  • 1. Data: 2003-04-19 17:09:04
    Temat: jak ominąć ZUS?
    Od: Adaś <a...@q...pl>

    Witam Wszystkich!

    Jestem pełnoletnim uczniem liceum ogólnokształcącego i chciałbym
    rozpocząć działalność gospodarczą. Pojawia się jednak przede mną pewna
    przeszkoda: prowadzący taką działalność zobowiązany jest płacić składki
    ZUS, a ja nie wiem, czy moje dochody będa na tyle wysokie by na nią samą
    wystarczyły!
    Czy jest możliwe ominięcie w jakiś sposób tego przepisu? Z góry dziękuję
    za pomoc.

    Pozdrowienia,
    Adam

  • 2. Data: 2003-04-19 18:52:47
    Temat: Re: jak ominąć ZUS?
    Od: "mithos" <m...@d...pl>

    > Czy jest możliwe ominięcie w jakiś sposób tego przepisu? Z góry dziękuję
    > za pomoc.

    Kazdy by tak chcial :)

  • 3. Data: 2003-04-19 23:22:37
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "Adaś" <a...@q...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wystarczyły!
    > Czy jest możliwe ominięcie w jakiś sposób tego przepisu? Z góry dziękuję
    nie rejestrować działalności ;). Skumaj się ze znajomym, bratem, ciotką itp.
    Może oni mają działalność. Jak Twoje dochody nie mają przekroczyć kwoty
    opłacanej na ZUS to po co Ci DG?

    Pozdr

    MI

  • 4. Data: 2003-04-20 18:33:32
    Od: "RuDi" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > wystarczyły!
    > Czy jest możliwe ominięcie w jakiś sposób tego przepisu? Z góry dziękuję

    Ale sa przeciez jakies ulgi przewidziane dla uczniow ( chyba do 25roku
    zycia )... jednakze wiecej szcczegolow nie znam :)

    --
    PozDRawiam
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 5. Data: 2003-04-20 18:47:18
    Od: "mithos" <m...@d...pl>

    > Ale sa przeciez jakies ulgi przewidziane dla uczniow ( chyba do 25roku
    > zycia )... jednakze wiecej szcczegolow nie znam :)

    Jak ktos zna to moze podzieli sie wiedza ?

  • 6. Data: 2003-04-20 19:16:24
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    RuDi na pl.soc.prawo se coś napisał(a), a ja teraz odpowiadam:

> [...]

    Tak. Założ DG na któregoś z rodziców albo ,,podepnij'' się pod kogoś, kto
    już ją ma.

    > Ale sa przeciez jakies ulgi przewidziane dla uczniow ( chyba do 25roku
    > zycia )...

    Tak, zwolnienie z ZUSu od Umów-Zleceń.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 7. Data: 2003-04-21 08:33:07
    Od: Adaś <a...@q...pl>

    > Tak. Założ DG na któregoś z rodziców albo ,,podepnij'' się pod kogoś, kto
    > już ją ma.

    Czyli, ze nie da sie inaczej tego zalatwic, jak zakladajac dzialansosc
    gospodarcza rodzicom? Czy wtedy bedac pelnomocnikiem bede mogl "robic
    wszystko" poza placeniem ZUS?

  • 8. Data: 2003-04-21 09:20:31
    Od: "Anton" <a...@...podpisie>

> [...]
    samą
    > wystarczyły!
    > Czy jest możliwe ominięcie w jakiś sposób tego przepisu? Z góry

    Zostań rolnikiem i płać KRUS :)
    Pozdr
    --
    Anton
    artrog (małpa) poczta (kropka) onet (kropka) pl

  • 9. Data: 2003-04-21 19:18:02
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Adaś na pl.soc.prawo se coś napisał(a), a ja teraz odpowiadam:

    > Czyli, ze nie da sie inaczej tego zalatwic, jak zakladajac dzialansosc
    > gospodarcza rodzicom? Czy wtedy bedac pelnomocnikiem bede mogl "robic
    > wszystko" poza placeniem ZUS?

    No z rodzicami jest gorzej, bo nie wiem, czy możesz się u nich zatrudnić.
    Ale gdyby to był ktoś z daleszej rodziny, to na pewno mozesz nawet zatrudnić
    się u niego na Umowę-Zlecenie i wtedy robić wszystko

  • 10. Data: 2003-04-22 15:15:25
    Od: "www.IVRzeczpospolita.pl" <b...@i...pl>

    Jest jakiś program, że ZUS przez pewien czas opłaca państwo. Najlepiej
    strona www.parp.gov.pl
    coś takiego Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości