  • 191. Data: 2014-05-10 21:44:34
    Temat: Re: Ma szanse?
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 10.05.2014 21:34, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-05-10, W <w...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I w dodatku, żeby dojść do takiej strony musiało nastąpić przekierowanie,
    > bo użytkownik sam z palca takiego adresu nie wpisze.

    Przypominam: dzira w ruterze pozwalajaca na manipulacje DNS-ami

    > Jeśli ktoś się choć raz logował do banku, to przeglądarka zapamiętała adres
    > https:// i nie ma szans, by najpierw weszła na http:// (chyba że ktoś ręcznie
    > adres poprawi). A skoro tak, to *musiało* wybuchnąć.

    Wiesz jak dziala DNS? Chyba nie.

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 192. Data: 2014-05-10 21:45:43
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 10.05.2014 21:29, Wojciech Bancer wrote:

    > No właśnie w tym rzecz, że to niemożliwe by był.

    MAsz racje, nie bylo. Czyli nic nie wybuchalo, ze jest zly.

    > Podmiana DNS nie pozwala na sfałszowanie certyfikatu SSL,
    > więc niestety jesteś w błędzie.

    jak widac nie byla potrzeba falszowania certyfikatu.

  • 193. Data: 2014-05-10 21:45:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-05-10, Malpy i Delfiny <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Przypominam: dzira w ruterze pozwalajaca na manipulacje DNS-ami

    Wiem.

    > Wiesz jak dziala DNS? Chyba nie.

    Wiesz jak działa SSL? Chyba nie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 194. Data: 2014-05-10 21:50:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-05-10, Malpy i Delfiny <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > jak widac nie byla potrzeba falszowania certyfikatu.

    Nie ma fizycznie możliwości dokonania przekierowania https -> http,
    bez prawidłowego certyfikatu i tak żeby nie wybuchło. Nie wystarczy
    do tego podmiana DNS, choćbyś nie wiem jak cudował.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 195. Data: 2014-05-10 22:10:48
    Od: W <w...@w...pl>

    Malpy i Delfiny wystukał, co następuje:

    > To teraz wyjasnij roznice fryzjerce te wszystkie magiczne esesele srele
    > i dlaczego jak takm jest SSL napisane, bo ona widzi, to nie jest to SSL
    > co powinno byc.

    Na stronach absolutnie wszystkich banków jest zawsze na czerwono "w pasku
    adresu ma być kłódka i certyfikat dla poprawnego podmiotu". Do tego
    podpisując umowę o dostępie przez internet zobowiazujesz się do
    przestrzegania tego.

  • 196. Data: 2014-05-10 22:11:45
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 10.05.2014 21:45, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-05-10, Malpy i Delfiny <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Wiem.

    > Wiesz jak działa SSL? Chyba nie.

    I co daje ten SSL na domenie i serwerze wlasciwym, gdy user jest przez
    DNS przekierowany na inny serwer?

  • 197. Data: 2014-05-10 22:12:51
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    > I co daje ten SSL na domenie i serwerze wlasciwym, gdy user jest przez
    > DNS przekierowany na inny serwer?

    innymi slowy jak prawidlowy Cert SSL na wlasciwej stronie mBanku
    uratowal tych ze zhackowanymi ruterami

  • 198. Data: 2014-05-10 22:13:52
    Od: W <w...@w...pl>

    Malpy i Delfiny wystukał, co następuje:

    > Tyle, ze kubek jest chlodny. To haker podgrzal kubek.

    Nie, kubek cały czas jest gorący. No chyba, że założymy że wszyscy są
    idealni i nikt nie chce krzywdy, ale wtedy równie dobrze można zlikwidować
    wszelkie zabezpieczenia, szyfrowania i w ogóle wymiar sprawiedliwości...

  • 199. Data: 2014-05-10 22:18:00
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 10.05.2014 22:10, W wrote:
> [...]
    > adresu ma być kłódka i certyfikat dla poprawnego podmiotu". Do tego
    > podpisując umowę o dostępie przez internet zobowiazujesz się do

    Prosto wyjasniles fryzjerce.

  • 200. Data: 2014-05-10 22:50:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-05-10, Malpy i Delfiny <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > I co daje ten SSL na domenie i serwerze wlasciwym, gdy user jest przez
    > DNS przekierowany na inny serwer?

    To że wyświetli informację że jest nieprawidłowy.
    Certyfikaty nie są weryfikowane "u źródła", tylko porównywane z kluczem
    dostawcy tego certyfikatu dla danej domeny. Jest to niezależne od DNS
    i zupełnie nie ma z nim związku.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl