  • 1. Data: 2006-07-20 16:17:54
    Temat: Legitymacja studencka - problem...
    Od: Mikolaj Leszczynski <l...@w...nospam.pl>

    Witam.

    Mam pewien problem.
    Na poczatku lipca obronilem sie na swojej uczelni (uczelnia prywatna)
    i uzyskalem tym samym tytul inzyniera.
    Chcac kontynuowac nauke na innej uczelni (magisterskie studia uzupelniajace)
    musze zalaczyc do kompletu dokumentow albo oryginal dyplomu
    albo zaswiadczenie z dziekanatu, ze sie obronilem i mam taka-a-taka ocene.

    Poniewaz przy odbiorze dyplomu musze zdac legitymacje studencka, a nowa,
    z nowej uczelni dostane dopiero w pazdzierniku, stracilbym na 3 miesiace
    przyslugujace mi obecnie znizki studenckie.
    Stad tez podjalem decyzje ze wezme z dziekanatu zaswiadczenie,
    ze sie obronilem i dyplom odbiore dopiero jak dostane nowa legitymacje.

    Niestety - w dziekanacie odmowiono mi wystawienia tego zaswiadczenia,
    warunkujac to zwrotem posiadanej przeze mnie legitymacji.
    Zdziwilem sie bardzo, poniewaz sadzilem ze tego typu zaswiadczenia
    wystawiane sa bez zadnych dyskusji i ze jest to normalna czynnosc,
    nie warunkowana niczym.
    Dowiedzialem sie na 2 innych uczelniach (Szkola Glowna Handlowa
    oraz Politechnika Gdanska) jak sprawa tam wyglada i w dziekanacie
    powiedziano ze legitymacje student zwraca dopiero gdy odbiera *dyplom*
    a nie jakies zaswiadczenie wydawane na jego prosbe.

    Poniewaz mam zamiar odwolac sie tutaj do Rektora mojej uczelni,
    chcialbym zapytac - kto ma racje?
    Czy jest jakas podstawa prawna (w regulaminie u siebie na uczelni
    nie znalazlem ani slowa na temat zwracania legitymacji) ktora reguluje
    tego typu procedury?

    Pozdrawiam,
    Mikolaj Leszczynski

  • 2. Data: 2006-07-20 16:28:34
    Temat: Re: Legitymacja studencka - problem...
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > Na poczatku lipca obronilem sie na swojej uczelni (uczelnia prywatna)
    > i uzyskalem tym samym tytul inzyniera.

    Czyli JUŻ po studiach jesteś.

    > Chcac kontynuowac nauke na innej uczelni (magisterskie studia
    > uzupelniajace)

    Czyli JESZCZE dalszego studiowania nie zacząłeś.

> [...]
    > z nowej uczelni dostane dopiero w pazdzierniku, stracilbym na 3
    > miesiace
    > przyslugujace mi obecnie znizki studenckie.

    No i słusznie - bo przysługują one studentom, a Ty w tej chwili
    studentem już/jeszcze nie jesteś.

  • 3. Data: 2006-07-20 18:41:49
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Poniewaz mam zamiar odwolac sie tutaj do Rektora mojej uczelni,
    > chcialbym zapytac - kto ma racje?

    Studentem jestes w momencie rozpoczecia studiow, a nie jestes w momencie
    ich ukonczenia :)

    Porównaj więc daty ... wyjdzie pewnie na to, ze wakacje masz bez znizek
    i tyle.

    Ja koncząc szkołę srednią miałem podobnie. Znizki obowiazywaly do
    momentu ukoczenia 20 lat, a zaczynaly sie od momentu studiow, tak wiec
    od 6 wrzesnia do 1 pazdziernika byłem bez znizek i omal przez to nie
    zapłaciłem mandatu PKP. W sumie to niemal jawna dyskryminacja z powodu
    daty urodzenia :) Przeciez ci urodzeni w pazdzierniku mieli juz 100%
    czasu znizki. A dyskryminacja obejmowała tylko tych urodzonych miedzy
    datą odebrania swiadectwa maturalnego a datą rozpoczecia studiow :)

    Pewnie prawo byłoby "rowniejsze" gdyby znizki obowiazywały do konca roku
    kalendarzowego, w którym nastepuje ich utrata.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2006-07-20 21:05:41
    Od: "Interkas" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli JUŻ po studiach jesteś.

    > Czyli JESZCZE dalszego studiowania nie zacząłeś.

    > No i słusznie - bo przysługują one studentom, a Ty w tej chwili studentem
    > już/jeszcze nie jesteś.

    ale przeciez legitka jest podbita do października?

  • 5. Data: 2006-07-20 21:53:54
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    A może poinformuj uczelnię, że zgubiłeś legitymację ;-)

    U mnie to przeszło, bo Panienka zapomniała rozliczyć się z dziekanatem przed
    obroną i zwyczajnie zełgała, że ją zgubiła. Pisemko i po krzyku, a
    legitymecję pewnie ma do dzisiaj.

    pozdro Sławek

  • 6. Data: 2006-07-21 06:11:46
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Thu, 20 Jul 2006 23:53:54 +0200, Slawek w wiadomości
    <news:e9p7cr$elp$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

> [...]
    > U mnie to przeszło, bo Panienka zapomniała rozliczyć się z dziekanatem przed
    > obroną i zwyczajnie zełgała, że ją zgubiła. Pisemko i po krzyku, a

    Nawiasem mówiąc jaka jest podstawa prawna obowiązku zdania legitymacji
    studenckiej?

    --
    Sz.

  • 7. Data: 2006-07-21 06:15:47
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Szerr porozsypywal nastepujace haczki:
    > Nawiasem mówiąc jaka jest podstawa prawna obowiązku zdania legitymacji
    > studenckiej?
    Pewnie taka ze legitymacja jest wlasnoscia uczelni a nie studenta
    --
    badzio

  • 8. Data: 2006-07-21 07:23:25
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Fri, 21 Jul 2006 08:15:47 +0200, badzio w wiadomości
    <news:e9psdn$44i$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Pewnie taka ze legitymacja jest wlasnoscia uczelni a nie studenta

    Na podstawie?

    --
    Sz.

  • 9. Data: 2006-07-21 07:44:10
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Szerr porozsypywal nastepujace haczki:
    > Na podstawie?
    Nie wiem, nie zastanawialem sie nad tym. Ale moze na tej samej
    podstawie, na ktorej karta SIM nalezy do operatora, karta
    platnicza/kredytowa do banku a karta partnerska geant/bp/statoil itp
    nalezy do firmy 'zarzadzajacej' tymze programem partnerskim?
    Aczkolwiek w praktyce sa to wszystko glupie zalozenia - idziesz, mowisz
    ze zgubiles legitymacje/karte i tyle
    --
    badzio

  • 10. Data: 2006-07-21 10:49:52
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Thu, 20 Jul 2006 16:17:54 +0000 (UTC), Mikolaj Leszczynski w
    wiadomości <news:slrnebvb0p.e05.news@localhost.localdomain> napisał(a):

    Proponuję na piśmie zwrócić się o niezwłoczne wydanie dyplomu. Uczelnia ma
    obowiązek wydać dokument bez żadnych warunków dodatkowych. Niewydanie
    byłoby przestępstwem usunięcia dokumentu (art. 276 kk).

    --
    Sz.