  • 1. Data: 2005-12-20 17:29:09
    Temat: Apelacja, sad pracy - kilka pytan
    Od: "Ksztusza" <O...@w...pl>

    Witam!
    Zamierzam zlozyc apelacje od wyroku Sadu Okregowego wydzial pracy i
    ubezpieczen. Chcialbym sie upewnic co do kilku spraw:

    1. Apelacje adresuje do sadu apelacyjnego, ale skladam w sadzie okregowym
    piszac: "za posrednictwem Sadu Okregowego..." (sadu ktory wydal wyrok)
    (tak/nie?)
    2. Czy powinenem poinformowac ZUS (ktory jest strona w mojej sprawie) o
    zlozeniu apelacji (tak/nie?)
    3. Czy powinienem cos zalaczyc do apelacji (np. kopie uzasadnienia wyroku
    jaki wydal sad okregowy)?
    4. Apelacje moge napisac sam (sprawa dotyczy wydzialu pracy i ubezpieczen
    spolecznych)(tak/nie?). Zdaje sie ze w sprawach karnych konieczne jest aby
    apelacja byla napisana przez adwokata
    5. Czy jest w zwyczaju prosic o potwierdzenie zlozenia apelacji na kopii
    apelacji. (tak/nie?)
    6. Czy jest cos o czym powinenem pamietac, a o czym zwykle wiekszosc osob
    zapomina skladajac apelacje :-)

    Jestem poczatkujacy w tym temacie, prosze o wyrozumialosc.

    Dziekuje i pozdrawiam
    Ksztusza

  • 2. Data: 2005-12-20 17:33:12
    Temat: Re: Apelacja, sad pracy - kilka pytan
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Ksztusza napisał(a):

    > 1. Apelacje adresuje do sadu apelacyjnego, ale skladam w sadzie okregowym
    > piszac: "za posrednictwem Sadu Okregowego..." (sadu ktory wydal wyrok)
    > (tak/nie?)

    Tak.

    > 2. Czy powinenem poinformowac ZUS (ktory jest strona w mojej sprawie) o
    > zlozeniu apelacji (tak/nie?)

    Nie. Musisz z apelacją dajesz odpis apelacji, który sąd doręczy ZUS-owi.

    > 3. Czy powinienem cos zalaczyc do apelacji (np. kopie uzasadnienia wyroku
    > jaki wydal sad okregowy)?

    Sąd ma uzasadnienie które napisał. Dołączasz co najmniej odpis apelacji
    + ewentualnie dokumenty na które powołujesz się w apelacji.

    > 4. Apelacje moge napisac sam (sprawa dotyczy wydzialu pracy i ubezpieczen
    > spolecznych)(tak/nie?). Zdaje sie ze w sprawach karnych konieczne jest aby
    > apelacja byla napisana przez adwokata

    Nie potrzeba adwokata.

    > 5. Czy jest w zwyczaju prosic o potwierdzenie zlozenia apelacji na kopii
    > apelacji. (tak/nie?)

    To już zależy od ciebie.

    > 6. Czy jest cos o czym powinenem pamietac, a o czym zwykle wiekszosc osob
    > zapomina skladajac apelacje :-)

    O terminie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 3. Data: 2005-12-21 08:05:45
    Od: "Ksztusza" <O...@w...pl>

    Witam ponownie!

    "Johnson" <j...@n...pl> wrote in message

    <ciach>

> [...]
    >
    > Sąd ma uzasadnienie które napisał. Dołączasz co najmniej odpis apelacji
    > + ewentualnie dokumenty na które powołujesz się w apelacji.

    Dziekuje za wyczerpujace odpowiedzi. Mam jeszcze kilka pytan.
    Znalazlem przykladowy wzor apelacji. Tam w miejscu zalacznikow mam "odpis
    apelacji w 2 egzeplarzach". Czy sa to po prostu 2 kopie apelacji jaka
    skladam z ktorych jedna zostanie doreczona do ZUS?
    Czy jest sens abym dolaczyl wydrukowany tekst ustawy na jaka sie powoluje w
    apelacji? Zaznacze ze jest on kluczowy dla sprawy i zajmuje raptem 2-3
    strony?

    Pozdrawiam
    Ksztusza

  • 4. Data: 2005-12-21 08:17:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Ksztusza napisał(a):

> [...]
    > apelacji w 2 egzeplarzach". Czy sa to po prostu 2 kopie apelacji jaka
    > skladam z ktorych jedna zostanie doreczona do ZUS?

    Tak. Druga kopia zapewne dla zainteresowanego.

    > Czy jest sens abym dolaczyl wydrukowany tekst ustawy na jaka sie powoluje w
    > apelacji?

    Nie ma żadnego sensu.