    From: Mikolaj Leszczynski <l...@w...nospam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Legitymacja studencka - problem...
    Date: Thu, 20 Jul 2006 16:17:54 +0000 (UTC)

    Witam.

    Mam pewien problem.
    Na poczatku lipca obronilem sie na swojej uczelni (uczelnia prywatna)
    i uzyskalem tym samym tytul inzyniera.
    Chcac kontynuowac nauke na innej uczelni (magisterskie studia uzupelniajace)
    musze zalaczyc do kompletu dokumentow albo oryginal dyplomu
    albo zaswiadczenie z dziekanatu, ze sie obronilem i mam taka-a-taka ocene.

    Poniewaz przy odbiorze dyplomu musze zdac legitymacje studencka, a nowa,
    z nowej uczelni dostane dopiero w pazdzierniku, stracilbym na 3 miesiace
    przyslugujace mi obecnie znizki studenckie.
    Stad tez podjalem decyzje ze wezme z dziekanatu zaswiadczenie,
    ze sie obronilem i dyplom odbiore dopiero jak dostane nowa legitymacje.

    Niestety - w dziekanacie odmowiono mi wystawienia tego zaswiadczenia,
    warunkujac to zwrotem posiadanej przeze mnie legitymacji.
    Zdziwilem sie bardzo, poniewaz sadzilem ze tego typu zaswiadczenia
    wystawiane sa bez zadnych dyskusji i ze jest to normalna czynnosc,
    nie warunkowana niczym.
    Dowiedzialem sie na 2 innych uczelniach (Szkola Glowna Handlowa
    oraz Politechnika Gdanska) jak sprawa tam wyglada i w dziekanacie
    powiedziano ze legitymacje student zwraca dopiero gdy odbiera *dyplom*
    a nie jakies zaswiadczenie wydawane na jego prosbe.

    Poniewaz mam zamiar odwolac sie tutaj do Rektora mojej uczelni,
    chcialbym zapytac - kto ma racje?
    Czy jest jakas podstawa prawna (w regulaminie u siebie na uczelni
    nie znalazlem ani slowa na temat zwracania legitymacji) ktora reguluje
    tego typu procedury?

    Pozdrawiam,
    Mikolaj Leszczynski