  • 1. Data: 2014-08-11 09:32:02
    Temat: Miśki na bombach, ale nie uprzywilejowane
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Hej,

    Często jadąc do pracy widzę na Puławskiej w DC kolumnę miśkowozów. Kolumna
    ma włączone jedynie niebieskie błyski (nie ma czerwonych na początku i na
    końcu), nie ma sygnału dźwiękowego i porusza się normalnie w ruchu (nie
    zachowuje sie jak uprzywilejowana) - czeka na czerwonych itd.

    Jaki cel ma takie włączenie niebieskich błysków przez policję do
    przejazdu? Co to oznacza, co symbolizuje, co przekazuje?

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2014-08-11 23:18:32
    Temat: Re: Miśki na bombach, ale nie uprzywilejowane
    Od: "Agall" <a...@m...ru>

    Prawnie nie odpowiem. Natomiast kiedyś, w MO same koguty miały na celu
    demonstrację siły, a także zapewnienie ciągłości, nierozerwalności kolumny
    pojazdów służbowych.

  • 3. Data: 2014-08-12 09:41:46
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Agall <a...@m...ru> wrote:

    > Prawnie nie odpowiem. Natomiast kiedyś, w MO same koguty miały na celu
    > demonstrację siły, a także zapewnienie ciągłości, nierozerwalności kolumny
    > pojazdów służbowych.

    Ale to nie jest kolumna bo nie ma czerwonych na początku i końcu. Ale może
    to właśnie w celu nierozerwalności... bo raczej nie ma powodu, żeby
    demonstrowali siłę, to raczej zwykły przejazd (zresztą chyba jadą po
    prostu do pracy, bo często ich widzę rano).

  • 4. Data: 2014-08-12 15:12:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-12 09:41, Gof wrote:

> [...]
    > demonstrowali siłę, to raczej zwykły przejazd (zresztą chyba jadą po
    > prostu do pracy, bo często ich widzę rano).

    No bo to na tym polega - nie są w akcji więc sygnałów włączyć nie
    mogą/nie powinni, ale jak wrzucą same bomby, to większość ich przepuści;)

    Shrek.

  • 5. Data: 2014-08-12 22:45:11
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 11 sie 2014 o 09:32, Gof pisze:
> [...]
    >
    > Jaki cel ma takie włączenie niebieskich błysków przez policję do
    > przejazdu? Co to oznacza, co symbolizuje, co przekazuje?

    Prawdopodobnie psychologia:
    - "demo siły"
    - podkreślenie, że "policja jest i czuwa" (zwiększenie subiektywnego
    poczucia bezpieczeństwa)
    - zwrócenie uwagi innym kierowcom na kolumnę, chociaż nieuprzywilejowaną
    - (być może) liczenie na fory u innych kierowców, bo "policja na sygnale"

    W Rzymie (nie wiem czy również w innych miastach włoskich) Carabinieri
    pojedynczymi autami jeżdżą cały czas na bombach.

    --
    .B:artek.