  • 1. Data: 2005-01-22 15:56:37
    Temat: Dopisanie współwłaściciela do samochodu - jaka umowa?
    Od: PFT <p...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Mam mały problem. Mój ojciec chce abym został współwłaścicielem jego
    samochodu - czyli aby w dododzie rejestracyjnym były 2 nazwiska zamiast
    jednego. Chodzi oczywiście o zniżki w ubezpieczeniu. W wydziale
    komunikacji powiedzieli nam że jest potrzebna do tego umowa pomiędzy
    nami ale nie chcieli powiedzieć jak ma ona wyglądać. Czy ma to być umowa
    darowizny częśći własności samochodu, cszay może jakaś inna no i czy
    jako obdarowany w takim wypadku nie będę musiał zapłacić podatku od
    wzbogacenia?

    Z góry dzięki za odpowiedź,

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2005-01-22 17:48:44
    Od: "Oski" <s...@s...xx> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PFT" <p...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > darowizny częśći własności samochodu, cszay może jakaś inna no i czy jako
    > obdarowany w takim wypadku nie będę musiał zapłacić podatku od

    Zaznaczam ze moge sie mylic ale wystarczy spisac umowe darowizny 50% . 2
    lata temu dokladnie tak *zalatwialem* wspolwlasciciela do auta, a kwota
    zwolniona z podatku (ze wzgledu na stopien pokrewienstwa - ojciec) bylo to
    bodajze max 9600 zl. Ale moglo sie to zmienic:-)

    Oski.

  • 3. Data: 2005-01-22 17:54:31
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    PFT wyskrobał(a):
> [...]
    > darowizny częśći własności samochodu, cszay może jakaś inna no i czy
    > jako obdarowany w takim wypadku nie będę musiał zapłacić podatku od

    Umowa może być sprzedaży udziału w samochodzie albo darowizny udziału w
    samochodzie. Ze względów podatkowych lepiej zrobić darowiznę, bo do kwoty
    ok. 9600 zł w pierwszej grupie podatkowej (między bliskimi krewnymi) nie
    płaci się podatku. Nie musi być to darowizna 50%, może być inna, mniejsza
    część i też będzie się dopisanym do dowodu rejestracyjnego.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 4. Data: 2005-01-24 09:27:51
    Od: "remeeq" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Oski" <s...@s...xx> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwolniona z podatku (ze wzgledu na stopien pokrewienstwa - ojciec) bylo to
    > bodajze max 9600 zl. Ale moglo sie to zmienic:-)

    Ja dopisywałem żonę do autka jako współwłasciciela, wystarczyło złozyuć
    wniosek w wydz,. komunikacji, gdzie w miejscu o dantych właściciela i
    współwłasiciela w[pisałem siebie i zonę. Nie byłoproblemu, zadnych darowizn,
    żadnych umów, ....

  • 5. Data: 2005-01-24 19:14:45
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    remeeq napisał(a):
> [...]
    > współwłasiciela w[pisałem siebie i zonę. Nie byłoproblemu, zadnych darowizn,

    bo żona zapewne już była współwłaścicielem, a o wspólnocie majątkowej
    miedzy ojcem a synem jakos nie słyszałem ;)

    KG

REKLAMA

MENU