  • 1. Data: 2004-01-05 22:23:39
    Temat: wspolwlasciciel auta
    Od: "Marek Szyszko" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    w jaki sposob matka moze ustanowic corke wspolwlascicielem auta? jakie
    umowy, gdze co zalatwiac, ewentualne oplaty. Dziekuje za wszelkie
    odpowiedzi.

    Pozdrawiam

    Marek Szyszko

  • 2. Data: 2004-01-05 22:45:25
    Temat: Re: wspolwlasciciel auta
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Szyszko" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Może jej albo podarować połowę samochodu (więc ewentualnie podatek od
    darowizny), albo sprzedać pół samochodu (więc umowa sprzedaży i opłata
    skarbowa 2%).

  • 3. Data: 2004-01-05 23:49:00
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Marek Szyszko napisał(a) Mon, 5 Jan 2004 23:23:39 +0100 na pl.soc.prawo:

    > Witam,
    > w jaki sposob matka moze ustanowic corke wspolwlascicielem auta? jakie
    > umowy, gdze co zalatwiac, ewentualne oplaty. Dziekuje za wszelkie
    > odpowiedzi.

    Można spisać umowę darowizny lub kupna-sprzedaży części samochodu.

    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: m...@u...post.pl |
    | GG: 966498 www.mariuszr.prv.pl |

  • 4. Data: 2004-01-06 09:35:25
    Od: "Arkadiusz Gawronowski" <a...@i...pl>

    *Robert Tomasik* <r...@g...pl> napisał(a)
    w wiadomości: news:btct9u$33h$5@inews.gazeta.pl ...

    Witam
    > Może jej albo podarować połowę samochodu (więc ewentualnie podatek od
    > darowizny) [...]
    Czy wysokosc takiego podatku zalezna jest od stopnia pokrewienstwa
    obdarowanego i darczyncy? Jakiego rzedu jest ten podatek przy I stopniu
    pokrewienstwa?

    Dzieki za info

    Arkadiusz Gawronowski

  • 5. Data: 2004-01-06 12:03:54
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Arkadiusz Gawronowski napisał(a) Tue, 6 Jan 2004 10:35:25 +0100 na pl.soc.prawo:

    > Czy wysokosc takiego podatku zalezna jest od stopnia pokrewienstwa
    > obdarowanego i darczyncy? Jakiego rzedu jest ten podatek przy I stopniu
    > pokrewienstwa?

    Tak, jest zależna

    w przypadku pokrewienstwa pierwszego stopnia:

    Opodatkowaniu podlega nabycie przez nabywcę, od jednej osoby,
    własności rzeczy i praw majątkowych o czystej wartości przekraczającej:
    1) 9637 zł - jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do I grupy podatkowej,

    Podatek wynosi
    1) od nabywców zaliczonych do I grupy podatkowej
    do 9660 zł nadwyżki ponad ponad kwote zwolnioną od podatku - 3 %
    9660-19320 - 289 zł 80 gr i 5% nadwyżki ponad 9660 zł
    powyżej 19320 - 772 zł 80 gr i 7% nadwyżki ponad 19320 zł

  • 6. Data: 2004-01-06 13:03:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Gawronowski" <a...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:btdvev$86s$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czy wysokosc takiego podatku zalezna jest od stopnia pokrewienstwa
    > obdarowanego i darczyncy? Jakiego rzedu jest ten podatek przy I stopniu
    > pokrewienstwa?

    Tak, a dokładnie od stopnia pokrewieństwa uzależniona jest kwota zwolniona
    od podatku. W wypadku połowy samochodu, to o ile to nie jest jakiś
    samochód bardzo wysokiej klasy, to spokojnie powinno się zmieścić w kwocie
    wolnej od podatku.

  • 7. Data: 2004-01-06 16:19:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "Arkadiusz Gawronowski" <a...@i...pl>
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Tak, a dokładnie od stopnia pokrewieństwa uzależniona jest kwota zwolniona

    Hm... nie chce mi się :] ściągać nowego .PDFa, ale w starszej
    wersji ustawy mam (oprócz kwoty wolnej) wyraźnie:

    Art. 14. 1. Wysokoœć podatku ustala się w zależnoœci od grupy
    podatkowej, do której zaliczony jest nabywca.

    Dla I grupy mam od 3% do 12% w zależności od kwoty (podatek
    jest progresywny) - progów nie podaję bo pewnie nieaktualne.
    Pytającemu polecam isip.sejm.gov.pl i zapodanie hasła
    "podatek od spadków i darowizn" :), będzie miał "z pierwszej
    ręki" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-01-06 17:08:03
    Od: alex747<a...@o...pl>

    > Może jej albo podarować połowę samochodu (więc ewentualnie podatek od
    > darowizny), albo sprzedać pół samochodu (więc umowa sprzedaży i opłata
    > skarbowa 2%).

    Jeżeli chodzi o przeniesienie ulgi w ubezpieczeniu OC, to nie trzeba przenosić od
    razu połowy
    samochodu. Wystarczy udział w wysokości np 10% i wtedy można zaoszczędzić na podatku
    od
    czynności cywilnoprawnych.
    Z umową (odręcznie napisana też może być) i wypełnionym PIT-ileśtam (nie pamiętam
    numeru) należy zgłosić się w Urzędzie Skarbowym. Potem idziemy do wydziału
    komunikacji i
    dostajemy nowy dowód rejestracyjny. Koniecznie trzeba zabrać dowód osobisy matki
    (oprócz
    swojego oczywiście), bo mogą robić problemy. Potem już możemy dostać 60% zniżki na OC

    (oczywiście jeżeli nasza matka taką zniżkę już posiada) ;-)

    Pozdrawiam,
    Alex

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-01-07 22:36:32