  • 1. Data: 2018-04-27 12:42:13
    Temat: Nakaz zaplaty 'w plecy' pod zly adres.
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Ktoś się przypadkowo dowiaduje o wydanym przeciw niemu nakazie zapłaty, wierzyciel
    podał nieaktualny adres, sprawa jeszcze przedegezekucyjna.
    Jaką metodą najbezpieczniej doprowadzić do postanowienia o uchyleniu nakazu,
    doręczenia pozwanemu treści pozwu i standardowych 14 dni na złożenie sprzeciwu
    (zwykle z załącznikamijako dowodami)?
    "Najbezpieczniej" czyli bez narażenia się na ripostę sądu, że pozwany miał 7 dni na
    bla bla bla (np. na złożenie sprzeciwu, przy braku doręczenia mu pozwu).
    Wyjazd do czytelni na zapoznanie z aktami kłopotliwy (już pomijając, że psim
    obowiązkiem sądu powinno być dostarczenie pozwu osobie pozwanej, ale sądy mają inne
    zdanie na temat swoich obowiązków).

  • 2. Data: 2018-04-27 14:37:31
    Temat: Re: Nakaz zaplaty 'w plecy' pod zly adres.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-27 o 12:42, ń pisze:
> [...]
    obowiązkiem sądu powinno być dostarczenie pozwu osobie pozwanej, ale sądy mają inne

    Napisać do sądu, że słyszałeś o wydanym nakazie zapłaty, że mieszkasz
    tu-i-tu (nie tam, gdzie podał powód) i uprzejmie prosisz o prawidłowe
    doręczenie nakazu.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2018-04-27 15:48:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Napisać do sądu, że słyszałeś o wydanym nakazie zapłaty, że mieszkasz

    Liwiuszu, ale czyz nie pisales, ze teraz sad zrobi to sam, w ramach
    swoich obowiazkow ? :-)

    >tu-i-tu (nie tam, gdzie podał powód) i uprzejmie prosisz o prawidłowe
    >doręczenie nakazu.

    A sad na to:
    -termin minal,
    -nie ma potrzeby, nakaz sie uprawomocnil,
    -stroną jest zamieszkaly tam-i-tam, a nie tu-i-tu :-)

    No, ale wtedy bedzie mozna przetestowac nowa, jasnie panujaca KRS.

    J .

  • 4. Data: 2018-04-27 16:18:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-27 o 15:48, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Liwiuszu, ale czyz nie pisales, ze teraz sad zrobi to sam, w ramach
    > swoich obowiazkow ? :-)

    Nie. Pisałem, że porównuje z adresem zameldowania, a nie zamieszkania,
    bo Duchem Świętym sąd nie jest, aby znać skądś adres zamieszkania.

    > A sad na to:
    > -termin minal,
    > -nie ma potrzeby, nakaz sie uprawomocnil,
    > -stroną jest zamieszkaly tam-i-tam, a nie tu-i-tu :-)

    Zatem zażalenie na postanowienie o nadaniu klauzuli wykonalności.
    Albo złożyć zarzuty i żalić się na ich odrzucenie.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2018-04-28 13:04:57
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Ale wiesz, że o postępowaniu w przedmiocie nadania klauzuli wykonalności pozwany nie
    jest przez sąd informowany?
    Codziennie dzwonić do sądu?
    Jak powód odbierze rano, a po południu zaniesie do egekucji?
    Ryzyko.

    -----

  • 6. Data: 2018-05-05 12:28:23
    Od: Alojzy Bomba <p...@w...pl>

    On 27/04/18 16:18, Liwiusz wrote:

    > Nie. Pisałem, że porównuje z adresem zameldowania, a nie zamieszkania,
    > bo Duchem Świętym sąd nie jest, aby znać skądś adres zamieszkania.

    E-sąd nie porównuje.

  • 7. Data: 2018-05-05 12:54:24
    Od: ń <ń@ń.ń>

    G... prawda niestety.
    W dodatku w konkretnej sprawie chodzi o sąd, który już kilka razy uznawał się za
    niewłaściwy i przekazywał do innego.
    Tyle że nigdy sam z siebie, a dopiero na wniosek strony.

    -----

  • 8. Data: 2018-05-06 10:12:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-05 o 12:54, ń pisze:
    > G... prawda niestety.

    Akurat twoje zdanie to kiepski argument.

    > W dodatku w konkretnej sprawie chodzi o sąd, który już kilka razy uznawał się za
    niewłaściwy i przekazywał do innego.
    > Tyle że nigdy sam z siebie, a dopiero na wniosek strony.

    I słusznie, zarzut niewłaściwości sądu mogący być zmienionym umową
    między stronami sąd bierze pod uwagę tylko na zarzut.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2018-05-07 10:49:23
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Wg którego konkretnie przepisu (KPC, lub jakiegoś regulaminu urzędowania)?

    -----

  • 10. Data: 2018-05-07 10:50:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-07 o 10:49, ń pisze:
    > Wg którego konkretnie przepisu (KPC, lub jakiegoś regulaminu urzędowania)?
    >

    > -----

    Czynność ta nie wymagała zmian legislacyjnych.

    --
    Liwiusz