  • 11. Data: 2010-08-07 14:47:58
    Temat: Re: Mieszkanie komunalne - libacje lokatora
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    lato wrote:
    Jedyna rada to albo nowe
    > osiedla gdzie ludzie mają kasę

    i kupują mieszkania jako lokata kapitału po czym wynajmują studentom :)

  • 12. Data: 2010-08-07 14:49:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    rob@L wrote:
> [...]
    > porzadku, ich wlasnosci itd. Tyle, ze to byly zule z kasa, wiec jeszcze
    > trudniej bylo dobrac sie takim do skory. :(
    > To niestety znak naszych czasow: buractwo jednych i 'bezradnosc'
    > wszelkich sluzb i instytucji. I ta 'bezradnosc' niestety jest w duzym
    > stopniu wina obywateli, ktorzy zamiast upominac sie o to, co nalezy im
    > sie za placone podatki, wola tylko narzekac, jak to u nas jest zle i ze
    > nic nie mozna zrobic.
    > Ja nie mam ochoty ani kasy przeprowadzac sie za kazdym razem, gdy jakis
    > zul wprowadzi sie do bloku (bo akurat w spadku po ciotce M dostanie).

    to walcz, jakby to powiedział tusk.

  • 13. Data: 2010-08-07 19:03:11
    Od: "rob@L" <x...@g...pl>

    Czesc!

    On 8/7/10 1:14 PM, spp wrote:
    > A ty po kim dostałeś?
    Dziecko drogie, niektorzy ludzie kupuja mieszkania za ciezko zarobione
    pieniadze, zamiast jak inni zbijac przez cale zycie baki, pijac piwo po
    krzakach lub na klatce i czekajac, az cos im samo spadnie, jak cukierek
    - od cioci lub gminy. Ciezko na to bylo wpasc samemu, prawda?

    Pozdrawiam,
    robal.

  • 14. Data: 2010-08-07 22:15:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    rob@L pisze:

    > To prawda, kiedys dzielnicowy potrafil 'od reki' taka sprawe zalatwic.
    > Dzis niestety wiekszosc dzielnicowych to po prostu karierowicze, chociaz
    > trafiaja sie tacy, ktorym sie chce i dzialaja.

    Nawet jak nie karierowicze, to niewiele mogą. Chyba że przez
    "karierowicza" rozumiesz każdego, który boi się zawieszenia i innych
    szykan za zdecydowane działanie.

    Pomijam taki detal jak "stany osobowe".

    [ciach]

> [...]
    > porzadku, ich wlasnosci itd. Tyle, ze to byly zule z kasa, wiec jeszcze
    > trudniej bylo dobrac sie takim do skory. :(

    Ano właśnie. Dlatego od tych "obozów koncentracyjnych" trzymałbym się z
    daleka.

  • 15. Data: 2010-08-08 09:07:41
    Od: "rob@L" <x...@g...pl>

    Czesc!

    On 8/8/10 12:15 AM, Andrzej Lawa wrote:
    > Nawet jak nie karierowicze, to niewiele mogą. Chyba że przez
    > "karierowicza" rozumiesz każdego, który boi się zawieszenia i innych
    > szykan za zdecydowane działanie.
    Przez karierowicza mam na mysli goscia, ktory nie tyka pewnych spraw,
    ktore sa trudne (?) do rozwiazania badz upierdliwe, bo dzieki temu nie
    ma ich w statystykach i wszystko wyglada pieknie, awansik murowany.
    Nadal uwazam, ze rozwiazanie pewnych spraw zalezy od woli dzielnicowego.
    Tak napradwe mlodociana zulernia w wiekszosci przypadkow jest bardzo
    odwazna i podskakuje, dopoki na horyzoncie nie pojawi sie paru
    mundurowych, a jak jeszcze panowie poprosza szczyli o jakis dokument, to
    zostaje jeden szczyl na polu walki - ten ktory zostal wywolany 'do
    tablicy', a reszta zwiewa tak szybko, ze o wlasne nogi sie potykaja.
    Pare takich kontroli i szczyle znikaja na dobre.

    Pozdrawiam,
    robal.

  • 16. Data: 2010-08-08 09:32:10
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-06 22:50, rob@L pisze:
    > Czesc!
    >
    > Orientuje sie ktos, czy i jak mozna w trybie pilnym pozbyc sie najemcow
    > mieszkania komunalnego, ktorzy uprzykrzaja zycie pozostalym mieszkancom?
    > Zglosic do gminy czy gdzie?

    Już Ci to napisali, ale może warto powtórzyć:
    Jedno z pierwszych przykazań kupującego mieszkanie, zaraz po "nie kupuj
    mieszkania z lokatorem" i "nie kupuj mieszkania, jeśli widzisz że
    właśnie je na szybko odmalowano/wytapetowano" jest "nie kupuj mieszania
    jeśli w budynku jest chociaż jedno mieszkanie komunalne". To niestety
    standardowa procedura, że gmina do takich mieszkań lubi wciskać
    "element". Nawet jeśli obecni lokatorzy mieszkania są OK (w końcu biedny
    nie musi od razu oznaczać menela) to za rok, dwa możne się okazać że
    gmina ich gdzieś przeniesie, a na ich miejsce da żuli. Im mniejsze i
    bardziej zaniedbane mieszkanie komunalne tym prawdopodobieństwo takiego
    ruchu rośnie.
    Wracając do meritum niestety niewiele możesz skutecznie zrobić na drodze
    prawnej. No chyba że wspólnota działa faktycznie sprawnie, ma
    przeważającą większość głosów w zarządzie i pójdzie do sądu z gminą. Ale
    i tak będzie to trwać latami.

    --
    MZ

  • 17. Data: 2010-08-08 15:57:57
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wracając do meritum niestety niewiele możesz skutecznie zrobić na drodze
    > prawnej.

    A to dość ciekawe.
    Bo np. za notoryczne długi w administracji można bez problemu zostać
    eksmitowanym nawet z własnościowego mieszkania.
    Dlaczego więc na utrudnianie życia lokatorom (a może wręcz ryzyko
    zagrożenia życia, bo czort wie, do czego mogą się posunąć takie żule - w
    moim bloku jeden taki kilka razy zostawiał garnek na gazie, chlał i
    zasypiał, a potem trzeba było wzywać straż pożarną) nie ma żadnego prawnego
    haka?

    K.

  • 18. Data: 2010-08-08 16:26:41
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-08 17:57, Krzysztof pisze:

    > A to dość ciekawe.
    > Bo np. za notoryczne długi w administracji można bez problemu zostać
    > eksmitowanym nawet z własnościowego mieszkania.

    Dokładnie tak. Bo w przypadku własnościowego mieszkania jest jak ścigać,
    można wymusić sprzedaż mieszkania na spłacenie długów. A w przypadku
    lokalu komunalnego "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi ?".
    Moja znajoma mieszka w kamienicy, gdzie jest właśnie taki żulek w
    mieszkaniu komunalnym z wyrokiem eksmisji od 4 lat czekający na inne
    lokum. I wszystko wskazuje na to, że jeszcze parę lat tam posiedzi, nie
    płacąc za media. Prąd mu odcięli, więc kradnie z klatki, przychodzą
    wystawiają mandat, on zlewa to i po tygodniu znów kradnie itd. U gościa
    jest meta, żulernia z całej okolicy tam urzęduje. Obszczana klatka,
    wyłamywane regularnie drzwi, bród i syf na klatce itp. I co? I nic.
    Państwo jest opiekuńcze, zwłaszcza dla meneli.
    Jak widać nie ma.

    --
    MZ

  • 19. Data: 2010-08-08 22:16:27
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

> [...]
    > moim bloku jeden taki kilka razy zostawiał garnek na gazie, chlał i
    > zasypiał, a potem trzeba było wzywać straż pożarną) nie ma żadnego prawnego

    Nie ma.
    W moim bloku też się to zdarzało (dobrze, że na innym piętrze i w innym
    pionie). Narkomanka-lekomanka-pijaczka paliła garnki z żarciem.

    --
    animka

  • 20. Data: 2010-08-09 13:11:23
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Krzysztof wrote:

> [...]
    > żule - w moim bloku jeden taki kilka razy zostawiał garnek na
    > gazie, chlał i zasypiał, a potem trzeba było wzywać straż

    No cóż, realia są takie że nie ma na nich bata.

    Co więcej, na żadnego uciążliwego sąsiada nie ma bata, choćby w
    mieszkaniu urządzał dyskoteki na 100 osób.

    Z jednej strony to poważny problem, bo jeden taki łobuz zakłóca
    spokój kilkudziesięciu osobom, a z drugiej - zamordyzm tez mógłby
    być nieprzyjemny.
    "Musi się pan wyprowadzic, bo sąsiedzi się skarżą że ponad
    minutę trzyma pan gwiżdżący czajnik na gazie".

    Mam taką sąsiadkę, przygłucha jest, jak nie ma aparatu to nic nie
    słyszy. Jak gotuje wodę to często po 10 minutach trzeba do niej
    pójść, dłuższym waleniem do drzwi wywołać i poinformować że
    "ta woda już bardziej wrząca nie będzie".

    --
    Pozdro
    Massai