  • 21. Data: 2005-12-20 20:03:32
    Temat: Re: Mobbing w polskich sądach?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    IzaBela napisał(a):

    > ale miejsce publicznej wymiany informacji
    > i nie lekceważ drobnostek, bo od nich zależy doskonałość :-)

    Nie lekceważę, tylko mam kiepski program do sprawdzania błędów
    ortograficznych.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 22. Data: 2005-12-20 20:27:32
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > Naprawdę, polecam pl.sci.filozofia

    Dziękuję za polecenie -tam jestem wciąż obecny, teraz czas robić porządek w
    polskim prawie /i sprawiedliwości/ ;P

    > W sądach nie ma sprawiedliwości, lecz prawo.

    Znasz zapewne zasadę nieobowiązywania w sumieniu prawa nie spełniającego
    warunku sprawiedliwości moralnej?

    Jeśli więc stawiasz tezę o braku gwarantowania przez prawo obecne
    działaniach w sądów sprawiedliwości społecznej, czyli dowodzisz że owo
    niesprawiedliwe prawo nie obowiązuje obywateli widzących ową
    niesprawiedliwość -co choćby takich jak ja motywuje to do działań
    przywracania sprawiedliwości w prawie -również egzekwowanym poprzez
    sądy -czemu daję wyraz w miejscu do tegoż właściwym /czyli na pl.soc.prawo/.
    Więc bądź łaskaw nie zachowywać się jak zwierz warczący na drugiego zwierza
    który próbuje sprzątać twoje /i jednocześnie swoje/ podwórko. ;)

  • 23. Data: 2005-12-20 21:57:39
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > Nie, o procedurze.

    czyli mówimy o tym samym -nawet jeślibym ja się niezbyt recyzyjnie wcześniej
    wyaził...

    > Z tym to na grupę filozoficzną sobie idź.

    A po co? Tam to wszyscy zrozumieją w mig- teraz trzeba to przewałkować tu i
    z takimi jak ty! ;P

    > Ja powiedziałbym że zabezpiecza mnie przed tym znajomość procedury.

    Która również zabezpiecza cię przed żywym człowiekiem. procedury już dawno
    przestały służyć społeczeństwu a stały się więzieniami w którychtak cała
    społeczność jak i jednostka służy nie wypracowywaniu swojego czy wzajemnego
    dobra -ale owym procedurom właśnie -i bezpośrednim twórcom owych
    "zniewaląjących" ogół procedur. Nie widzisz tego? A może nie chcesz
    widzieć -skoro czerpiesz z tego jakieś profity? Więc jak?

    > Zresztą twoje twierdzenia są puste i zawierają same nic nie znaczące
    > ogólniki. Lepiej podaj konkrety.

    Proszę bardzo -jeśli umiesz to "strawić":
    Ogólniki to winny być -ze swojej natury- określenia tak pojemne że
    zawierające bardzo dużo konkretów. Jeśli dla kogoś to tylko "puste naczynia"
    to znak że coś z nim samym nie tak.
    Bo to czy owe pojeciowe "naczynia zbiorcze" -czyli "ogólne" własnie- są
    "pełne" czy "puste" znaczeń -zalezy od każdego z osobna. To co dla ciebie
    jest puste /nic dziwnego skoro widać nie zadałeś sobie trudu by nadać owemu
    pojęciu sens przez zrozumienie tego co w sobie "zawiera"/ to nie znaczy że
    dla kogoś innego jest równie puste i że używa tegoż ogólnika w celach
    jakiejś demagogii czy "pływania po wierzchu".
    Sam to zauważasz w podpisie:

    > "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

    Ów tak wg ciebie nieznaczący nic "ogólnik" to właśnie owa
    !doskonała! -poprzez jej zrozumienie- !forma! utworzona z wielu drobnostek
    powiązanych ze sobą logiką życia.

    I prawnik który nie ma "ogólnego" pojęcia do czego ma prowadzić "prawo" /a
    ma prowadzić do sprawiedliwości -o ile potrafimy ją zrozumieć w świetle
    natury człowieka/ jest jak wędrowiec bez mapy -nie znający ani kierunku ani
    celu swojej pracy.
    Stąd też jakże wielu prawników chwytających się doraźnych i przez to
    fałszywych "map" -typu wyznaczniki sensu ich zaangażowania opierające się na
    korzyściach materialnych czy innych "profitach". Ale to nie są ludzie
    przykładający rękę do tworzenia realnego społecznego ładu /któremu winni z
    założenia służyć/ -ale go od środka niszczący /świadomie lub nie/. Często im
    bardziej świadomi prawdziwych efektów swoich wątpliwych "dokonań" tym
    pełniejsi cynizmu i lekceważenia dla samej idei prawa...o sprawiedliwości
    już nie wspominając.

