1. Data: 2005-01-22 15:56:37
Temat:Dopisanie współwłaściciela do samochodu - jaka umowa?
Od:PFT <p...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam mały problem. Mój ojciec chce abym został współwłaścicielem jego
samochodu - czyli aby w dododzie rejestracyjnym były 2 nazwiska zamiast
jednego. Chodzi oczywiście o zniżki w ubezpieczeniu. W wydziale
komunikacji powiedzieli nam że jest potrzebna do tego umowa pomiędzy
nami ale nie chcieli powiedzieć jak ma ona wyglądać. Czy ma to być umowa
darowizny częśći własności samochodu, cszay może jakaś inna no i czy
jako obdarowany w takim wypadku nie będę musiał zapłacić podatku od
wzbogacenia?

Z góry dzięki za odpowiedź,

Pozdrawiam!

2. Data: 2005-01-22 17:48:44
Od:"Oski" <s...@s...xx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PFT" <p...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> darowizny częśći własności samochodu, cszay może jakaś inna no i czy jako
> obdarowany w takim wypadku nie będę musiał zapłacić podatku od

Zaznaczam ze moge sie mylic ale wystarczy spisac umowe darowizny 50% . 2
lata temu dokladnie tak *zalatwialem* wspolwlasciciela do auta, a kwota
zwolniona z podatku (ze wzgledu na stopien pokrewienstwa - ojciec) bylo to
bodajze max 9600 zl. Ale moglo sie to zmienic:-)

Oski.

3. Data: 2005-01-22 17:54:31
Od:"Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

PFT wyskrobał(a):
> [...]
> darowizny częśći własności samochodu, cszay może jakaś inna no i czy
> jako obdarowany w takim wypadku nie będę musiał zapłacić podatku od

Umowa może być sprzedaży udziału w samochodzie albo darowizny udziału w
samochodzie. Ze względów podatkowych lepiej zrobić darowiznę, bo do kwoty
ok. 9600 zł w pierwszej grupie podatkowej (między bliskimi krewnymi) nie
płaci się podatku. Nie musi być to darowizna 50%, może być inna, mniejsza
część i też będzie się dopisanym do dowodu rejestracyjnego.

--
Bartek Gliniecki

4. Data: 2005-01-24 09:27:51
Od:"remeeq" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Oski" <s...@s...xx> napisał w wiadomości
> [...]
> zwolniona z podatku (ze wzgledu na stopien pokrewienstwa - ojciec) bylo to
> bodajze max 9600 zl. Ale moglo sie to zmienic:-)

Ja dopisywałem żonę do autka jako współwłasciciela, wystarczyło złozyuć
wniosek w wydz,. komunikacji, gdzie w miejscu o dantych właściciela i
współwłasiciela w[pisałem siebie i zonę. Nie byłoproblemu, zadnych darowizn,
żadnych umów, ....

5. Data: 2005-01-24 19:14:45
Od:kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

remeeq napisał(a):
> [...]
> współwłasiciela w[pisałem siebie i zonę. Nie byłoproblemu, zadnych darowizn,

bo żona zapewne już była współwłaścicielem, a o wspólnocie majątkowej
miedzy ojcem a synem jakos nie słyszałem ;)

KG