  • 1. Data: 2005-12-20 16:47:25
    Temat: Zasiłek opiekuńczy
    Od: Pietrek <p...@m...de>

    Witam,
    mam zone i synka 5 letniego. Oboje pracujemy. Zona była na zwolnieniu
    lekarskim na dziecko. Dostaliśmy z ZUS informacje , iż nie zostanie
    wypłacony zasiłek za dwa dni. Nie są to dni następujące po sobie tylko z
    dwutygodniowym odstępem. Uzasadnienie powołuje sie na Dz.U.z 2005r. Nr31,
    poz.267 art.34
    Mieszka z nami też brat żony. Być może to on był widziany w domu w owych
    dniach.
    Podejrzewamy że cały ten cyrk jest wynikiem donosu "życzliwej" sąsiadki.
    W związku z tą sytuacją mam kilka pytań.
    Czy ZUS, czy też jakakolwiek inna instytucja nie powinna weryfikowac
    donosów? Nikt z Zusu nie był sprawdzic czy faktycznie ktoś jest w domu
    oprócz mojej żony i syna. Przecież ludzie mogliby pisac donosy jak im się
    zywnie podoba. Jeśliby tego nie weryfikować, nie sprawdzać to istny cyrk
    się zrobi.
    Moja zona razem z bratem nie rozmawia od kilku lat, jak mozna uważać
    takiego człowieka za osobę z którą możnaby zostawić pod opieką dziecko?
    W moim przekonaniu to że jest zameldowany w tym samym domu chyba o niczym
    nie świadczy. Ani ja , ani moja żona nie pozostawi dziecka pod jego opieką.
    Jak wytłumaczyć Zusowi że ten człowiek (brat żony) nie może sie opiekować
    naszym dzieckiem, ponieważ jest nieodpowiedzialny i ma ciągotki do
    alkoholu?
    Proszę mi poradzić czy sa jakieś możliwości aby podwazyć tą decyzje Zusu.

    Piotr
    2005-12-20 17:28:45
    **************************

  • 2. Data: 2005-12-20 16:58:12
    Temat: Re: Zasiłek opiekuńczy
    Od: Pietrek <p...@m...de>

    Dnia Tue, 20 Dec 2005 17:47:25 +0100, Pietrek napisał(a):

> [...]
    > alkoholu?
    > Proszę mi poradzić czy sa jakieś możliwości aby podwazyć tą decyzje Zusu.

    Może jeszcze jedno pytanie sprecyzuję:
    Gdzie znajdę wyjaśnienie, kogo uważa ustawodawca za osobę mogocą sprawować
    opiekę nad moim chorym dzieckiem? Oczywiście poza mną i moją żoną.
    Czy brat mojej żony jest taką osobą?

    Piotr
    2005-12-20 17:55:37
    **************************

  • 3. Data: 2005-12-20 17:33:51
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pietrek" <p...@m...de> napisał w wiadomości
    > Dnia Tue, 20 Dec 2005 17:47:25 +0100, Pietrek napisał(a):
    A nie podpisywała takiego oświadczenia, ze musi wziąć opiekę nad chorym
    dzieckiem, bo nikt inny nie może się nim zaopiekować? Jak przyniosłam kiedyś
    zwolnienie na dziecko do pracy to musiałam takie coś napisać.O ile wiem to
    muszą zaopiekować się rodzice.Można mieszkać z babcią,ale ona nie ma takiego
    obowiązku.Może w tym czasie iść do kina , upić się itp.>
    ZUS to dziwny urząd .Dwa lata temu przyszło pismo do mojego znajomego, że
    jego żona udaję tylko chorą i dotychczasowy zasiłek był pobierany
    nieprawnie.Oczywiście mnóstwo gróżb z paragrafami i oczywiście żadanie
    natychmiastowego stawienia się na badanie ZUSowskie. Jakoś to odkręcili, ale
    było Bardzo ciężko. Nie przemawiało do nich, że 4 miesiące spędziła na
    patologii ciązy, adzień po terminie badania w zusie urodziła
    TMK

  • 4. Data: 2005-12-20 18:16:07
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

> [...]
    > alkoholu?
    > Proszę mi poradzić czy sa jakieś możliwości aby podwazyć tą decyzje Zusu.

