  • 1. Data: 2014-08-09 13:30:10
    Temat: Zaznaczenie firm na mapie
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Robię wizytówkę z mapką i zadano mi trudne pytanie - czy mogę
    przedstawić jakąś podstawę prawną, która byłaby dupochronem względem
    wykorzystania na tej mapie nazw sklepów (Lidl, Tesco, McDonald). Samych
    nazw, bez znaków towarowych i logotypów.

    Możecie mnie naprowadzić?

  • 2. Data: 2014-08-09 22:40:17
    Temat: Re: Zaznaczenie firm na mapie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Aug 2014, PlaMa wrote:

> [...]
    > wykorzystania na tej mapie nazw sklepów (Lidl, Tesco, McDonald). Samych
    > nazw, bez znaków towarowych i logotypów.

    Nazwa może być znakiem towarowym.
    Jeśli jest to firma (nazwa działalności gospodarczej), to zasadne
    jest jej podanie tam, gdzie... podaje się firmę :)
    Niemniej może chodzić tylko o "markę", czyli znak towarowy właśnie.

    > Możecie mnie naprowadzić?

    Art.154 do 158 prawa własności przemysłowej, nieaktualizowana treść:
    http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-30-czerwca
    -2000-r-prawo-wlasnosci-przemyslowej/tytul-iii_znaki
    -towarowe-i-oznaczenia-geograficzne/?on=29.11.2013
    (aktualizowana jest na stronie sejmowej, ale w PDFie, i raczej nie
    spodziewałbym się zmiany "generaliów").
    Co do zasady, ta ochrona NIE ma na celu NIEpodawania prawdziwych
    informacji. Przyczepić się można, jak ktoś wystawia towar i pisze
    że "taki sam jak w Lidlu", ale nie tego, że opisuje towar z Lidla
    (może przy tym naruszyć inne przepisy :>, ale nie "znak towarowy")
    albo podaje adres sklepu, masz tam wprost wykluczenie ochrony
    dla takich przypadków.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2014-08-09 22:48:31
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > (może przy tym naruszyć inne przepisy :>, ale nie "znak towarowy")
    > albo podaje adres sklepu, masz tam wprost wykluczenie ochrony

    Czytam i nie widzę. Gdzie tam jest napisane, że mogę napisać "mieszkam
    przy Biedronce"?

    MJ

  • 4. Data: 2014-08-10 00:43:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

    -2000-r-prawo-wlasnosci-przemyslowej/tytul-iii_znaki
    -towarowe-i-oznaczenia-geograficzne/?on=29.11.2013

    > Czytam i nie widzę. Gdzie tam jest napisane, że mogę napisać "mieszkam
    > przy Biedronce"?

    Jest coś takiego, jak zakres ochrony. Przykładowo kiedyś ADIDAS nie miał
    zastrzeżenia swojej nazwy na kosmetyki, bo ich nie robili i było sporo
    niemożliwych do ścigania podróbek.Wizytówke nie jest oznaczeniem towaru
    zastrzeżonego,toteż można sobie na niej namalować logo BIEDRONKA,

  • 5. Data: 2014-08-11 09:58:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Aug 2014, Michał Jankowski wrote:

    -2000-r-prawo-wlasnosci-przemyslowej/tytul-iii_znaki
    -towarowe-i-oznaczenia-geograficzne/?on=29.11.2013

    > Czytam i nie widzę. Gdzie tam jest napisane, że mogę napisać "mieszkam przy
    > Biedronce"?

    A to jest napisane w innym miejscu, w Konstytucji ;)
    Tłumaczy się je na "co nie jest zabronione, jest dozwolone", zaś
    w przepisach wyżej zostało określone, kiedy dla odmiany NIE WOLNO
    stosować czyjegoś znaku towarowego :)

    Cytat:
    +++
    Art. 154. Używanie znaku towarowego polega w szczególnoœci na:

    1) 70) umieszczaniu tego znaku na towarach objętych prawem ochronnym
    lub ich opakowaniach, oferowaniu i wprowadzaniu tych towarów do obrotu,
    ich imporcie lub eksporcie oraz składowaniu w celu oferowania i wprowadzania
    do obrotu, a także oferowaniu lub œwiadczeniu usług pod tym znakiem;
    2) umieszczaniu znaku na dokumentach zwišzanych z wprowadzaniem towarów
    do obrotu lub zwišzanych ze œwiadczeniem usług;
    3) posługiwaniu się nim w celu reklamy.
    ---

    Co prawda, lista jest otwarta ("w szczególności"), niemniej doskonale
    obrazuje zakres ochrony.
    "Mieszkam przy Biedronce" nijak nie wpasowuje się w ten model :)

    pzdr, Gotfryd