    From: "Drifter" <d...@2...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Mieszkanie - jak to zrobić?
    Date: Mon, 28 Oct 2002 23:22:01 +0100

    Witajcie
    Po rozwodzie, który wlecze się już 3 lata i ustaniu wspólnoty majątkowej
    chcę wykupić mieszkanie mieszkanie służbowe (wojskowe) na które posiadam
    przydział i w którym jestem głównym najemcą. Nie jestem zainteresowany
    dalszym zamieszkiwaniem z b. żoną, w tym mieszkaniu i w tym mieście, dlatego
    chciałbym zamienić je na mniejsze (dla b. żony), a sam wziąć różnicę
    wartości obu mieszkań i odejść w siną dal ... Ona nie chce słyszeć o
    przeprowadzce.
    W związku z tym chciałbym Was zapytać:

    - czy do czasu rozwiązania tego problemu, jako właściciel mieszkania będę
    mógł żądać od b. żony uczestniczenia w kosztach eksploatacji mieszkania? Co
    mogę zrobić jeśli odmówi?

    - Czy mogę zmusić b. żonę do wyprowadzki do mniejszego mieszkania i w jaki
    zgodny z prawem sposób (procedura)?

    - Czy mogę np. sprzedać mieszkanie z lokatorem za cenę umozliwiającą zakup
    dla niej lokalu zastępczego?

    I jeszcze jedno. W mieszkaniu oprócz żony jest zameldowany również jej
    26-letni syn z I małżeństwa. Od 3 lat, nie z mojej inicjatywy, nie
    utrzymujemy żadnych kontaktów i nie zamieniliśmy ani słowa. Nie widzę
    żadnego racjonalnego ani irracjonalnego powodu dla którego miałbym dalej
    ponosić jakiekolwiek koszty utrzymania obcego dorosłego mężczyzny, który ma
    oboje rodziców i zerwał ze mną wszelkie kontakty:

    - czy moge żądać już teraz, aby w jednej trzeciej przyczyniał się do
    pokrywania kosztów eksploatacji mieszkania w którym mieszka?

    - Czy jeśli odmówi mogę go wymeldować i zażądać opuszczenia mieszkania lub
    wyeksmitować go?

    Dziekuję za wszelkie merytoryczne uwagi,
    Drifter