    Howgh!
    Rzekłem!
    ;)

  • 24. Data: 2005-12-20 21:59:43
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > To było całkiem grzeczne. Jak bym był niegrzeczny to powiedziałbym sp....j

    To była zakamuflowana -ugrzeczniona- "niegrzeczność"... więc na jedno
    wychodzi...czy owijasz w bawełnę czy nie...i tak widać o co ci chodzi... ;P

  • 25. Data: 2005-12-20 22:04:58
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > Sedzia nie ma byc przyjacielem tylko kims kto bezstronnie rozstrzygnie
    > sprawe. A adwokat ? Tego zawsze mozna zmienic, wiec co za problem.

    Bezstronność to jedno /pytanie czy w ogóle jest możliwa/ a uleganie pokusie
    władzy /choćby przez lekceważący stosunek do podsądnych /czy w przypadku
    adwokatów nawet własnych lub strony przeciwnej -do zwierzyny łownej/ to
    drugie.

  • 26. Data: 2005-12-20 22:08:23
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > Nie lekceważę, tylko mam kiepski program do sprawdzania błędów
    > ortograficznych.

    To popraw tę techniczną drobnostkę...jeśli nie potrafisz już samego
    siebie... ;)

  • 27. Data: 2005-12-21 07:01:51
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    dostrzeżeniem/odczuciem tego

    > Ja powiedziałbym że zabezpiecza mnie przed tym znajomość procedury.

    Jaki odsetek stających przed sądami zna procedury? Większość jest
    sparaliżowana właśnie tym, że nie wie co i kiedy i jak można powiedzieć,
    świadomością, że z powodu drobnego błędu proceduralnego można ponieść
    poważne konsekwencje (np. przegrana sprawa) albo za byle co zostać
    ukaranym "za obrazę majestatu" lub przynajmniej zruganym jak szczyl.
    Widać gołym okiem, że sędziowie inaczej traktuja tych, którzy się znają na
    prawie oraz bardzo pewnych siebie a inaczej prostych ludzi wystraszonych
    samą obecnością w sądzie.

  • 28. Data: 2005-12-21 08:21:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Sky napisał(a):

    > Znasz zapewne zasadę nieobowiązywania w sumieniu prawa nie spełniającego
    > warunku sprawiedliwości moralnej?

    Nie znam. Jestem niewierzący. I nie ma czegoś takiego jak sprawiedliwość
    moralna.

> [...]
    > przywracania sprawiedliwości w prawie -również egzekwowanym poprzez
    > sądy -czemu daję wyraz w miejscu do tegoż właściwym /czyli na pl.soc.prawo/.

    Nie ma czegoś takiego jak sprawiedliwość społeczna - te dwa słowa są ze
    sobą sprzeczne. Wejdź do archiwum już o tym pisałem.
    Powiem więcej - twierdze nawet że nie czegoś takiego jak sprawiedliwość.
    Dal jednych to jest "sprawiedliwie" dla innych co innego. Ale to nadej
    sie na dyskusje filozoficzne, a nie prawne.

  • 29. Data: 2005-12-21 08:25:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Sky napisał(a):

> [...]
    > "zniewaląjących" ogół procedur. Nie widzisz tego? A może nie chcesz
    > widzieć -skoro czerpiesz z tego jakieś profity? Więc jak?

    Prawdę mówiąc nie widzę treści w twoich postach. Puste okrągłe
    filozoficzne zdania .

> [...]
    > dla kogoś innego jest równie puste i że używa tegoż ogólnika w celach
    > jakiejś demagogii czy "pływania po wierzchu".

    Jak, wyżej puste wypowiedzi.

    .

> [...]
    > bardziej świadomi prawdziwych efektów swoich wątpliwych "dokonań" tym
    > pełniejsi cynizmu i lekceważenia dla samej idei prawa...o sprawiedliwości

    Jak wyżej, puste wypowiedzi.

  • 30. Data: 2005-12-21 08:28:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alek napisał(a):

> [...]
    > poważne konsekwencje (np. przegrana sprawa) albo za byle co zostać
    > ukaranym "za obrazę majestatu" lub przynajmniej zruganym jak szczyl.

    Toż właśnie o tym pisze - ludzi nie znają procedury - a twierdzą że sąd
    stosuje mobbing, nie lubi ich, jest stronniczy, itd.

    > Widać gołym okiem, że sędziowie inaczej traktuja tych, którzy się znają na
    > prawie oraz bardzo pewnych siebie a inaczej prostych ludzi wystraszonych
    > samą obecnością w sądzie.

    To nieznających procedury trzeba mówić tak by mimo wszystko zrozumieli.
    Ja tylko taką różnicę zauważyłem.