  • 1. Data: 2004-01-06 06:41:39
    Temat: Umowa Plus GSM
    Od: "Opiekun" <o...@o...pl>

    Witam,

    W zeszłym roku zawarłem umowę z Plus GSM na świadczenie usług
    telekomunikacyjnych. Wczoraj chciałem ją rozwiązać (30 dni wcześniej trzeba
    zgłosić). Dowiedziałem się, że nie mogę, gdyż moja umowa jest na 24 miesiące. W
    umowie wyraźnie jest napisane, że czas nieokreślony, w regulaminie na odwrocie
    umowy nie ma żadnej wzmianki o "czasie trwania" umowy na czas nieokreślony!
    Pani w BOK wmawiała mi (bo przedstawiciel Plusa nie mógł mi tego wyjaśnić), że
    umowa, którą podpisałem jest na 24 m-ce ale (UWAGA!!) to tylko jakaś promocja,
    którą miałem z abonamentem miała 12 m-cy... i umowy nie mogę rozwiązać.
    Oczywiścnie NIGDZIE, absolutnie NIGDZIE nie ma wzmianki o 24 m-cach.
    Powiedziała mi, że była informacja o umowie na 24 w ulotce o moim abonamencie,
    ale tego mi nie może pokazać ani wysłać, nie wyśle mi tego i już.
    Zatem, czy zostałem wprowadzony w błąd przy podpisywaniu umowy?
    Czy jest jakiś paragraf na takie nieuczciwe postępowanie (fałszywa informacja o
    produkcie)?

    Proszę o pomoc
    Pozdrawiam serdecznie,

  • 2. Data: 2004-01-06 06:53:31
    Temat: Re: Umowa Plus GSM
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    Zazwyczaj przy podpisywaniu umowy podkladaja jeszcze aneks do podpisania
    gdzie jest napisane , ze umowa trwa tyle i tyle.... Jesli w Twoim przypadku
    nic takiego nie bylo a w umowie jest "na czas nieokreslony" to ich olej i
    wypowiadaj

    pozdr

  • 3. Data: 2004-01-06 07:32:13
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Opiekun" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,

    > Powiedziała mi, że była informacja o umowie na 24 w ulotce o moim
    abonamencie,
    > ale tego mi nie może pokazać ani wysłać, nie wyśle mi tego i już.

    Jakas ulotka nie jest elementem umowy. Jest nia regulamin np, w którym nic
    nie napisano wg twojej informacji.

    > Zatem, czy zostałem wprowadzony w błąd przy podpisywaniu umowy?

    Nie, obowiazuje to co jest NAPISANE.

    --

    Leszek Grelak - Lesio5
    "Ino to ciarachy tworde, trza by stoć i walić w morde"

  • 4. Data: 2004-01-06 07:48:46
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 1/6/2004 7:53 AM, Lookasik wrote:
> [...]
    > nic takiego nie bylo a w umowie jest "na czas nieokreslony" to ich olej i

    W przypadku Plusa nie ma aneksu lecz klyent własnoręcznie dopisuje na
    umowie, że "zapoznał sie z warunkami promocji".
    Jeżeli nie zachowa sobie ulotki lub zrzutu z www, to warunków owej
    promocji nie znajdzie później nigdzie (nie są dołączane do umowy), być
    może, że na żądanie otrzyma od operatora.

    Dysponuję oryginałami umów zawartych na zasadach promocyjnych tj. na 24
    miesiące, na których zaznaczono, że są to umowy na czas nieoznaczony
    (łącznie 4 szt. - więc trudno mówić o pomyłce) i moim odręcznym
    dopiskiem "akceptuję warunki promocji".
    Owa "nieoznaczoność" oznacza zapewne, że umowa nie zostaje rozwiązana po
    okresie promocji.
    Fakt ten nie jest oczywisty, ponieważ nawet w gazetce Plusa był
    komentarz z cyklu "poradź droga redakcjo" informujący, że nie trzeba
    podejmować dodatkowych działań po okresie promocji, by korzystać dalej
    "z numeru".
    Prościej byłoby dokonać zapisu, że umowa na czas określony, a domyślnie
    jest kontynuowana, o ile klient nie zażąda jej rozwiązania, lub, że po
    okresie promocji będą obowiązywały warunki ogólne.

    Ze szkolenia dla pracowników innej firmy (nie operatora):

    - klient nie powinien czytać umowy przed podpisaniem, zróbcie wzystko,
    by tego nie robił
    - umowa musi byc szczegółowa, tak by ocena rzeczywistych kosztów usługi
    nie była możliwa bez kilkugodzinnnej analizy i uprzedniego doświadczenia
    - nie informujecie i nie akcentujcie uprawnień klienta
    - etc.

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2004-01-06 07:58:23
    Od: "Opiekun" <o...@o...pl>

> [...]
    > promocji nie znajdzie później nigdzie (nie są dołączane do umowy), być
    > może, że na żądanie otrzyma od operatora.

    Nie ma takiego mojego podpisu na umowie. Nie ma takiego tekstu, że zapoznałem
    się z warunkami promocji i mój podpis.
    Jest tylko podpis.

> [...]
    > komentarz z cyklu "poradź droga redakcjo" informujący, że nie trzeba
    > podejmować dodatkowych działań po okresie promocji, by korzystać dalej

    Podobnie mi tłumaczyła operatorka BOK, lecz nie mogła mi pokazać, że
    rzeczywiście w promocji jest coś takiego.

> [...]
    > nie była możliwa bez kilkugodzinnnej analizy i uprzedniego doświadczenia
    > - nie informujecie i nie akcentujcie uprawnień klienta

    To by pasowało...
    Wyższość słowa pisanego... u mnie żadnych informacji o promocji na umowie nie
    ma jest tylko regulamin świadczenia usług i mój podpis.

    Dzięki Wielkie!