  • 1. Data: 2010-08-06 20:50:38
    Temat: Mieszkanie komunalne - libacje lokatora
    Od: "rob@L" <x...@g...pl>

    Czesc!

    Orientuje sie ktos, czy i jak mozna w trybie pilnym pozbyc sie najemcow
    mieszkania komunalnego, ktorzy uprzykrzaja zycie pozostalym mieszkancom?
    Zglosic do gminy czy gdzie?

    Sytuacja wyglada tak: w budynku kiedys wszystkie mieszkania stanowily
    wlasnosc miasta (komunalne). Po wykupieniu przez owczesnych najemcow
    zostaly sprzedane na wolnym rynku i w tej chwili mieszkaja w nich
    normalni ludzie. Jedno mieszkanie niestety nadal ma status lokalu
    komunalnego, mieszka w nim rodzina, ktorej jeden z czlonkow (mlodociany
    zul, byc moze jeszcze nieletni) uprzykrza zycie pozostalym lokatorom
    bloku (klatki). Urzadza libacje na klatce schodowej - smrod alkoholu i
    papierosow wciskajacy sie do mieszkan, wrzaski (niekiedy gromadzi sie
    nawet kilkanascie osob) w dzien i w nocy (do 2oo-3oo nad ranem). Nie
    mozna wypoczac, wyspac sie czy spokojnie popracowac. No i ten smrod.
    Wzywana policja spycha sprawe na straszakow miejskich, ktorzy albo nie
    przyjezdzaja albo pomimo instrukcji podjezdzaja do klatki do strony,
    gdzie jest okno, wiec zulernia widzac patrol wychodzi na chwile i wraca
    po odjezdzie patrolu, zachowujac sie jeszcze glosniej. Na zwrocenie
    uwagi towarzycho robi sie bardzo agresywne (strach przez klatke
    przejsc), a gospodarz libacji wprost kpi z szyderczym usmiechem, ze nikt
    mu nic nie zrobi - ani policja, ani sad. Po wielu miesiacach
    bezskutecznych interwencji sprawa zostala zgloszona na policje i trafila
    do sadu. Klopot w tym, ze procesy w tym kraju ciagna sie latami i sa
    parodia sprawiedliwosci, a zulek nadal uprzykrza zycie lokatorom.
    Ponadto jak znam zycie, bedzie gral przed sadem pokrzywdzonego przez los
    - brak wlasnego mieszkania, brak pracy itp. Nie dosc, ze lajza
    pasozytuje na naszych podatkach, to jeszcze razem ze swoimi kolesiami
    nas terroryzuje.

    Za rady typu: zebrac sie, spuscic wpie--- itp. dziekuje. Raz, ze nie
    warto znizac sie do poziomu tej holoty, a dwa - lokatorzy narzekaja, ale
    jak przyjdzie co do czego, to boja sie, bo kolesie tego zulka to rasowe
    dresiole.

    Bede dzwieczec za pomoc, bo za ciezko zarobione pieniadze mamy z
    sasiadami zamiast domowego zacisza, male piekielko :(

    Pozdrawiam,
    robal.

  • 2. Data: 2010-08-06 23:47:53
    Temat: Re: Mieszkanie komunalne - libacje lokatora
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    rob@L wrote:
> [...]
    >
    > Bede dzwieczec za pomoc, bo za ciezko zarobione pieniadze mamy z
    > sasiadami zamiast domowego zacisza, male piekielko :(

    Nic nie możesz.
    Możesz się wyprowadzić.
    możesz napisać do wyborczej, może kogoś zepchną ze stołka w magistracie,
    wiec ten ewentualnie broniąc sie przed upadkime na twardy grunt wykopie
    rodzinkę.

  • 3. Data: 2010-08-07 00:20:44
    Od: "rob@L" <x...@g...pl>

    Czesc!

    On 8/7/10 1:47 AM, witek wrote:
    > Możesz się wyprowadzić.
    Tak, to takie typowo polskie: odwrocic sie plecami i udawac, ze nie ma
    sprawy. Tylko ze ustepujac wszalkiego rodzaju lajzom, zulom, przestepcom
    nie poprawimy sytuacji, wrecz odwrotnie. I za jakis czas nie bedzie
    chwili ani miejsca, gdzie bedzie mozna czuc sie bezpiecznie.
    Nie widze powodu, dla ktorego to ja i sasiedzi mamy wyniesc sie stad, a
    nie zulernia.

    Pozdrawiam,
    robal.

  • 4. Data: 2010-08-07 00:30:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    rob@L wrote:
> [...]
    > chwili ani miejsca, gdzie bedzie mozna czuc sie bezpiecznie.
    > Nie widze powodu, dla ktorego to ja i sasiedzi mamy wyniesc sie stad, a

    no to powodzenia.

  • 5. Data: 2010-08-07 00:31:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    witek wrote:

    > no to powodzenia.

    a zapomnialem,
    napisza za dwa, trzy lata jak ci poszło. Czy już się wyprowadzili, czy
    jeszcze nie.

  • 6. Data: 2010-08-07 05:32:45
    Od: "lato" <l...@w...pl>

    > Nic nie możesz.
    > Możesz się wyprowadzić.

    niestety masz rację, ja mam 3 mieszkania w 3 rejonach miasta, wszędzie jest
    to samo - tak jak opisujesz, mieszkania rozdawane biedocie podmiejskiej
    która przeprowadziła się w latach 70 i 80, moczymordy młode jak i stare, nie
    ma spokojnej nocy na osiedlu. Jedyna rada to albo nowe osiedla gdzie ludzie
    mają kasę i pracują albo wyprowadzić się z miasta

  • 7. Data: 2010-08-07 06:47:29
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Nic nie możesz.
    > Możesz się wyprowadzić.

