).
    Natomiast drogie *ruchomości* nadal pozostają (formalnie) pod
    "pieczą" polskiego Skarbu, przynajmniej tak długo, jak długo
    fakt darowizny lub spadkobrania nie jest zgłaszany do US
    a przekazanie majątku zostało dokonane bez notariusza.

    pzdr, Gotfryd

  • 178. Data: 2011-04-08 18:50:15
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > No nie wiem, raczej ciągłość i stabilność prawa uważa się za zaletę a
    > nie wadę.

    Jak dobre jest a nie złe.

  • 179. Data: 2011-04-08 18:53:30
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Firankowy potwór" <p...@f...org>

> [...]
    > być może przez przypadek odkryją jakieś sprawy/afery typu uwięzione
    > dzieci, o których nikt by się inaczej nie dowiedział.

    W jaki sposób ? Przecież nie trzeba ich wpuszczać do domu, wystarczy umówić
    się gdziekolwiek.

  • 180. Data: 2011-04-08 19:01:48
    Od: Firankowy potwór <p...@f...org>

    > No ale pomyśl logicznie - co ma ich samookreślenie do możliwości
    > Polski
    > w ich tropieniu?

    To Ty przytaczałeś możliwości użycia baz danych o obywatelach _USA_ i
    podpierałeś się tym,
    że to ułatwi sprawę znalezienia ich przez jakieś polskie urzędy.