  • 1. Data: 2004-01-05 23:11:13
    Temat: Nie lada problem!!! Czy ktos ma pomysl jak go rozwiazac??
    Od: "Maciek" <m...@g...pl>

    Chcę kupić samochód, który ma dwóch współwłaścicieli. Jeden z nich jednak nie
    żyje. Nie zostało przeprowadzone postępowanie spadkowe i raczej nie zostanie
    takowe przeprowadzone (nie bede sie rozpisywal dlaczego). Czy zarejestrują mi
    to auto, jeśli umowa będzie spisana jedynie ze współwłaścicielką?? A może
    jest inny sposób na przerejestrowanie go bez przeprowadzania sprawy
    spadkowej? Może jakieś oswiadczenie? Oczywiscie wszystko musi byc legalnie.
    Sprzedający to moja rodzina, wiec z nimi nie bedzie klopotu. Proszę o jakąś
    radę, to dla mnie bardzo ważna sprawa!! Już słyszałem rózne opinie - że nie
    zarejestują, albo że zarejestrują, ale jak spadkobiercy sie odezwa to bede
    mial problem (o to akurat sie nie martwie narazie :). Z gory wielkie
    dzieki!!!! Pozdrawiam!!!

  • 2. Data: 2004-01-06 00:01:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    Z mojej wiedzy wynika, ze się nie da. Chyba, że sfałszujecie drugi podpis
    na umowie, ale to przestępstwo więc generalnie serdecznie odradzam.

  • 3. Data: 2004-01-25 20:35:02
    Od: "ARtuR" <a...@i...pl>

    > Użytkownik "Maciek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Z mojej wiedzy wynika, ze się nie da. Chyba, że sfałszujecie drugi podpis
    > na umowie, ale to przestępstwo więc generalnie serdecznie odradzam.

    No, ale jeśli by się już zdecydowali na fałszerstwo (nikt z rodziny przcież
    chyba się nie wygada ;-) ) to umowa kupna sprzedaży musiałaby (czyt.
    powinna) mieć datę wczaśniejszą od daty zgonu współwłaściciela, a jeżeli od
    śmierci minęło już trochę czasu, to mogą być problemy (i sprzedaż i kupno
    samochodu należy zgłosić w terminie do 14 dni do odpowiednich urzędów).

    Pozdrawiam
    ARtuR

  • 4. Data: 2004-01-26 18:43:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ARtuR" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    kupno
    > samochodu należy zgłosić w terminie do 14 dni do odpowiednich urzędów).

    Ale łatwiej zapłacić odsetki za zobowiązanie podatkowe (bo kary nie
    będzie, gdyż wykaże się czynnym żalem), niż wskrzesić umarłego.