    Art. 34 wymienionej ustawy mówi: " Zasiłek opiekuńczy nie przysługuje,
    jeżeli poza ubezpieczonym są inni członkowie rodziny pozostający we wspólnym
    gospodarstwie domowym, mogący zapewnić opiekę dziecku lub chorenu członkowi
    rodziny. Nie dotyczy to jednak opieki sprawowanej nad chorym dzieckiem w
    wieku do 2 lat".

  • 5. Data: 2005-12-20 18:26:31
    Od: Pietrek <p...@m...de>

> [...]
    > rodziny. Nie dotyczy to jednak opieki sprawowanej nad chorym dzieckiem w
    Ja wiem jak brzmi dany artykuł. Chodzi mi o to, czy brat mojej zony, z
    którym nie ma żadnego kontaktu, może i powinien sprawowac opiekę nad moim
    dzieckiem? To że jest zameldowany w tym samym domu nie może tego
    przesądzac. Pytanie jeszcze jedno. Jakie są procedury administracyjne w
    wypadku donosu. Jesli ZUS został powiadomiony że w domu przebywają "...inni
    członkowie rodziny pozostający we wspólnym gospodarstwie domowym....", czy
    nie powinni kogos wysłac zeby to sprawdzić. Ponieważ w owych dniach w domu
    nie było nikogo poza moją żoną i synem.

    Piotr
    2005-12-20 19:19:41
    **************************

  • 6. Data: 2005-12-21 00:14:00
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Tue, 20 Dec 2005 19:16:07 +0100, *mgma*
    <news:do9hph$t39$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

> [...]
    > rodziny. Nie dotyczy to jednak opieki sprawowanej nad chorym dzieckiem w

    W mieszkaniu może być niejedno gospodarstwo domowe.
    Brat może mieć swoje, a małżeństwo jest drugą rodziną i mieć swoje
    gospodarstwo.

    --
    Kaja

  • 7. Data: 2005-12-22 14:16:05
    Od: Pietrek <p...@m...de>

    > W mieszkaniu może być niejedno gospodarstwo domowe.
    > Brat może mieć swoje, a małżeństwo jest drugą rodziną i mieć swoje
    > gospodarstwo.

    Dobrze, tylko jak to wytłumaczyć głupiemu urzednikowi???
    Czy jest jakiś przepis który to precyzuje?
    Jak nie będę miał jakiejś podstawy prawnej to durnowaty urzędnik będzie się
    wciąż powoływał na w/w artykuł.
    Piotr
    2005-12-22 15:12:10
    **************************

  • 8. Data: 2005-12-22 20:42:35
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Thu, 22 Dec 2005 15:16:05 +0100, *Pietrek*
    <news:1drkofnxqwyrt.tn5j5ihd8225$.dlg@40tude.net> napisał(a):

    > Dobrze, tylko jak to wytłumaczyć głupiemu urzednikowi???
    > Czy jest jakiś przepis który to precyzuje?
    > Jak nie będę miał jakiejś podstawy prawnej to durnowaty urzędnik będzie się
    > wciąż powoływał na w/w artykuł.

    Pójdź go GUS-u i poproś o jakiś papierek.
    Powołaj się na Spis Powszechny i na druki, które wypełniali rachmistrze.
    Na drukach jak wół było o gospodarstwach domowych. W jednym mieszkaniu
    bywały nawet po 3 gospodarstwa domowe.

    --
    Kaja

  • 9. Data: 2005-12-23 15:03:37
    Od: Pietrek <p...@m...de>

    Dnia Thu, 22 Dec 2005 21:42:35 +0100, Kaja napisał(a):

> [...]
    > Powołaj się na Spis Powszechny i na druki, które wypełniali rachmistrze.
    > Na drukach jak wół było o gospodarstwach domowych. W jednym mieszkaniu
    OK.
    A powiedz mi taką rzecz, skoro nikt z urzędu u mnie nie byl to na jakiej
    podstawie mogli stwierdzic że ktoś był w domu? Ja przypuszczam ze jest to
    donos sąsiadki, ale czy nie powinni tego sprawdzić?

    Piotr
    2005-12-23 16:01:13