  • 1. Data: 2004-01-06 08:11:46
    Temat: Mieszkanie od Spółdzielni - a AKT NOTARIALNY
    Od: p...@p...onet.pl

    1. Mam konkretne pytanie, czy jeśi jestem pierwszym właścicielem mieszkania,
    które zakupione zostało z zasobów spółdzielni mieszkaniowej, czy wymaganą formą
    umowy jest AKT NOTARIALNY na podstawie którego własność zostanie przeniesiona ?

    2. Czy dla takiego mieszkania aby nie pownna być założoona Księga Wieczysta ?

    Dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2004-01-07 22:49:12
    Temat: Re: Mieszkanie od Spółdzielni - a AKT NOTARIALNY
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    p...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > zostało z zasobów spółdzielni mieszkaniowej, czy wymaganą formą umowy
    > jest AKT NOTARIALNY na podstawie którego własność zostanie

    Przeniesienie własności odbywa się w formie aktu notarialnego, ale czy
    chodzi o własność, czy też spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu?

    > 2. Czy dla takiego mieszkania aby nie pownna być założoona Księga
    > Wieczysta ?

    Nie można przenieść własności bez księgi wieczystej, a spółdzielcze
    własnościowe prawo do lokalu - tak.
    Piotr