  • 1. Data: 2005-01-22 15:47:01
    Temat: MPEC liczy za ciepłą a daje zimną wodę ...
    Od: "Urko" <a...@N...pl>

    Jak to ugryźć? Co z tym zrobić?
    Podejrzewam, że dotyczy to zdecydowanej
    większości z nas ... mieszkającej w budynkach,
    w ciągu dnia odkręcamy kurek z ciepłą wodą ... przez ładnych
    kilka minut dostajemy zimną ale płacimy jak za ciepłą bo
    kręci się licznik ciepłej wody.

    Popołudniu czy wieczorem kiedy spora część mieszkańców
    bloku pobiera wodę ciepła jest od razu ... ale w ciągu dnia....

    dziennie niszczę w ten sposób min. 10l wody (czekając na ciepłą)
    i wcale mi się to nie podoba.
    --
    Urko
    GG 1521634

  • 2. Data: 2005-01-22 15:51:10
    Temat: Re: MPEC liczy za ciepłą a daje zimną wodę ...
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > kilka minut dostajemy zimną ale płacimy jak za ciepłą bo
    > kręci się licznik ciepłej wody.

    Masz wlasny licznik?

    Sprawdzales przy jakim cisnieniu zaczyna sie krecic? :>

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-01-22 16:02:23
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Urko napisał(a):
> [...]
    > w ciągu dnia odkręcamy kurek z ciepłą wodą ... przez ładnych
    > kilka minut dostajemy zimną ale płacimy jak za ciepłą bo

    To temat na grupę hydraulików, tyle że takiej nie ma :-) Albo mieszkanie...

    Ciepła woda powinna byc w tzw. ciągłym obiegu, bo musi dostać sie do
    Twojego kranu z wymiennika, najczęściej umieszczonego w piwnicy. Jeżeli
    obieg jest niewłaściwy, to efekt widzisz sam. W pionie jest zimna, a
    odkręcając kran dopiero pozwalasz na dopływ ciepłej, która musi pokonać
    pionem kilka kondygnacji + rury w mieszkaniu

    > Popołudniu czy wieczorem kiedy spora część mieszkańców
    > bloku pobiera wodę ciepła jest od razu ... ale w ciągu dnia....

    Dokładnie. Jeżeli jest większy pobór, ciepła woda jest w całym pionie i
    czas potrzebny na spuszczenie zimnej z rur jest minimalny. Jeżeli nie ...

    > dziennie niszczę w ten sposób min. 10l wody (czekając na ciepłą)
    > i wcale mi się to nie podoba.

    Zarządca/administrator budynku, nie dostawca ciepła.

    M.

  • 4. Data: 2005-01-22 16:02:46
    Od: "Urko" <a...@N...pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > Masz wlasny licznik?
    >
    > Sprawdzales przy jakim cisnieniu zaczyna sie krecic? :>

    mam
    nie, nie sprawdzalem,
    sugerujesz ze jak odkręcam "kurek" to przez pierwsze
    kilka minut nie kręci się?
    --
    Urko
    GG 1521634

  • 5. Data: 2005-01-22 16:08:39
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > sugerujesz ze jak odkręcam "kurek" to przez pierwsze
    > kilka minut nie kręci się?

    ja nic nie sugeruje, tylko sie pytam :) widzialem u znajomego
    licznik ktory przy niewielkim strumyczku wody sie w ogole obracac
    nie chcial, przez 5 minut sie wlepialem w ten jego licznik
    podcza gdy woda sobie "ciurkała" :>

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 6. Data: 2005-01-22 16:32:34
    Od: Wwa <w...@t...pl.nospam>