    Czy ustawa o własności lokali nie dotyczy gminy?

  • 8. Data: 2010-08-07 09:40:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    rob@L pisze:
    > Czesc!
    >
    > Orientuje sie ktos, czy i jak mozna w trybie pilnym pozbyc sie najemcow
    > mieszkania komunalnego,

    Tylko metodą starej Pawlakowej, ale z przyczyn formalnych nie polecam ;)

    > ktorzy uprzykrzaja zycie pozostalym mieszkancom?
    > Zglosic do gminy czy gdzie?

    I co to da?

    [ciach]

> [...]
    > do sadu. Klopot w tym, ze procesy w tym kraju ciagna sie latami i sa
    > parodia sprawiedliwosci, a zulek nadal uprzykrza zycie lokatorom.

    Chcesz sprawiedliwości - wynajmij wiedźmina ;-/

    Sąd będzie mało skuteczny, bo za takie coś to może grzywnę dostanie.

    [ciach]

> [...]
    > warto znizac sie do poziomu tej holoty, a dwa - lokatorzy narzekaja, ale
    > jak przyjdzie co do czego, to boja sie, bo kolesie tego zulka to rasowe

    Sęk w tym, że to chyba byłaby najlepsza metoda na szybkie załatwienie
    sprawy. Taki element trzeba trzymać za mordę - wtedy będą chodzić jak w
    zegarku.

    Za komuny dzielnicowy z chłopakami by ich spałował raz czy dwa i byłby
    spokój. A teraz niestety zaraz by było, że policja dzieci bije.

    > Bede dzwieczec za pomoc, bo za ciezko zarobione pieniadze mamy z
    > sasiadami zamiast domowego zacisza, male piekielko :(

    Pytanie (nie złośliwe, tylko z ciekawości) - przed zakupem tego
    mieszkania zrobiliście sobie jakiś "wywiad środowiskowy"? Zobaczyliście,
    jak wygląda okolica i jej mieszkańcy?

  • 9. Data: 2010-08-07 10:58:54
    Od: "rob@L" <x...@g...pl>

    On 8/7/10 11:40 AM, Andrzej Lawa wrote:
    > Za komuny dzielnicowy z chłopakami by ich spałował raz czy dwa i byłby
    > spokój. A teraz niestety zaraz by było, że policja dzieci bije.
    To prawda, kiedys dzielnicowy potrafil 'od reki' taka sprawe zalatwic.
    Dzis niestety wiekszosc dzielnicowych to po prostu karierowicze, chociaz
    trafiaja sie tacy, ktorym sie chce i dzialaja.

    > Pytanie (nie złośliwe, tylko z ciekawości) - przed zakupem tego
    > mieszkania zrobiliście sobie jakiś "wywiad środowiskowy"? Zobaczyliście,
    > jak wygląda okolica i jej mieszkańcy?
    Tak, bylo cicho i spokojnie. Co zreszta nie dziwi o tyle, ze to jedyny
    element, ktory zamieszkuje w tym budynku. Reszta lokatorow nawet imprez
    w domach nie urzadza, wiec jak zula nie ma, to jest milo, cicho i
    spkojnie. A info o tym, ze ktores mieszkanie nadal ma status komunalnego
    bylo skrzetnie przez kazdego ze sprzedajacych ukrywane :(

    Do dowcipnisiow piszacych o wyprowadzeniu sie na nowe osiedle: mam za
    soba 4 lata mieszkania na takim nowym osiedlu, gdzie mieszkania byly
    zreszta bardzo drogie (do tego osiedle zamkniete, ochrona), wiec
    wydawalo sie, ze zadna zulernia tam nie mieszka. Bydlo jeszcze gorsze,
    bo mniej wiecej co 5 lokator okazal sie lajza nie przestrzegajaca prawa
    i nie szanujaca prawa innych lokatorow do ciszy nocnej, spokoju,
    porzadku, ich wlasnosci itd. Tyle, ze to byly zule z kasa, wiec jeszcze
    trudniej bylo dobrac sie takim do skory. :(
    To niestety znak naszych czasow: buractwo jednych i 'bezradnosc'
    wszelkich sluzb i instytucji. I ta 'bezradnosc' niestety jest w duzym
    stopniu wina obywateli, ktorzy zamiast upominac sie o to, co nalezy im
    sie za placone podatki, wola tylko narzekac, jak to u nas jest zle i ze
    nic nie mozna zrobic.
    Ja nie mam ochoty ani kasy przeprowadzac sie za kazdym razem, gdy jakis
    zul wprowadzi sie do bloku (bo akurat w spadku po ciotce M dostanie).

    Pozdrawiam,
    robal.

  • 10. Data: 2010-08-07 11:14:48
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-07 12:58, rob@L pisze:

    > I ta 'bezradnosc' niestety jest w duzym
    > stopniu wina obywateli, ktorzy zamiast upominac sie o to, co nalezy im
    > sie za placone podatki, wola tylko narzekac, jak to u nas jest zle i ze
    > nic nie mozna zrobic.

    A jak myślisz - skąd się biorą urzędnicy i funkcjonariusze? Dokładnie to
    są ci sami 'obywatele'. Więc co, od siebie mieliby wymagać?

    > Ja nie mam ochoty ani kasy przeprowadzac sie za kazdym razem, gdy jakis
    > zul wprowadzi sie do bloku (bo akurat w spadku po ciotce M dostanie).

    A ty po kim dostałeś?

    --
    sp