  • 21. Data: 2007-10-24 14:44:19
    Temat: Re: Legalność składek PZW - wątpliwości
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" napisał w wiadomości
    > Bo można - tyle że z łódki jest wygodniej i łatwiej, a za wygodę zawsze
    > trzeba płacić.

    Zgoda - w prywatnej firmie, ale czy w PZW też?
    Pozdrawiam
    Photo M.

  • 22. Data: 2007-10-24 15:21:40
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > bez karty wędkarskiej nie możesz połowić nigdzie, chyba że jest to
    > łowisko prywatne

    Hmm, dziwny kraj.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 23. Data: 2007-10-24 17:01:14
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Dobra dla uproszczenia przyjmijmy inny tok dyskusji: czy jeśli zakładamy, że
    z brzegu można złapać to samo co z łodzi to czy dodatkowa opłata za połów ze
    środków pływających jest przez PZW pobierana legalnie?

    Pozdrawiam
    Photo M.

  • 24. Data: 2007-10-24 17:34:08
    Od: Rafał <r...@n...pl>

    Photo M pisze:
    > Dobra dla uproszczenia przyjmijmy inny tok dyskusji: czy jeśli zakładamy, że
    > z brzegu można złapać to samo co z łodzi to czy dodatkowa opłata za połów ze
    > środków pływających jest przez PZW pobierana legalnie?

    Może i ryby te same można łowić z brzegu (mam na myśli gatunki) ale na
    pewno nie wszystkie miejsca akwenu/rzeki są dostępne z brzegu - to jedno.
    Pozostaje jeszcze dostępność metody łowienia jaką jest "troling", a więc
    ciągniecie przynęty za środkiem pływającym czego z brzegu zrobić się
    nie da ;-)

    Rafał

  • 25. Data: 2007-10-24 18:52:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Ale skąd!
    > Rybki mają wyznaczone granice która gdzie może pływać!!!

    Granic pewnie nie mają, ale jedne lubią głębiej a drugie płyciej.

  • 26. Data: 2007-10-24 23:56:50
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pozostaje jeszcze dostępność metody łowienia jaką jest "troling", a więc
    >  ciągniecie przynęty za środkiem pływającym czego z brzegu zrobić się

    Jak widzę robi się wesoło, no to wprowadzę jeszcze trochę zamieszania. Jak jest
    z łowieniem (łapaniem?) ryb z łódki bez pomocy wędki a za to przy
    użyciu ...kamieni(!)?

    Proszę się nie śmiać, sposób autentyczny, ale możliwy tylko na bardzo leniwych
    wodach. Trzeba wyładować łódkę kamieniami i płynąć w pewnej odległości od
    brzegu. Między łódką a brzegiem żeruje ryba. Rzuca się kamieniami (dosyć
    ciężkimi) na brzeg a wtedy przestraszona ryba skacze w stronę przeciwną, czyli
    do łódki. Na wędkowaniu się ogólnie nie znam, nie wiem co to jest łapanie na
    szarpaka, zresztą tam gdzie mam działkę i tak wszyscy tłuką prądem. Ale sposób
    z kamieniami opisał znawca Polesia Franciszek Wysłouch (nie jestem pewien
    imienia) "Na ścieżkach Polesia" czy jakoś podobnie. Zapamiętałem, bo sposób
    połowu iście oryginalny. Czy za taki połów też trzeba wnosić opłaty w świetle
    obecnego prawa? I co na to regulamin PZW?

    Nie chcę prowokować dyskusji, ale dawni Słowianie mieli jeszcze jeden, dosyć
    ciekawy i oryginalny sposób połowu bez wędki, mianowicie "na Czaplę". Dzisiaj
    by to nie przeszło, bo Czaple są pod ochroną, ponadto w grę wchodzi męczenie
    stworzenia (Czapli znaczy się), czego przepisy zabraniają.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 27. Data: 2007-10-25 06:16:11
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "K. M" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > jedne ryby przebywają blisko brzegu inne trochę dalej ale generalnie
    > praktycznie każdą rybę jaka jest na danym akwenie można złowić zarówno z
    > brzegu jak i z łodzi.

    to ze sie da t oczywiste, ale mi chodzilo bardzij o tak zwane prawdopodobienstwo
    :)

    czyli ze jedne raczje bardziej przy brzegu, inne raczej bardziej po srodku i
    tyle ;)

  • 28. Data: 2007-10-25 06:22:18
    Od: AdamS <a...@w...interia.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Granic pewnie nie mają, ale jedne lubią głębiej a drugie płyciej.

    W końcu rybka to rodzaj żeński więc to zrozumiałe ;)
    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 29. Data: 2007-10-25 06:55:17
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości

    > Bo można - tyle że z łódki jest wygodniej i łatwiej, a za wygodę zawsze
    > trzeba płacić.

    Zależy na co łowisz, o ile sprężyną da się rzucić na kilkadziesiąt metrów to
    spławikiem już nie a z
    łodzi możesz spławik postawić precyzyjnie tam gdzie chcesz, dochodzi jeszcze
    możliwość używania
    echosondy z łodzi i dopływania w miejsca niedostępne z brzegu.
    pozdro
    Grzesiex

  • 30. Data: 2007-10-25 07:06:15
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    > Jak widzę robi się wesoło, no to wprowadzę jeszcze trochę zamieszania. Jak jest
    > z łowieniem (łapaniem?) ryb z łódki bez pomocy wędki a za to przy
    > użyciu ...kamieni(!)?

    Wszystkie inne metody połowu niż na wędkę i bez stosownych zezwoleń na wodach PZW, a
    takich jest
    większość uznawane jest za kłusownictwo, nie dotyczy to legalnych odłowów na stawach
    hodowlanych
    oraz w gospodarstwach rybnych. Dodatkowo istnieje jeszcze taki twór jak Państwowa
    Straż Rybna a
    gdzie niegdzie społeczna straż wędkarska i oni to kontrolują legalność połowów.
    Grzesiex