    Urko napisał(a):
> [...]
    > kręci się licznik ciepłej wody.
    > Popołudniu czy wieczorem kiedy spora część mieszkańców
    Jezeli odległość zaworu czerpalnego na c.w.u. od pionu c.w.u. jest duza
    to za kazdym razem musisz spuscic wode stojaca w przewodzie w twoim
    mieszkaniu i na to nie ma sily bo w samych mieszkaniach nie
    projektuje sie cyrkulacji. Natomiast twoj opis sugeruje, ze wystepuja
    klopoty z cyrkulacja (zakladam ze instalacja w budynku ma przewody
    cyrkulacyjne czesc starych instalacji ich nie ma) a w tym wypadku
    przyczyny moga byc takie:
    - zarosniete przewody cyrkulacyjne - czka was wymiana rur
    - zle wyregulowane zawory pod pionowe c.w.u.- wylacznie dobry inz instalator
    ( hydraulikami sa teraz np. piekarze, krawcy)
    - zbyt wolny przeplyw wody cyrkulacyjnej - wylacznie dobry inz instalator
    Przyczyn moge wymieniac jeszcze bardzo wiele ale tak naprawde bez
    dokladnego sprawdzenia instalacji i odpytania o objawy to jest zwykla
    pogaduszka a nie informacja. A tak nawiasem mówiąc MPEC sprzedaje
    ciepelko wg licznika ciepla i bardzo sie cieszy gdy wspolnoty zamawiaja
    duze ilosci. Napisz do swojej administracji o problemach.
    Pozdrawiam, zycze ci pracownika dzialu technicznego o wiedzy i
    doswiadczeniu porownywalnym z moja.
    Wwa

  • 7. Data: 2005-01-22 17:48:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    rezist.com wrote:

> [...]
    > licznik ktory przy niewielkim strumyczku wody sie w ogole obracac
    > nie chcial, przez 5 minut sie wlepialem w ten jego licznik

    To miał licznik do bani.
    Zapytaj go ile lat ma ten licznik. Licznik mają homologację zwykle na 5
    lat. Po tym czasie licznik należy wymienić, albo oddać powtórnie do
    legalizacji, a papierek trzymać w domu.
    Spółdzielnia w przypadku stwierdzenia używania licznika bez homologacji
    może naliczyć zużycie wg, wg normy, a nie licznika

  • 8. Data: 2005-01-22 20:21:31
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > To miał licznik do bani.

    Oba. Ciepla i Zimna.

    > Zapytaj go ile lat ma ten licznik.

    Licznik jeszcze wisi, poprosilem by sprawdzil w wolnej chwili
    model (o ile mozna w jakis sposob to sprawdzic bez demontazu).
    Wprowadzil sie do mieszkania 3 lata temu. Nowe.
    Zarzadca jest spoldzielnia.

    > Spółdzielnia w przypadku stwierdzenia używania licznika bez homologacji
    > może naliczyć zużycie wg, wg normy, a nie licznika

    No jak wyzej, mieszkanie kupil z licznikiem :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 9. Data: 2005-01-22 21:20:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    rezist.com wrote:
    > Licznik jeszcze wisi, poprosilem by sprawdzil w wolnej chwili
    > model (o ile mozna w jakis sposob to sprawdzic bez demontazu).
    > Wprowadzil sie do mieszkania 3 lata temu. Nowe.
    > Zarzadca jest spoldzielnia.

    Data licznika, gdzieś tam powinna być widoczna.
    Jak licznik ma jakiś 3 lata, to ewidentnie licznik jest do bani.
    Powinien pamiętać o pilnowaniu terminu homologacji.
    Po tym czasie licznik po prostu nadaje się do wymiany.

  • 10. Data: 2005-01-23 09:17:44
    Od: "Urko" <a...@N...pl>

    > To temat na grupę hydraulików, tyle że takiej nie ma :-) Albo
    > mieszkanie...

    ja nie pytałem o to czemu fizycznie tak sie dzieje.

> [...]
    > odkręcając kran dopiero pozwalasz na dopływ ciepłej, która musi pokonać
    > pionem kilka kondygnacji + rury w mieszkaniu

    zapewniam Cię że czemu fizycznie tak się dzieje to ja wiem

    > Dokładnie. Jeżeli jest większy pobór, ciepła woda jest w całym pionie i
    > czas potrzebny na spuszczenie zimnej z rur jest minimalny. Jeżeli nie ...

    ale co to ma wspólnego z tematem?

    > Zarządca/administrator budynku, nie dostawca ciepła.

    hmmm no wlasnie administrator skwitował:
    "Paaanie tak jest wszędzie ... idź pan do MPEC my tylko
    inkasujemy od pana pieniądze"

    --
    Urko
    GG 1521634