  • 1. Data: 2018-04-26 09:17:39
    Temat: męsko męska sprawa elektryczna
    Od: m <m...@g...com>

    Znajomy wynajmuje (jako wynajmujący) biuro, w którym ma podłączony prąd
    do gniazdek na listwie na biurku za pomocą kabla elektrycznego, który z
    obu stron ma męskie wtyczki.

    Moim zdaniem, to jest proszenie się o kłopoty, znajomy jednak uważa że
    nie on jest producentem tego biurka (ktoś mu robił na zamówienie) i on
    za to nie odpowiada.

    Czy ma rację? Co mu grozi za takie podłączenie prądu do listwy? Czy mu
    grozi dopiero jak kogoś porazi prąd, czy też zanim komuś stanie się krzywda?

    Ten wątek zadaję po to żeby mu przekazać linka ku przestrodze (albo
    przekonać się że nie mam racji).

    p. m.

    ps: niezły clickbaitowy tytuł, co?

  • 2. Data: 2018-04-26 09:41:29
    Temat: Re: męsko męska sprawa elektryczna
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 Apr 2018 09:17:39 +0200, w <5ae17d13$0$674$65785112@news.neostrada.pl>,
    m <m...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Moim zdaniem, to jest proszenie się o kłopoty, znajomy jednak uważa że
    > nie on jest producentem tego biurka (ktoś mu robił na zamówienie) i on

    Dlaczego jest to proszenie się o kłopoty?
    Jak prąd płynie z bolca do dziurki to źle? :)

  • 3. Data: 2018-04-26 09:54:10
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 26.04.2018 o 09:41, r...@k...pl pisze:

    > Dlaczego jest to proszenie się o kłopoty?
    > Jak prąd płynie z bolca do dziurki to źle? :)

    IMHO w każdej chwili ktoś może tę wtyczkę wyjąć (nie jest oznaczona
    niczym co by sugerowało że nie wolno jej pod żadnym pozorem wyjąć),
    dotknąć bolców które są pod napięciem i w najgorszym wypadku opuścić ten
    ziemski łez padół.

    p. m.

  • 4. Data: 2018-04-26 10:21:27
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > niczym co by sugerowało że nie wolno jej pod żadnym pozorem wyjąć),
    > dotknąć bolców które są pod napięciem i w najgorszym wypadku opuścić ten

    Tylko że bolce nie mogą być pod napięciem. Każdy nawet początkujący elektryk wie że
    na bolcu musi być "zero" a nie "faza".

  • 5. Data: 2018-04-26 10:25:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 kwietnia 2018 09:17:41 UTC+2 użytkownik m napisał:

    > Ten wątek zadaję po to żeby mu przekazać linka ku przestrodze (albo
    > przekonać się że nie mam racji).
    A nie prościej wziąć śrubokręt, poświęcić 5minut i zrobić jak należy?

  • 6. Data: 2018-04-26 10:43:43
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 26.04.2018 o 10:25, Kris pisze:

    > A nie prościej wziąć śrubokręt, poświęcić 5minut i zrobić jak należy?

    Nie prościej. Bo się nie da w 5 minut. Musiałbym wymontować tę listwę z
    biurka, rozkręcić ją, dołożyć kabel (zdobyć kabel), na tym kablu
    zamontować męską wtyczkę, na kablu męsko-męskim jedną wtyczkę zamienić
    na gniazdo żeńskie (zdobyć gniazdo).

    Ze względu na swoje dwie lewe ręce bym się nie wyrobił w mniej niż
    godzinę, a estetyka wykonania na pewno pozostawiłaby dużo do życzenia.

    Poza tym to nie moje biurko, więc nie będę tego robił, ciekawi mnie za
    to aspekt prawny.

    p. m.

  • 7. Data: 2018-04-26 11:01:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 kwietnia 2018 10:43:45 UTC+2 użytkownik m napisał:

    > Nie prościej. Bo się nie da w 5 minut. Musiałbym wymontować tę listwę z
    > biurka, rozkręcić ją,
    ok

    > dołożyć kabel (zdobyć kabel), na tym kablu
    > zamontować męską wtyczkę, na kablu męsko-męskim jedną wtyczkę zamienić
    > na gniazdo żeńskie (zdobyć gniazdo).

    Nie

    Można prościej:
    -zdemontować męską wtyczkę(ta która jest "wtykana" do listwy przy biurku)
    -gołe przewody które zostaną po demontażu w/w wtyczki przykręcić wewnątrz listwy

    > Ze względu na swoje dwie lewe ręce
    Może znajomy bardziej techniczny;)

    > bym się nie wyrobił w mniej niż
    > godzinę, a estetyka wykonania na pewno pozostawiłaby dużo do życzenia.

    Jest prostsze rozwiązanie- za kilkanaście złotych
    https://allegro.pl/kategoria/elektronika-listwy-zasi
    lajace-76263?order=d&offerTypeBuyNow=1

    kupić listwę zasilająca i z niej korzystać

    > Poza tym to nie moje biurko, więc nie będę tego robił, >ciekawi mnie za to aspekt
    prawny.

    Aspekt prawny jest taki że szukanie winnego zacznie się jak się cos złego stanie

  • 8. Data: 2018-04-26 12:07:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >że
    >nie on jest producentem tego biurka (ktoś mu robił na zamówienie) i

    Lacznie z listwa mu tak zrobili ? A to zaprojektowal ?

    >Czy ma rację? Co mu grozi za takie podłączenie prądu do listwy? Czy
    >mu
    >grozi dopiero jak kogoś porazi prąd, czy też zanim komuś stanie się
    >krzywda?

    Kiedy to bylo ?
    Bo gdzies tam bedzie sprawa CE, kontroli BHP, jesli np zatrudnia
    sprzataczke.

    Najprosciej ... sznurkiem lub klejem przymocowac wtyczke tak, zeby nie
    dalo sie wyjac :-)

    Srubką, obejmą, tzw trytrytką (pasek z zębatką) do mocowania kabli.

    J.

  • 9. Data: 2018-04-26 12:08:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    >Tylko że bolce nie mogą być pod napięciem.

    ale sa.

    >Każdy nawet początkujący elektryk wie że na bolcu musi być "zero" a
    >nie "faza".

    a sa dwa. na jednym zero, na drugim faza.

    J.

  • 10. Data: 2018-04-26 12:56:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-26, m <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > godzinę, a estetyka wykonania na pewno pozostawiłaby dużo do życzenia.
    >
    > Poza tym to nie moje biurko, więc nie będę tego robił, ciekawi mnie za

    Pomijając aspekty prawne, może niech znajomy pomyśli, jeśli coś się
    stanie, jeśli jakaś kontrola się doczepi, ile zmarnuje czasu i pieniędzy
    aby to odkręcić.

    A prawnie, to MZ ponosi odpowiedzialność, bo jak coś jest tak oczywiście
    niebezpiecznego, to nie będzie mógł zwalić winy na dostawcę, że niby
    profesjonalista i mógł się oprzeć na jego fachowej opini. To MZ nie
    zwalnia od oceny sytucji (rozumowania rosądnie). Przeciętna osoba wie,
    że to niebezpieczne i powinna się spodziewać określonych skutków uzycia
    czegoś takiego. W najlepszym razie na dwoje babka wróżyłą, ale osobiście
    nigdy bym czegoś takiego nie zaryzykował. Za duża stawka. Z powodu
    głupiej listwy można sobie i komyś przesrać życie.

    --
    Marcin