  • 1. Data: 2006-07-20 14:31:47
    Temat: dwa krotkie pytania dotyczace zakazu konkurencji
    Od: Przemyslaw Parsniak <p...@p...pl>

    1) czy umowa zakazu konkurencji po ustaniu stosunku pracy w formie
    "oswiadczenia" jest wazne prawnie?

    2) czy w przypadku umowy o zakazie konkurencji na okres 5 lat po ustaniu
    stosunku pracy przedawnienie roszczen liczy sie od momentu zawarcia takiej
    umowy czy od momentu jej zakonczenia? a moze jeszcze jakos inaczej?

    pozdrawiam szanownych grupowiczow
    Przemek

  • 2. Data: 2006-07-21 13:19:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Przemyslaw Parsniak wrote:

    > 1) czy umowa zakazu konkurencji po ustaniu stosunku pracy w formie
    > "oswiadczenia" jest wazne prawnie?

    1. Umowa i oświadczenie to dwie różne rzeczy.
    2. Umowa o zakazie konkurencji ma być umową.
    3. Decyduje treść pisma a nie tytuł. Jeśli umowa ma tytuł
    "Oświadczenie" to nie przestaje być umową.

> [...]
    > ustaniu stosunku pracy przedawnienie roszczen liczy sie od momentu
    > zawarcia takiej umowy czy od momentu jej zakonczenia? a moze jeszcze

    Od momentu powstania roszczenia.
    Czyli w jedną stronę od dnia gdy miała być wypłacona kasa za
    powstrzymanie się od konkurencji.
    W drugą stronę to musisz poszukać w KC: albo od momentu gdy zakaz
    został naruszony, lub od chwili były pracodawca dowiedział się o tym
    naruszeniu. Nie chce mi się sprawdzać.