  • 31. Data: 2024-02-26 19:54:54
    Temat: Re: Nadchodzą nareszcie czasy kiedy ZJEBY prawnicze zastąpi sztuczna inteligencja
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 26.02.2024 o 17:13, _Master_ pisze:

    > Kłamstwo.
    >
    > AI będzie szybciej wyłapywało błędy i nieścisłości. A to są konkretne
    > oszczędności sił i środków po wszystkich stronach korzystających z prawa.

    Będzie, albo nie będzie.
    Żeby wyłapać nieścisłość/błąd, to trzeba wiedzieć, że jest nieścisłość/błąd.
    Czyli najpierw musi ten błąd/nieścisłość wyłapać człowiek i podczas
    uczenia takiej sieci odpowiednio taką relację (przepisów?)
    sklasyfikować, czyli wskazać sieci, że to jest błąd/nieścisłość.

    Obecnie takie narzędzia uczą się klasyfikacji "na żywo" - użytkownicy
    zgłaszają nieścisłość/błąd, a system w oparciu o statystyki koryguje
    swoje klasyfikacje. (W dużym uproszczeniu).

    W systemach eksperckich zasada "milion much nie może się mylić" się nie
    sprawdza, więc i tak niezbędna jest dodatkowa moderacja.
    Z czym mamy również do czynienia w tych publicznie dostępnych.

    W ramach eksperymentu poproś np. Copilota (jest dostępny dla każdego)
    żeby przedstawił ci dowód na płaskość Ziemi, potem mu napisz, że się
    myli i że Ziemia jednak jest płaska, to sam zobaczysz jak to działa w
    praktyce.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 32. Data: 2024-02-26 19:58:02
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-02-26 o 18:14, nadir pisze:

    > Ale kłamstwo gdzie? Że na nasze podobieństwo czy że będzie ułomne?

    Będzie lepsze. AI już jest lepsze zwłaszcza w tak prostych tematach jak
    prawo. To tylko ułomny człowiek w dodatku stronniczy aby zarobić uważa
    że prawo jest skomplikowane.
    Ale AI to seria zadań matematycznych wykonywanych w sekundach.

    > Szybciej nie znaczy lepiej.

    Szybciej JUŻ ZNACZY LEPIEJ. Trudno musisz z tym żyć.
    A postęp jest ogromny z miesiąca na miesiąc.

    Komende szybko skazali, a nieścisłości
    > sędziowie i prokuratorzy mieli w dupie.

    Sędziowie też są do wyrzucenia a prawo do uproszczenia i ujednolicenia.

    > A od kiedy prawnikom zależy żeby było tanio?

    Prawnicy mają goooowno do gadania. Optymalizacja kosztów pogoni ich na bruk

    > Sami się nie wyślą, interesu w tym, żeby prawo było proste i spójne
    > interesu też nie mają. Więc kto ich wyśle?

    Rzeczywistość. Będą nieefektywni i wyginą jak samochody spalinowe ;-)

  • 33. Data: 2024-02-26 20:22:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.02.2024 o 19:32, J.F pisze:

    > Chyba nie wszedł na holding, tylko poleciał dalej.

    Wszedł.

    http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20
    050814-0

    Over Rodos at about 09:52 the airplane entered the UL995 airway. At
    10:21 the airplane passed the KEA VOR, which is located about 28 nm
    south of the Athens airport. The airplane then passed the Athens Airport
    and subsequently entered the KEA VOR holding pattern at 10:38. (...)
    Around 11:00 two Greek F-16 fighter planes were scrambled from the Néa
    Anghialos air base. At 11:24, during the sixth holding pattern, the
    F-16's intercepted the airliner.

    final - https://reports.aviation-safety.net/2005/20050814-0_
    B733_5B-DBY.pdf

    Na stronie 6 więcej szczegółów - wygląda na to że byli całkiem blisko...
    skręcił, zrobił "lowpass" tyle że FL340, zrobił standardowy miss i
    wszedł na holding, zrobił 10 kółek. Znacznie więcej niż byśmy się pewnie
    spodziwali... Nie wiem czemu wyszedł z holdingu - myślałem że autopilot
    nie poradził sobie z obcięciem lewego silnika, ale raczej powinien sobie
    poradzić - do tego jest stworzony - i przez 29 sekund leciał dalej
    prosto. Może ten steward próbował polecieć dalej w morze, bo uznał że
    wylądować nie da rady... Albo leciał gdzie mu wyszło bo nie bardzo
    ogaraniał...

    > No ale też to nie był całkiem wspólczesny.

    Z 1998 roku - nie taki stary. Wydaje mi się że najnowszy zachowałby się
    tak samo...

    > Bodajze w planach jest cyfrowy link z ATC.

    Pozostaje tylko kwestia zabezpiecznie tego przed hakerai i terrorystami
    oraz squawk 7600 o seven seven nie mówiąc...

    > A potem juz tylko automatyczny ATC ... moze i SI :-)

    Tylko żeby wagi dobrze podobierać, bo jak postawisz na bezpieczeństwo,
    to wygra ta która stwierdzi że najbezpieczniej nie latać:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 34. Data: 2024-02-26 20:23:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.02.2024 o 18:59, J.F pisze:

    > Mordowaniu ... być może też, o ile ktoś im da takie możliwości.

    Prędzej czy później da, i nie musi to być pistolet czy nóż w "ręce",
    wystarczy, że to AI będzie decydować o tym komu przesłać prąd, jakie
    mają być parametry wody w wodociągu czy powietrza w klimatyzowanym budynku.

    > Hm, samochody dojdą do wniosku, ze jak się pieszych rozjedzie, to
    > bedzie cel spełniony - mało wypadków ?

    Nie, samochody czy ogólnie AI dojdzie do wniosku, że o jedyny zasób
    potrzebny do jej funkcjonowania - energię - konkuruje z ludźmi.

  • 35. Data: 2024-02-26 20:26:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.02.2024 o 20:22, Shrek pisze:

    > Tylko żeby wagi dobrze podobierać, bo jak postawisz na bezpieczeństwo,
    > to wygra ta która stwierdzi że najbezpieczniej nie latać:P

    Ewentualnie że samolot może się skutecznie rozbić jeden raz a potem
    będzie już bezpieczny więc to jest poświęcenie na które jest gotów;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 36. Data: 2024-02-26 20:31:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Feb 2024 20:22:57 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > Around 11:00 two Greek F-16 fighter planes were scrambled from the Néa
    > Anghialos air base. At 11:24, during the sixth holding pattern, the

    Wow.
    Coraz bardziej skomplikowane te komputery :-)

> [...]
    > nie poradził sobie z obcięciem lewego silnika, ale raczej powinien sobie
    > poradzić - do tego jest stworzony - i przez 29 sekund leciał dalej

    Może sobie radził ze stabilizacją, ale główną pętle holdingu przerwał,
    bo jednak nastąpiło zdarzenie krytyczne.

    > Z 1998 roku - nie taki stary. Wydaje mi się że najnowszy zachowałby się
    > tak samo...

    Te dwa inne przykłady jakoś nie poczekały.
    Może holding nie był zaprogramowany.

    J.

  • 37. Data: 2024-02-26 20:33:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.02.2024 o 20:31, J.F pisze:

    > Może sobie radził ze stabilizacją, ale główną pętle holdingu przerwał,
    > bo jednak nastąpiło zdarzenie krytyczne.

    Raczej steward przejął stery. Samolot na jednym silniku to i wystartować
    może...

    Pewnie tak.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 38. Data: 2024-02-26 20:36:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Feb 2024 19:58:02 +0100, _Master_ wrote:

    > Będzie lepsze. AI już jest lepsze zwłaszcza w tak prostych tematach jak
    > prawo.

    Ale dowodu jakiegos na to nie masz?

    > To tylko ułomny człowiek w dodatku stronniczy aby zarobić uważa
    > że prawo jest skomplikowane.
    > Ale AI to seria zadań matematycznych wykonywanych w sekundach.

    Trzeba poczytac co ciekawsze uzasadnienia.
    A gdzie czynnik społeczny? :-)

    > Szybciej JUŻ ZNACZY LEPIEJ. Trudno musisz z tym żyć.
    > A postęp jest ogromny z miesiąca na miesiąc.
    >
    > Komende szybko skazali, a nieścisłości

    Tak szybko to chyba nie. Takie sprawy u nas długo trwają.

    Nawiasem mówiąc - Komenda już nie żyje.
    Zwyczajnie zmarł - na raka.

    Ktos go mocno nie lubi ...

    > Sędziowie też są do wyrzucenia a prawo do uproszczenia i ujednolicenia.

    Hm, zapuscisz AI na ustawę, to zadnej nie uchwalisz, bo AI szybko
    wykryje miejsca nieokreślone :-)

    > Prawnicy mają goooowno do gadania. Optymalizacja kosztów pogoni ich na bruk

    Jesli masz na mysli, ze tanszy prawnik z AI ich wyprze - to być może.
    Ale bronić się będą zaciekle :-)

    J.

  • 39. Data: 2024-02-26 20:38:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Feb 2024 20:33:33 +0100, Shrek wrote:

    > Raczej steward przejął stery. Samolot na jednym silniku to i wystartować
    > może...

    Ale od czasu do czasu AP budzi pilotów, bo stwierdza, ze nie jest w
    stanie dalej pilotować.

    J.

  • 40. Data: 2024-02-26 20:55:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.02.2024 o 20:38, J.F pisze:

    > Ale od czasu do czasu AP budzi pilotów, bo stwierdza, ze nie jest w
    > stanie dalej pilotować.

    _Wydaje_ mi się, że akurat na obcięcie silnika to autopilot powinien
    szybciej i lepiej zareagować niż pilot białkowy - co nie zmienia postaci
    rzeczy że białkowego należy obudzić i zapytać co w związku z tym dalej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!